Läheisriippuvaisuus / takertuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilu..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilu..

Vieras
Olen mies.

Mutta tilanne siis tämä: Muutama vuosi sitten seurustelin puolen vuoden ajan naisen kanssa, joka oli mielestäni ja on kyllä edelleenkin täydellisin nainen jonka voin ikinä löytää.

Yksi ongelma kuitenkin oli, etten saanut lainkaan vapaata aikaa, aina oli oltava yhdessä ja jos ei yhdessä oltu niin sitten kännyn kautta yhteyksissä. Puhelimeen oli turha jättää vastaamatta tai vastassa oli erittäin äkäinen tapaus sitten jälkeenpäin.

Jossain vaiheessa mua kuitenkin alkoi ahdistamaan ja jätin hänet yksinkertaisesti tästä syystä, en sanonut syytä.

Nyttemmin olemme taas alkaneet olemaan yhteyksissä ja olinhän mä yli päässyt, mutta taas on yhtä rakastunut olo myös mulla, eikä tällaista oloa ole ollut yhdenkään tämän jälkeen olleen kumppanin kanssa.

Kuitenkin, sama homma jatkuu. Aamuin, päivisin sekä iltaisin saa olla tekstailemassa jos emme näe ja muistin samantien myös syyn miksi jätin viimeeksi. No eipä ole vielä alkanut ahdistamaan, mutta hyvinkin voi taas alkaa.

Mitenköhän tässä kannattaisi hienovaraisesti ilmaista, että ihan jatkuvasti ei tarvitsisi ottaa yhteyttä, ettei hän ymmärrä etten olisi kiinnostunut? Oikeasti kuitenkin haluan juuri tämän naisen.

Kuitenkin käytän iltaisin facebookia joten vaikka sen kautta keskustelun pitäisi riittää ilman että tarvitsee töissä alkaa jatkuvasti vastailemaan viesteihin. En viitsi ihan kylmästi kuitenkaan jättää noteeramatta kaikkia viestejä ettei hän saisi väärää kuvaa.

Taustalla lienee mustasukkaisuutta ja pitää ottaa yhteyttä ettei kukaan muu kerkiä väliin tjsp?

Kommentteja läheisriippuvaisilta naisilta / miehiltä jotka ovat olleet moisen kanssa?
En todellakaan ala kuitenkaan pistämään peliä poikki tämän asian takia, koska muuten on tosiaankin kaikkein täydellisin nainen joka mulla on aina ollut. Mielummin vaikka sitten itse kärsin ja hampaita irvistellen olen jatkuvasti yhteyksissä. Kuitenkin jos joskus hamassa tulevaisuudessa muutamme yhteen, niin eiköhän tuo jatkuva viestittelykin loppuisi...

Tiedän tunteen. Mulla entinen kaveri teki tota... Ja on sen takia entinen, kun sanoin nätisti tuosta, hän ei osannut koskaan olla yksin. Sanoin, että haluisin joskus vaan olla yksin kotona, ilman kännykkää, niin se oli siinä se ystävyys... :P

En ole itse läheisriippuvainen enkä suhteessa läheisriippuvaisen miehen kanssa, kieltämättä minun on vaikeaa ymmärtää naista joka odottaa sinun vastaavan kaikkiin viesteihinsä. Saatan laittaa silloin tällöin miehelle viestiä kesken päivän (mielestäni tärkeästäkin asiasta) ja vastausta ei yleensä kuulu:). En vedä tästä kuitenkaan herneitä nenään, herraisä tiedän että illalla tai seuraavana päivänä nähdään jos mies on työmatkalla. Olen kuitenkin läheltä seurannut läheisriippuvaista miestä (oli vielä narsisti), joka ei kestänyt sitä että vaimo jätti ja teki oman ratkaisunsa..ei siitä sen enempää. En väitä että juuri teillä voisi käydä näin, mutta en usko että kumppanisi riippuvuus sinusta helpottaisi yhteen muuttamisen jälkeenkään, usein näissä tuppaa käymään valitettavasti toisinpäin..

Keskustele herranjumala tuosta!!! Ja tee selväksi ettei tarvitse sinua omia ja vahdata, että muutenkin pysyt hänen kanssaan. Nyt voi olla vielä pahempi tilanne jos sen kerran jo jätit...

Oletko koskaan puhunut asiasta ihan suoraan? Tee selväksi, että haluat olla hänen kanssaan, mutta sinua ahdistaa liiallinen takertuminen. Onkohan kyse läheisriippuvuudesta vai sairaalloisesta mustasukkaisuudesta? Tai jostain alkuhuumakäyttäytymisestä? Yritä saada hänet ymmärtämään, että itse asiassa tuollainen käytös ajaa häntä vain kauemmas sinusta eikä päinvastoin.

