Läheisten välinpitämättömyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Meidän 8v lapsi joutui viime viikolla sairaalaan äkillisen tulehduksen vuoksi.
Viikon ajan oli tipassa, saaden kahta eri lääkettä suonen sisäisesti.

Lähisuvusta vain yksi kyseli lapsemme vointia, tai muutoinkaan osoitti mitään mielenkiintoa. Oli todella ikävä havaita, että kukaan muu ei ollut kiinnostunut, kumminkin olen aina kuvitellut että olemme läheisiä, ja itse ainakin samassa tilanteessa olisin kiinnostunut lapsen voinnista yms.

Muutenkin perheemme on viime kuukausina joutunut jollekin ihme " mustalle listalle". Meihin ei pidetä yhteyttä, ja jos itse soitamme/yritämme kylään, kaikilla tuntuu olevan jotain menoa tms.
Jos jotain erityistä muilla tapahtuu, esim. käly perheineen oli viikonlopun kylpylässä, se oli uutisoinnin arvoinen juttu, eli sitä sanomaa meille soitettiin oikein useammalta taholta.
Mutta kun kerroin että me olemme menossa viikoksi kylpylälomalle, ei ketään kiinnostanut.
Ja kun lankomies oli ostanut käytetyn auton, sitäkin piti ilmoittaa meille asti, vaan vastikään hankkimamme uusi auto ei ole kiinnostanut ketään.
Apuja meiltä ollaan pyytämässä aina kun tarve ilmenee, esim. muuttoihin (tietysti ihan omalla kustannuksellamme) yms., mutta jos itse pyytää vaikka talkoisiin (ruokapalkalla) ketään ei varmasti "pääse" tulemaan.

Alkaa pikkuhiljaa tympimään koko suku. Mistä ihmeestä tuollainen käytös johtuu?

Voi olla, että sukulaiset eivät viitsi häiritä teitä kun lapsi on sairaalassa. Varmaan ajattelevat, että haluatte mielummin olla lapsenne kanssa kuin raportoida kaikille puhelimessa tilanteesta. Ehkä he ovat jo kyselleet kuulumiset tuolta yhdeltä sukulaiselta, joka soitteli teille päin...

Kumpa olisikin niin, mutta tiedän etteivät ole olleet yhteydessä tuohon ainoaan kyselijään.
En tajua miski ovat kateellisia (jos ovat). Olemme aina pysrineet auttamaan muita ja antamaan omastamme, mutta mikähän olisi tarpeeksi...

Voimia sinulle ja perheellesi. Toivottavasti lapsenne toipuu pian sairaudestaan. Mulle tuli mieleen myös voisiko suku olla kateellinen teille. Teille oli siis ostettu uusi auto ja sukulais mies oli ostanut käytetyn...
Tuntuu varmaan kurjalle. Minusta on tuntunut myös. Miehen siskon perhettä on autettu ja hyysätty aina. Meille ei ole herunut minkäänlaista apua. Olemme itse hoitaneet lapsemme kotona ja kylässä kukaan ei tarjoa apua että saisin kahvin juotua rauhassa saatikka mitään muuta. Kyyditys apua jne.

Yhteistyössä