Lähihoitajan tuntipalkka/miten lasketaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nopee kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nopee kysymys

Vieras
Tässä työkavereiden kanssa mietitty, miten lähihoitajan tuntipalkka lasketaan kun on kuukausipalkalla. Ja mistä määräytyy esim. sunnuntai-lisän A-hinta?! Onko se se varsinainen tuntipalkka?

Ja vielä mielen päällä, alle 3h ylitöistä, miten voidaan maksaa sama A-hinta kun sunnuntai-lisästä, kun se on merkattu maksettavaksi 50%:sti, siis se ylityö.

Menikö sekavaksi..toivottavasti joku ymmärsi :)

kyllähän lähihoitajalla pitäisi maksaa tuntipalkka ja sen päälle tulevat lisät, eli ne tuntikerroinlisät, esim lauantai ja yötyö tiettyinä prosentteina korotettuna. tuntipalkka minulla yksityisellä vaivaiset 11,20e

Kuukausipalkkalaisella pitäisi vissiin sopimuksessa lukea toteutuvat tunnit jollain ajanjaksolla, siitä pystyy päivittäinen työaika huomioiden laskemaan tuntipalkan ellei sitä suoraan ole ilmoitettu. Ja lisät tietty sopimuksen mukaan, perus tuntipalkka aina sama ellei ole jotain kummallisia sopimuksia..?

Mä oon ite laskenut silleen, et kun mulla on jaksotyöaika, eli xxx-määrä tunteja kolmessa viikossa. Kuukaudessa keskimäärin neljä viikkoa. Laskin neljän viikon tunnit ja suoritin jakolaskun. En tiiä menikö oikein, mutta näin mä tein.

Yhteistyössä