lähihoitajat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villivarsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja villivarsa:
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Kokopäiväinen opiskelu on mahdollista työvoimapoliittisena ;)
Itselläni kyseinen muoto ja olen tykännyt!

Miten hait koulutukseen ja mitä teit ennen opiskelua,olitko toisella alalla, vai työnhakija?

Hain työkkärin kautta, ilmoitus oli lehdessä.
Mulla on toinenkin ammatti, mutta niitä töitä en halua enää tehdä... Hakemisen aikaan olin kotiäitinä, en työkkärin listoilla :)

Hakijoita oli lähemmäs 200, alle 20 ottivat.

En tiedä miten ensimmäiset kaksi vuotta voi hoitaa, onko verkko-opinto mahdollisuuksia mutta koulutusohjelman eli viimeisen vuoden kävin verkko- ja työssäoppimispainotteisena. Siinä toki työharjoittelujaksot joutuu olemaan kokopäivä opiskelija mutta muutoin taisi olla puolta vuotta kohden vaan jotain 10 koulupäivää..

ite olin päiväopiskelijana,hain ihan yhteishaun kautta.olin yksinhuoltaja,ja koulumatkaa päivittäin suuntaansa n.70km
taloudellisesti kyllä pärjäsin,sossusta en saanut mitään.opintotuen ,asumistuen,elarit ja lapsilisät 2 lapsesta sain.ja opintolainaa piti myös ottaa.

onneksi sain ja pystyin omalla paikka kunnalla tehdä kaikki muuta harjoittelut paitsi keskus sairaala harjoittelun.
kesän olin sitten tiiviisti töissä kotihoidossa.ja niillä rahoilla sitten eleltiin ihan hyvin melkein jouluun asti.

pitää myöntää että rankinta oli noi matkat.koulutus loppujen lopuksi paljon helpompaa mitä olin kuvitellut.ja harjoittelupaikat sattuivat tosi mahtavat.ehkä aikuisena suhtautuu noihin opiskeluihin pikkusen toisella tavalla kuin silloin 16 kesäsenä kun ekaa ammattia olin hankkimassa.

palkkaus riippuu vähän kunnasta/kaupungista,mutta täälläpäin lh.n peruspalkka taitaa pyöriä siinä 1750e kantturoissa.

itse olin aikuisopiskelija ja koulutus kesti 2v.

Yhteistyössä