Hae Anna.fi-sivustolta

Lääkärin vaihto ja perusteet?

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Werdendi, 30.10.2013.

1. Werdendi Vierailija

Heips kaikille!

Meillä on täällä "lieviä" ongelmia paikallisen psykiatrian polin lääkärin toimien vuoksi.
    Annetaan hänelle nyt vaikka Rouva T nimeksi
    Mieheni muutti Helsingistä luokseni n.5kk sitten, ja sitten alkoikin lääkitys/hoitoasiat mennä vaikeiksi..

Taustatietoja:
    Tiesin kyllä ennakkoon tämän lekurin, olinhan itse ollut hänen puoskaroitavanaan yli 7 vuotta ennenkuin mitta tuli täyteen ja sanoin suoraan että hänen vast.otolleen en enää jalallani astu, että kiltisti vaan laittaa lähetettä keskussairaalaan pätevämpien pariin.
    Silloin vetkutteli ja laittoi kapuloita rattaisiin, ja olin heitteillä hoidollisesti melkein 3kk, ennenkuin viimein pääsin uudelle lääkärille.

Nyt sitten mieheni kohdalla kävi ilmi että tämä tyyppi on mennyt vain luokattomampaan suuntaan hoitotyylissään.

Pari esimerkkiä:

Miehelleni oli määrätty jatkuvaksi lääkitykseksi esim. Panacod, Opamox ja Litalgin.
    Näistä vain Opamox kuuluu mielestäni psykiatrian polin heiniin.
    (senkin annostuksen Rouva T puolitti ensitöikseen kuuntelematta potilaan mielipidettä)
    Kävimme tänään terv. keskuksessa tarkoituksena uusia Panacod ja Litalgin, niin kas kummaa!
    Lääkäri totesi että hän ei kirjoita sulle yhtään mitään, ilman Rouva T:n suostumusta, ei edes vatsalääkkeitä!
    Ja tätä kyseistä lääkäriä mieheni pääsee näkemään 2 VIIKON päästä hoitoneuvottelussa, ja aivan varmasti kieltäytyy jatkamasta aikaisemman lääkärin määräämiä lääkkeitä.
    Ja sitten on vielä tämä kuntsari-asia... Se loppuu hänellä tämän vuoden lopussa, ja lyön vaikka pääni pantiksi, että Rouva T toteaa hänet täysin työkykyiseksi, vaikka tosiasiat ovat jotain AIVAN muuta.

En ole tällä kylällä tavannut ketään joka tulisi toimeen tämän lääkärin kanssa, tai joka olisi tyytyväinen hoitoonsa. Kaikki ennenpitkää vaihtavat lääkäriä, tappavat itsensä tai vaihtavat kaupunkia ihan vaan tämän pers'reiän vuoksi.

Mutta asiaan..

Kysymykseni on siis se, että kuinka pian ja millä perusteilla parhaiten saamme miehelleni uuden lääkärin ? Emme voi odottaa kuukausitolkulla kuntsaripäätöksen vuoksi.
    Onko yksityinen ainoa vaihtoehto jos Rouva T ei suostu laittamaan lähetettä muualle?

Auttakeee ><

2. Miitta Vierailija

ettei lääkärille voi alkaa sanelemaan mitä se kirjoittaa. Lääkärin homma on vähän kuin arvioida mitä voi antaa. Panacodiin tulee riippuvuus ja se aiheuttaa monenlais8ia pulmaa muutoinkin vaikka hyvä kipulääke onkin. Litalginia ruotsalaiset eivät uskalla antaa kun se voi aiheuttaa keuhkoihin isojakin ongelmia jne. En antaisi sitä riiputtavaa ja koukuttavaa opamoxiakaan, jos työhalut ovat näin huonot.
    Ei kai sitten auta kuin pyrkiä suljetulle asioita pohtimaan.

3. Mutta älkää kertoko siitä paskalääkäristä mitään, mutta toisaalta, kohta ne suunnittelee terveystietojen yhdistämistä, että kaikkien hoitopaikkojen jutut yhtenäistetään. Sanokaa vaikka, että lääkkeet ei sovi, on sivuvaikutuksia, niin se voi sitten vaihtaa lääkityksen. Yksityisellä saa jo maksaessaan kelakorvauksen vähennettynä. Kelakortti mukaan.

