"Lähi-idän miehet syyllistyvät Suomessa raiskaukauksiin hälyttävän usein."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oi ja voi! :O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oi ja voi! :O

Vieras
Päivitetty 25.4.2012 07:48, julkaistu 25.4.2012 07:06.Karu tilasto: Lähi-idän miehet syyllistyvät Suomessa raiskauksiin hälyttävän usein.

Raiskaustilastot kertovat tylyä kieltä kotoutumispolitiikan epäonnistumisesta, sillä joka kolmas raiskauksesta tuomittu on ulkomaalainen.

Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen erikoissuunnittelijan Hannu Niemen mielestä poliitikkojen vaikeneminen hyödyttää perussuomalaisia, jotka muistuttavat taajaan raiskaustilastoista.

– Tätä (tilastoa) ei ole mitään syytä peitellä. Nyt koko asia jää yhden ryhmän kauraksi, Niemi sanoo.

2006–2009 raiskauksesta tuomituista 34 prosenttia oli ulkomaalaisia. Luvut ovat pysytelleet samalla tasolla vuosia, vaikka ulkomaalaisia on Suomessa vain noin kolme prosenttia.

Raiskausrikokset keskittyvät tiettyihin ulkomaalaisryhmiin. Tilastokeskuksen mukaan etenkin Lähi-idästä kotoisin olevat nuoret miehet syyllistyvät rikoksiin. Erityisesti irakilaisten kohdalla tilastot ovat synkkiä. Viime vuonna irakilaisia epäiltiin 31 raiskauksesta, mikä on 5 prosenttia kaikista raiskauksista. Irakilaisia on noin 0,1 prosenttia Suomen väestöstä. Vuonna 2009 raiskausepäilyjä oli 23 ja 2010 yhteensä 29.

– On ryhmiä, joiden suhtautuminen naisiin ja raiskauksiin on toisenlainen. Heidän kotimaassaan naista, joka kulkee lyhyessä mekossa vähän humalassa, pidetään toisenlaisena naisena kuin Suomessa, Niemi arvelee.

Epäillyistä irakilaisista valtaosa asuu Suomessa

"2006–2009 raiskauksesta tuomituista 34 prosenttia oli ulkomaalaisia. Luvut ovat pysytelleet samalla tasolla vuosia, vaikka ulkomaalaisia on Suomessa vain noin kolme prosenttia."

kohta ketju täyttyy tuohtuneista kommenteista jossa muistutetaan että kyllä suomalaisetkin raiskaa, ja tappaa perheitään ja vaikka mitä.. ei mamuista saa puhua pahaa.

[QUOTE="tiina";26143365]kohta ketju täyttyy tuohtuneista kommenteista jossa muistutetaan että kyllä suomalaisetkin raiskaa, ja tappaa perheitään ja vaikka mitä.. ei mamuista saa puhua pahaa.[/QUOTE]

Ihme ettei vielä ole näkynyt suvisten tuohtuneita kommentteja. Ehkä tilastot ovat saaneet heidät ajattelemaan asioita ja miettimään onko nykyinen meno järkevää.

[QUOTE="vieras";26143471]Ihme ettei vielä ole näkynyt suvisten tuohtuneita kommentteja. Ehkä tilastot ovat saaneet heidät ajattelemaan asioita ja miettimään onko nykyinen meno järkevää.[/QUOTE]

Tai ehkä on tajuttu, että ei kannata antaa kovin paljoa painoarvoa loputtomille anonyymisti linkitetyille jutuille..

[QUOTE="vieras";26143508]Tai ehkä on tajuttu, että ei kannata antaa kovin paljoa painoarvoa loputtomille anonyymisti linkitetyille jutuille..[/QUOTE]

Miksi niille ei kannata antaa sinun mielestä kovin paljon painoarvoa? Etkö luota poliisiin, Tilastokeskukseen ja suomalaisiin toimittajiin?

