lähes 4-vuotiaan yökastelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
HEI!

Poikamme on ollut jo 2-vuotiaasta päiväkuiva,päiväunillakaan ei tarvitse vaippaa. Yöllä sen sijaan on ongelmia. Oli kauan, että yövaippa oli aamulla kuiva ja poika oli siitä itsekin tosi ylpeä. Hän itse halusi kokeilla nukkua ilman vaippaa ja tottakai sitä yritimme. Olemme nyt viikon ajan herätelleen hänet öisin pissalle parikin kertaa yössä. Alussa meni hyvin, mutta nyt on tullut takapakkia. Viime yönäkin vahinkoja tuli kaksi kertaa...ensin omaan ja sitten meidän sänkyyn. Poika oli aivan sikeässä unessa pissalätäkössä, joten ei tunnu edes heräävän märkyyteen. Mitä tehdä?Olemme yrittäneet ettei hän joisi kauheasti illalla ja käymme aivan viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa pissalla. Nyt tämän vahinkoyön jälkeen poika sanoi, että ensi yöksi haluaa vaipan. Kannattaako suostua siihen vai pitääkö sinnikkäästi vain jatkaa ilman vaippaa?

laittaisin vaipan takaisin jos poika sitä itse haluaa. Kyllä se onnistuu sitten kun on siihen valmis. Poikaa itseäänkin varmasti masentaa kun ei onnistu joten myöhemmin varmaan haluaa taas yrittää uudestaan todennäköisesti paremmalla tuloksella. Poika on kuitenkin vasta neljä vuotta.

nyt 4.5v oli kanssa päiväkuiva jo pitkään, samoin päikkäreillä kuiva. Yövaippaa käytti varmaan vähän alle neljävuotiaaksi, se oli varmaan puoli vuotta kuiva. No rupesi nukkumaan ilman vaippaa, ja pahimmillaan pari kertaa viikossa tuli pissat sänkyyn. (Nukutaan vielä perhepedissä) Rajoitettiin iltajuomista, ja käytin hänet puoliunessa vessassa kun itse menin nukkumaan, ja niin vaan väheni pissailu, ensin kerta viikkoon, siitä kerta kk:n ja nyt mennyt varmaan kohta 2kk että ei vahinkoja ole käynyt. Siskonsa on ollut yökuiva yksivuotiaasta :)

Itse varmaan antaisin vaipan käyttöön jos poika sitä pyytää. Teilläkin vaipan kanssa jää yöpissa pois, eli ei niitä edes niin kulukaan. Ajan kanssa sitten taas kokeilee, kyllä se päivä sieltä vielä tulee. Lapset ovat yksilöitä, meidän poika nyt vaan pissi pitkään öisinkin :) Pojille aika yleistäkin tuo, ja kun on päiväkuiva eikä muutenkaan ole ongelmia.

Tsemppiä :)

Mä ihmettelin kans tota pissalle herättämistä???! Meidään 2½-vuotias opettelee kuivaksi, nyt halusi olla pikkareissa ja on ollutkin, kun aamuisinon vaippa ollut kuiva. Nukkuu yleensä n. 20-08

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Mä ihmettelin kans tota pissalle herättämistä???! Meidään 2½-vuotias opettelee kuivaksi, nyt halusi olla pikkareissa ja on ollutkin, kun aamuisinon vaippa ollut kuiva. Nukkuu yleensä n. 20-08

Kyllä mä oon joskus herätellyt meidän 3-vuotiasta kun aloittaa pyörimisen ja kitinän..se on hällä öisin merkki että on pissa tulossa.

Yhteistyössä