• Tykkää
Reactions: emppu75
voisit kokeilla jutella asiasta OIKEIN mukavassa hengessä, muotoillen vaikka niin, että kerran päivässä yhteydenpito olisi mielestäsi sopivaa ja kivaa, työpäivän aikana on hankalaa/kiire/kiellettyä vastailla omiin henk.koht viesteihin tms ja facen kautta juttelu on mielestäsi mukavaa ja riittävää...? suoraan ja rehellisesti, mutta silti "nätisti"... mä ainakin haluaisin tietää, jos viestittelyni kovasti miestä häiritsisi... toisen persoonan ja luonteen perinpohjainen muuttaminen onkin sitten jo eri juttu...

[QUOTE="Ärsyyntynyt";25097461]Tiedän tunteen. Mulla entinen kaveri teki tota... Ja on sen takia entinen, kun sanoin nätisti tuosta, hän ei osannut koskaan olla yksin. Sanoin, että haluisin joskus vaan olla yksin kotona, ilman kännykkää, niin se oli siinä se ystävyys... :P[/QUOTE]

Sama täällä. Tuli kaverin kanssa mitta täyteen sitä järjetöntä takertumista ja roikkumista, ja sitä että jouduin aina verbaalisen hyökkäyksen kohteeksi kun jätin vastaamatta. Hullu mikä hullu.

Minusta ero ei ole välttämättä ainoa ratkaisu, vaikka moni varmasti niin ajattelee. Tuollainen ei ole alkuhuumavaiheessa ihan poikkeuksellista, vaikka ahdistavaa onkin. Kun olette jo kerran eronneet ja silti taas yhteyksiin päätyneet niin ero ei sitten varmaan ollut hyvä juttu. Olisi julmaa taas pistää suhde poikki ilman, että ensin yrittää saada sen toimimaan. Toki sen toisen osapuolenkin on sitten ymmärrettävä omantilantarpeesi. Etteköhän te saa jonkin kompromissin aikaan.

Oletko koskaan puhunut asiasta ihan suoraan? Tee selväksi, että haluat olla hänen kanssaan, mutta sinua ahdistaa liiallinen takertuminen. Onkohan kyse läheisriippuvuudesta vai sairaalloisesta mustasukkaisuudesta? Tai jostain alkuhuumakäyttäytymisestä? Yritä saada hänet ymmärtämään, että itse asiassa tuollainen käytös ajaa häntä vain kauemmas sinusta eikä päinvastoin.

Ei tuo kyllä alkuhuumakäytöksestä välttämäti johdu, emme silloin joskus kuitenkaan olleet lainkaan erossa. Enkä myöskään usko että ihan sairalloisesta mustasukkaisuudestakaan, vaikka kyllähän hän hieman mustasukkainen oli jos joku tuntematon nainen tuli puhumaan mulle baarissa....ja vähän vaikea sanoa tuosta läheisriippuvaisuudestakaan, sillä kyseinen nainen on kuitenkin ollut nyt sinkkuna jonkun vuoden ajan, useinhan läheisriippuvaisilla taitaa olla tapana hommata uusi heti edellisen suhteen mentyä poikki.

Ja hänen edellinen suhteensa meni poikki omasta aloitteestaan ja mies oli se joka jäi ruikuttamaan perään..... vaikea sanoa.

En ole kyllä puhunut lainkaan, pitää kyllä seuraavan kerran kasvokkain tavattaessa sanoa se, ettei tuu mitään väärinkäsityksiä. Tosin oon jo omassa päässä ajatellut jotain sellaista että ehkäpä hän olettaa mun haluavan että hän ottaa yhteyttä koko ajan, etten alkaisi katselemaan muita. Hyvällä tuurilla, mutta tosiaankin pitää vain jotenkin yrittää selittää seuraavan kerran kun tavataan, en viitsi puhelimessa tätä sanoa.

Ei tuo kyllä alkuhuumakäytöksestä välttämäti johdu, emme silloin joskus kuitenkaan olleet lainkaan erossa. Enkä myöskään usko että ihan sairalloisesta mustasukkaisuudestakaan, vaikka kyllähän hän hieman mustasukkainen oli jos joku tuntematon nainen tuli puhumaan mulle baarissa....ja vähän vaikea sanoa tuosta läheisriippuvaisuudestakaan, sillä kyseinen nainen on kuitenkin ollut nyt sinkkuna jonkun vuoden ajan, useinhan läheisriippuvaisilla taitaa olla tapana hommata uusi heti edellisen suhteen mentyä poikki.

Ja hänen edellinen suhteensa meni poikki omasta aloitteestaan ja mies oli se joka jäi ruikuttamaan perään..... vaikea sanoa.

En ole kyllä puhunut lainkaan, pitää kyllä seuraavan kerran kasvokkain tavattaessa sanoa se, ettei tuu mitään väärinkäsityksiä. Tosin oon jo omassa päässä ajatellut jotain sellaista että ehkäpä hän olettaa mun haluavan että hän ottaa yhteyttä koko ajan, etten alkaisi katselemaan muita. Hyvällä tuurilla, mutta tosiaankin pitää vain jotenkin yrittää selittää seuraavan kerran kun tavataan, en viitsi puhelimessa tätä sanoa.

Kaikki ei ihan oikeasti ymmärrä ellei selkeästi sano. Ihmiset on niin erilaisia.

Yhteistyössä