[QUOTE="vieras";26143508]Tai ehkä on tajuttu, että ei kannata antaa kovin paljoa painoarvoa loputtomille anonyymisti linkitetyille jutuille..[/QUOTE]

Eikö tällaiselle jutulle kannata antaa painoarvoa?? Irakilaisia on 0,1 prosenttia Suomen väestöstä ja he tekevät 5 % raiskauksista, mutta sinun mielestäsi tämä ei ilmeisesti ole tärkeää eikä sille kannata panna mitään painoa?

Juu näin on, keksitty juttuhan tämänkin täytyy olla, mamut kun vaan ei voi tehdä mitään väärää. Tai jos tekee niin ei se haittaa, tekeehän suomalaisetkin. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt;26143622:
Eikö tällaiselle jutulle kannata antaa painoarvoa?? Irakilaisia on 0,1 prosenttia Suomen väestöstä ja he tekevät 5 % raiskauksista, mutta sinun mielestäsi tämä ei ilmeisesti ole tärkeää eikä sille kannata panna mitään painoa?

Irakilaiset tekevät suhteellisesti ottaen 50 kertaa enemmän raiskauksia...

Olen koko äänestysikäni äänestänyt Vihreitä, sillä se ajaa tärkeitä ympäristöön liittyviä asioita, joita muut puolueet eivät käsittele niin paljon. En halua, että elinympäristömme tuhoutuu ahneen talouden vuoksi, ja minua surettaa se, että Itämeri on maailman saastunein meri; kun olin lapsi ja purjehdimme Itämerellä, vesi oli paljon puhtaampaa kuin nyt.

En silti ole ns. suvaitsevainen siinä mielessä, että katsoisin hyvällä tuollaisia tekoja, vaan todellakin heittäisin hyvin nopeasti ulos maasta tuollaiset inhottavat kiilusilmäiset raiskaajat, mutta sen ei pidä tietenkään olla ainoa rangaistus.

[QUOTE="vieras";26143582]Miksi niille ei kannata antaa sinun mielestä kovin paljon painoarvoa? Etkö luota poliisiin, Tilastokeskukseen ja suomalaisiin toimittajiin?[/QUOTE]

Ei, eivät vaan luota. Vaikka tulisi itse raiskattu niin silti vielä kuvitellaan, että se oli oma syy kun meni vastailemaan mamun jutusteluihin

[QUOTE="Hei";26143821]Olen koko äänestysikäni äänestänyt Vihreitä, sillä se ajaa tärkeitä ympäristöön liittyviä asioita, joita muut puolueet eivät käsittele niin paljon. En halua, että elinympäristömme tuhoutuu ahneen talouden vuoksi, ja minua surettaa se, että Itämeri on maailman saastunein meri; kun olin lapsi ja purjehdimme Itämerellä, vesi oli paljon puhtaampaa kuin nyt.

En silti ole ns. suvaitsevainen siinä mielessä, että katsoisin hyvällä tuollaisia tekoja, vaan todellakin heittäisin hyvin nopeasti ulos maasta tuollaiset inhottavat kiilusilmäiset raiskaajat, mutta sen ei pidä tietenkään olla ainoa rangaistus.[/QUOTE]

Kun minä olin lapsi oli Itämeri paljon likaisempi kuin nyt. Mustikkamaalla ei edes pystynyt uimaan, nyt pystyy.

Elinympäristömme tuhoutuu, jos on tuhoutuakseen, liikakansoituksen takia ja mamut ovat oire tästä liikankansoituksesta. Yksi suomalainen lapsi kuluttaa ympäristöä saman verran kuin 200 kehitysmaan lasta, mutta miten sitten käy kun ne 200 kehitysmaan lasta ilmestyy Suomeen vihreiden ihannoiman vapaan maahanmuuton seurauksena?

[QUOTE="vieras";26143919]Ai Turbojurposta on tullut persu.:)[/QUOTE]

Ei varsin ole tullut. Ennen viimeisiä eduskuntavaaleja tartuin persujen lehteen avoimin mielin innokkaana näkemään, löytyykö siitä kaikupohjaa ajatuksilleni. Ei tasan löytynyt. Junttien jupinaa muukalaisista. Olen itse sekä mamu että pamu, joten maahanmuuttokriittisyys ei juuri sytytä.

Yhteistyössä