4. werdendi Vierailija

Onko järkeä että ensin vuosia etsitään toimivaa lääkitystä sekä fyysisiin että psyykkisiin ongelmiin, ja sen löydyttyä, vain ja ainoastaan paikkakunnan vaihdoksen vuoksi, kaikki tehty työ heitetään hukkaan, ja ei muuta kuin lääkkeet pois vaan. Ja tämä kaikki edes näkemättä potilasta kertaakaan!

5. werdendi Vierailija

En haluaisi alkaa diagnooseja tässä listaamaan, mutta työkykyisyys ei ole haluamisesta kiinni yhtään sen enempää kuin esim. ihminen joka on neliraajahalvaantunut voi tahdonvoimalla ja lääkkeistä irroittautumalla palata työelämään aivan kuin muutkin "normaalit"

6. ongelman ratkaisu Vierailija

minulla on ongelmaan ratkaisu.
    Muutatte molemmat Helsinkiin, miehesi menee reseptit kirjoittaneen entisen lääkärin pakeille.
    Tai sitten miehesi ryhtyy asunnottomaksi ja muuttaa henkikirjansa Poste Restanteen ja menee reseptin kirjoittaneen entisen lääkärinsä hoitoon takaisin. Sillähän tuo ongelma on saatu pois päiväjärjestyksestä.

Ymmärrän, että nämä mielenterveysasiat ovat vaikeita, mutta ei se tilanne lääkäriä haukkumalla parane. Jos joku lääkäri ei halua määrätä miehellesi hänen aiemmin käyttämiään lääkkeitä enää riippuvuuden takia tai vaikkapa kiusallaan, viis niistä syistä, niin toki potilas voi aina vaihtaa lääkäriä mielensä mukaan. Senkun kävelee toisen lääkärin vastaanoton ovesta sisään. Jos ei sielläkään tärppää, siirtyy kolmanteen jne.. Jatkakaa niin kauan kunnes mieleinen lääkäri löytyy. Harmi jos paikkakunnalla ei ole kuin yksi lääkäri, sitten sitä joutuu menemään kauemmas hoitoa saamaan, mutta valitettavasti kaikkea ei voi aina saada helpolla!

7. Onko se lääkäri teiän omalääkäri? Alueuutisissa on ainakin sanottu että omalääkäreistä luovutaan niin varmaan voitte mennä toiselle lääkärille

8. riippuvuus Vierailija

olen lääkärin kanssa samoilla linjoilla.
    Panacod aiheuttaa pahoja riippuvuuksia ja päänsärkyä joka lähtee pois aina vain isommilla Panacod annoksilla. Kun annokset kasvavat riittävän suuriksi, munuaiset menevät, maksa poksahtaa, kuolema korjaa miehesi ennenaikaisesti.

Lääkäri on ymmärtänyt heti sen, että miehesi perussairautta ei Pancodilla ja Litalginilla paranneta.
    Lääkäri kantaa vastuunsa ja kieltäytyy kirjoittamasta potilaalle vaarallisia lääkkeitä.

Nyt olisi potilaan aika kantaa vastuunsa omasta terveydestään ja kuunnella lääkärin vaihtoehtoista tarjousta. Mutta ilmeisesti tämä on liikaa vaadittu potilaalta. Potilas haluaa päästä helpolla, sillä lääkkeellä joka tarjoaa nopeimman avun, viis siitä mitä sivuvaikutuksia lääkkeellä on.

9. 1) jos ne lääkkeet eivät tervehdyttäneet potilasta työkykyiseksi asti, niin eihän se lääkecocktail ole ollut toimiva. Joten roskiinhan se lääkevalikoima joutaa tai ainakin jotain muutosta siihen tarvitaan.

2) ymmärrän erittäin hyvin, että lääkäri ei suostu uusimaan riippuvuutta aiheuttavien lääkkeiden reseptejä puhelimessa eikä välikäsienkään kautta!

3) Kun käytetään pitkäkestoisesti terveydelle haittaa aiheuttavia lääkkeitä, kyllä potilaalla itsellään pitää sen verran olla viitseliäisyyttä ja omasta itsestään huoli, että varaa lääkärille ajan reseptien uusimistilanteessa.

