Lähihoitajaksi aikuiskoulutuksella opiskelleet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskeleman päässyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskeleman päässyt

Vieras
Kuinka pitkiä koulupäivät ovat, onko etäopiskelua kotoa käsin? Entä mikä on opiskelutempo? Käykö aika pitkäksi (käydään läpi asioita, mitkä kuuluvat "yleissivistykseen"), eli tulee turhautuneisuuden tunnetta? Oma koulutus tulee kestämään 2 vuotta, onko se normaali pituus, vai kestääkö jossain opinnot kauemmin?

Pelkään kovasti, etä oma opiskeluinto laantuu, jos koen päivät turhauttaviksi ja tankataan moneen otteeseen samoja asioita. Oon tehnyt hektistä ja kiireistä työtä 15 vuotta ja nyt alan opiskelemaan ihan uutta alaa.

aika leppoistahan tämä on ollut lukuunottamatta Hoidon ja huolenpidon jaksoa. Koulupäivät meillä yleensä 8.15-15.30 ja hohun jaksoa lukuunottamatta lähipäiviä ehkä keskimäärin 3/vk. Mutta musta on ollut ihan kiva opiskella uutta alaa ja koulunkäynti on maistunut.

Opiskelu mulla kestää hieman vajaa 2 vuotta, aloitin viime vuoden tammikuussa. Suuntautuminen alkoi eilen (kipeänä) ja marraskuussa pitäis valmistua.

aika leppoistahan tämä on ollut lukuunottamatta Hoidon ja huolenpidon jaksoa. Koulupäivät meillä yleensä 8.15-15.30 ja hohun jaksoa lukuunottamatta lähipäiviä ehkä keskimäärin 3/vk. Mutta musta on ollut ihan kiva opiskella uutta alaa ja koulunkäynti on maistunut.

Opiskelu mulla kestää hieman vajaa 2 vuotta, aloitin viime vuoden tammikuussa. Suuntautuminen alkoi eilen (kipeänä) ja marraskuussa pitäis valmistua.

Kiitos vastauksesta! Eli teillä on n. 2 etäpäivää/vko? Oliko sulla pitkä tauko edellisestä opiskelusta? Uskon, että koulu maistuu mullekin ihan hyvin, koska ala kiinnostaa, mutta silti koulunpenkille palaaminen "pelottaa". Olen ennemmin käytännön ihminen ja tykkään kiireestä ja työn teosta. Aika tulee pitkäksi, jos ei ole pieni hoppu koko ajan päällä.

edellisistä opiskeluista on aikaa riittävästi, eli 93-96 luin itseni merkonomiksi. Onhan tämä siinä mielessä huomattavasti mukavampaa, kun työssäoppimista on niin paljon. Esim. nyt kun suuntaudun lapsiin ja nuoriin, teoriaa ei loppujen lopuksi ole paljoakaan, työssäoppimista 7+12 viikkoa.

Kyllä luppopäiviksi sitten on etätehtäviä ja aina voi itse tutustua alan kirjallisuuteen omatoimisesti. Ja ainahan voit alkaa tekemään keikkaa heti kun tilaisuus tarjoutuu. Itse olen yksin kolmen lapsen kanssa, joten mulle hieman löysempi tahti sopii paremmin kuin hyvin :)

Yhteistyössä