lähes 4 v pojalle alkanut tulla pissavahinkoja....mistä voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojan äiti

Vieras
HEI!

Olisiko jollain vinkkejä tai kokemusta seuraavasta eli miksi jo kauan kuivana ollut poika on yhtäkkiä alkanut pissata housuunsa? Pissa voi tulla päiväunien aikaan, vaikka juuri ennen päikkäreille menoa on käyty pissalla. Pissa voi tulla yöllä sänkyyn. Pissa voi tulla kesken kauppareissun kaupan lattialle tai ihan kotona on pojalla usein pikkuhousut märkänä. Käy kyllä itse vessassakin, mutta nyt tuntuu huolestuttavalta tämä pissaamisvahinkokierre. Meillä elämä on pyörinyt ihan samaa rataa eli ei ole perheessä tapahtunut mitään muutoksia...ajattelin lähinnä psykologista puolta.

Mistä siis voisi johtua?Pitäisikö mennä jo lääkäriin esim. jos virtsatientulehdus kyseessä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Onko perheessä ollut suuria elämänmuutoksia viime aikoina? Kuolema, uuden lapsen syntymä, ero, uusi mies/nainen tms?

no ei....siis kyllä minäkin olen lukenut, että mullistukset ja muutokset voivat aiheuttaa tuollaista, mutta pikkuveli on jo 1v eikä tähän asti ole ollut mitään.

Nää on vähän vaikeita juttuja käsitellä. Saattaa nimittäin mennä ohi ihan itsestään, ja asiaan tarttuminen ja takertuminen vain pahentaa tilannetta. Mutta voi tarvita myös lääkärinhoitoa.

ei välttämättä tartte olla edes niin kovin suuriakaaan muutoksia,että lapsi saattaa pahanolonsa purkaa noinkin..tai sitten voi olla tulehdus.minun lähes 5v tuli kanssa pissavahinko kierre.

jotain psykoloogistahan se on yleensä.....oletko jutellut lapsen kanssa?Vaivaako häntä joku asia?Jännittääkö, pelottaako?Kiusataanko jos on esim. hoidossa, kerhossa?

Voisko pojalla olla ummetusta? Omalla lapsukaisella (on kyllä tyttö) sattuu pissavahinkoja aina kun vatsa on kovalla. Pidättää, koska kakkaaminen sattuu, ja pissat lirahtaa housuun, kun rakko on tarpeeksi täynnä.
Juoko lapsi normaalia enemmän? Voisi olla oire myös diabeteksesta. Tai sitten pissatulehduksesta, mutta pojillahan se on kai aika harvinainen.

Yhteistyössä