10. alkoholisti Vierailija

11. alkoholisti Vierailija

No mulla on kokemus ihan samasta asiasta, eli kärsin hermosäryistä sekä selkäkivusta ja minulla on sairaus jossa ennuste on huono. Minun kohdalla kävi niin että soitin psykiatrille ja pyysin nukahtamislääkkeitä hän ei suostunut tämä oli siis juuri tullut uusi lääkäri ja puhelu hänen kanssaan oli ensimmänen, hän suositteli minulle sellaisia lääkkeitä että en missään tapauksessa saa syödä niitä jonka sanoin hänelle, sanoin myös että pyydän oma lääkäriltä koska hän tuntee asiani. Prykiatri oli sitten kirjoittanut koneelle että olen opiaatti sekä diapam riippuvainen ja näin ollen en saa enää kummastakaan paikasta apua vaan minun pitää mennä ambulanssilla aika ajoin sairaalaan jossa saan apua. Sairaalasta sanottiin että elämän laadunkin takia minun on syötävä kipu lääkkeitä vaikka jäisin niihin kiinni, diapameja en ole edes syönyt kuin kerran vaikka olen muka niihin riippuvainen,. olen ollut raitis 20 vuotta ja lääkkeitä on vaan pakko syödä kipuihin muuten ollaa oikeesti kusessa. Aika pitkälle sanoin että on saivartelua tuo koukuttamis juttu monien kohdalla esim reuma ym ym potilaat. tottakai kaikkiin lääkkeisiin jää koukkuun. Kyllä se vaan niin on että ei niihin todellisiin ongelmiin enää puututa sillä tavalla . Mielenterveyspotilaat ovat 90 prosenttisesti riippuvaisia niinkuin kovia kipuja kärsivätkin. ei ole ihan noin yksinkertaista mitä yllä olevasta viestistä lukee. Alkuun puoli pakotetaan syömään lääkkeitä, jossain vaiheessa olet narkomaani lääkäreiden mielestä, onhan tää nyt kumma perkele. Muistan kun lääkärit jakeli ilmais-paketteja esim lyricaa ja kirjoitti sitä kipuihin sekä mielialan hoitoon mukamas tuvallisimpina lääkkeinä, nyt sekin paska lääke on katukaupassa ongelmakäyttäjien suosikki lääke ja lääkärit paheksuvat koko lääkettä. Sen verran vielä muistan hyvin myös ajan kun Kirka ja mirja pyykkö olivat vaatimassa subuteksin vapauttamista koska se auttaa narkomaaneja, no tänä päivänä on pelkkiä subu narkkeja enemmän kuin heroiinin käyttäjiä eli subu narkkarit eivät ole koskaan edes nähneet heroiinia. Suurimpia ongelmia minun mielestä on se että jos sinulle määrätään vahvoja lääkkeitä pitkään niin niitä ei saisi kerralla lopettaa vaan ajetaan ne alas nätisti tämä olisi pakko tehdä minun mielestä koska niin se tehdään monien lääkkeiden kohdalla. viestin alustuksen kirjoittaja kertoi että panacodit lopetettiin heti ja se on väärin oli koukussa tai ei , kyllä siinä pitäisi olla alas ajo suunnitelma. ihminen saattaa seota kokonaan kun ei asioista tiedä ja lääkkeet viedään kertaheitolla pois se vasta kusetusta on. jos olet koukussa diapameihin niin alas ajo saattaa kestää vuosia ja kyllä panacoditkin pitäis nyt ainakin muutaman kuukauden ajaa rauhassa alas , muuten se kierre alkaa kun ihmiset hakevat lääkkeitä mistä vaan saavat eikä ole tietoa kuinka ne hommat hoidetaan. vantaan lääkärit ovat pää osin kusipäitä. T, Lääkärin tekemä nisti

12. Outoa Vierailija

Miks kaikki valittaa näistä paska lääkäreistä ja nimee rouva ö nimiä kehiin niin rupee vähän eri tavalla tapahtumaan kun useempi kyseen alaistaa näidrnpuoskkarien touhut

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri