Hae Anna.fi-sivustolta

Läskit käsivarret

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä Turre, 13.06.2006.

1. Turre Vierailija

En ole muuten mitenkään paksu, mutta käsivarteni näyttävät suhteettoman paksuilta muuhun vartaloon verrattuna. Onko mitään keinoa, millä käsivarsia saisi kapeammiksi, lihaskuntoa tms? Ilmeisesti tosin vain laihduttaminen olisi todellinen ratkaisukeino, mutta siihen ei into eikä itsekuri riitä... Lämmintä kesää kaikille!

2. Ennea Vierailija

Jos into ja itsekuri puuttuu niin unohda koko juttu ja nauti kesästä käsivarsinesi. Tiedät varmaan itsekin että rasva ei pala paikallisesti eli ihan turha vääntää punnerruksia tms ja toivoa ihmettä. Lämmintä kesää sinullekin, ei ilkeydellä vaan totuudella ;)

3. SheBa Vierailija

Mulla toimi säännöllinen punttitreeni, kovalla vastuksella. Mittasin vuoden alussa löllöt käsivarteni, ja nyt on useampi sentti huvennut kuin tuhka tuuleen! Treenaan salilla kolmesti viikossa, käsille teen ranskalaista punnerrusta, ojentajia taljassa remmillä, nyt olen ottanut ohjelmaan myös kapean penkin. Hauikselle sitten hauiskääntöä tangolla jne. Luulen että mulla on auttanut etenkin tuo ranskalainen punnerrus, painojakin on saanut lisätä sopivassa tahdissa. Eli kovaa treeniä isoilla painoilla ja alkaa käsivarretkin näyttämään lihaksikkaammilta!

4. Nina-Monika Vierailija

Samoin, punttitreeni salilla kiinteytti roikkuvat allit. Mutta kyllä siihenkin tarvitsi intoa ja tosipaljon itsekuria, että pääsin lähtemään sinne salille. Ja nyt on ollut niin monta viikkoa taukoa, että morkkis alkaa painaa päälle.

5. M Vierailija

Tee tosi kovia sarjoja salilla, eli 3-4 sarjaa. Toistoja vaikka 8-10, viimeinen toisto menee just ja just, eikä enempää menisi enää siinä sarjassa millään. Eli väsytä lihas loppuun asti. Kaikissa sarjoissa ei tarvi mennä saman verran toistoja, voi mennä esim. 10, 9, 8 ja vaikka jää vajaaksi joku sarja, niin ei haittaa. Eli painoa riittävästi. Treenaa 1-2 kertaa viikossa, vaikka pari liikettä kerrallaan. Eli ranskalainen punnerrus on hyvä, dipit, kapea penkkipunnerrus, ojentajapunnerrus taljassa, ojentajapunnerrukset käsipainoin... Jos sinulla on ylipainoa, pitää myös painoa saada alas, eli muuta liikuntaa ja ruokapuoli kuntoon. Jos ongelma on vaan käsivarren löysyys, punttitreenin pitäisi auttaa, edellyttäen että treenaat kovaa. Lueskele kirjoja ja nettisivustoja.

6. Sama ongelma Vierailija

Löytyisikö jostain ns. käsivarsiohjelma, jonka avulla voisi treenata kotona? Netistä, jostakin lehdestä? Puntit löytyvät, tankoa tosin ei ole, pelkät käsipainot, mutta niissä riittää vastusta. Kiitos etukäteen!

7. M Vierailija

Kuntoplussassa on tämän vuoden numeroissa ollut lihaskuntokoulu, jossa on muistaakseni ollut käsivarsitreeni myös jossakin numerossa.

Hyviä kirjoja kannattaa lueskella, jos haluat oppia, mihin liike ottaa ja oppia monia liikkeitä, jolloin voit vaihdella treeniä. Esim. Delavierin Lihaskuntoharjoittelun anatomia sisältää joitakin käsipainoilla tehtäviä liikkeitä.

Hyvä nettisivusto on
    www.exrx.net/Lists/<Directory.html

8. M Vierailija

Ota osoitteesta > pois.

9. Mie74 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla taasen toimii rasvanpoltto-kuntoilu. Kun polkee kuntopyörää tunnin 4 krt viikossa, nii käsivarret ohenee silmissä ja jaloille ei näytä tapahtuvan mitää, vaikka ne tekee suurimman työn! Eli kyllä se läski lähtee tasaisesti, myös huonoksi onneksi rinnoista jonkun verran. Kuntopyöräilyssä myös se hyvä puoli, että voi kattoo töltsyy samalla :)

Step-aerobic myös hyvä keino, mut aika tylsää ja raskasta...oma kuntopyörä on laiskan (=mä) ihmisen vaihtoehto!

10. vierailija Vierailija

4

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus