lähestymiskielto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
kaveri sai haettua lähestymiskiellon ex-miehellensä, mitä voi tehdä kun mies ei noudata tätä kieltoa? on kerran rikkonut ja sai vaan sakot, tulee varmasti rikkomaan uudelleen . epäilen että kielto on tullu väkivaltaisuudesta ja uhkailusta. voiko lähestymiskielto koskea myös työpaikkaa, että mies ei saa tulla sinne - tietämättä onko tää kaveri paikalla? vai koskeeko vain kotia ja sitä paikkaa missä henkilö just silloin on? ollaan pienessä toimistossa molemmat töissä, täällä on vaan muutama nainen paikalla, pelkään itse tätä miestä myös ja mietin voinko soittaa poliisin jos hän ilmestyy tänne mesoamaan, vaikkei tää kaveri oiskaan paikalla? jos joku tietää niin kiitos avusta!

Se riippuu siitä, onko työpaikka joku yleinen esim virasto tms. Ei siinä muu auta, kun ilmoittaa AINA poliisille pienimmästäkin rikkeestä. Ja voithan sä tosiaan soittaa heti jos sinne tulee jos kerta pelottaa, vaikka ei lähestymiskieltä siellä pätisikään.

no se lukee siinä päätöksessä!!!!!!! Mä esim aikanaan olin koulussa vielä, kun lähestymiskiellon hain ja sitä ei saanut sitä koulua koskemaan, koska on joku yleinen paikka jne.

Lähestymiskielto koskee silloin kun kiellon saanut henkilö saapuu paikalle jossa tietää toisen olevan paikalla, väkisinkin tulee paikkoja jossa törmää ja silloin ei virkavalta asiaan puutu jos on ollut puhtaasti vahinko. Mikäli kyseinen mies tulee työpaikalle huutamaan yms. soittakaa poliisit paikalle muistaakseni sakko nousee mikäli rikoo kieltoa toistuvasti.
Myös kannattaa jatkuvan häirinnän jatkuessa harkita ahdistelu syyytteen nostamista, myös jos kotiovelle tai pihalle tulee mesoamaan niin syytteen voi nostaa kotirauhan rikkomisesta tai kunnianloukkauksesta. Muistakaa aina soittaa poliisi paikalle jotta on korkea taho todistamassa käytöstä muuten voi tulla tilanne jossa on sana sanaa vastaan!