Lahja-asiaa (tädin mies 50 vee)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Huomenna on siis tädin miehen 50-vee juhlat, isot kekkerit.
Meidän perhe (mutsi + sen mies, minä, sisko + sen mies )osallistuu järjestelyihin mm. järjestämällä ohjelman (kirkkovene soutu kahdella veneellä ), siskon mies on kokki ja huolehtii juhlien ruokapuolesta. Lisäksi juhlapaikka järjestyi ilmaiseksi mutsin firman puolesta.

Järjestelyt ovat siis sinänsä arvokkaat, jos ulkopuoliselle moista järjestettäis, olis jo pelkkä veneiden vuokraus päiväksi n. 700 ?. Olin ajatellu, oma budjetti kun on hyvin pieni, ostaa jotain hyvin pientä, tai olla jopa antamatta lahjaa erikseen ollenkaan.
Nyt sitten tuli tädiltä viesti, että ollaanko rahankeräys lahjaan osallistumassa ollenkaan, kun ei oo rahoja tilille ilmaantunut? Olin vähän ihmeissäni, ilmoitin vaan, että mietitään vielä.
Tuntuu toisaalta typerältä, kun panostus on lahjaan olis n. 10 ?, ja juhlakalu saa vuosittain osinkoja muutaman kymmentuhatta... Sekava sepustus, mutta mitä SINÄ tekisit? Osallistuisitko rahalahjaan, antaisitko jotain muuta, vai antaisitko mitään?

Olisin osallistunut rahalahjaan, jos sellaista kerran toivovat. Tosin mun mielestä on junttia kerätä aikuisena rahaa itselleen juhlissa. Antais hyväntekeväisyyteen mieluummin tms.

Mutta olen anteliasta sorttia enkä pihtaile lahjoissa. Ja rahaa ei meillä ole älyttömästi vaan ihan hoitovapaalla + pienellä miehen palkalla elellään.

Aika noloa tuo tädin viesti.. Kai sitä voi maksaa vaikka samana päivänä ja näkyykö ne nyt sitten tilillä heti?

siis tuliko tuo tätisi viesti sinulle vai äidilllesi?
ja onko sinulla mitään omaisuutta, työtä, ammattia, omaa kotia vai oletko ihan persaukinen?
minusta on tädiltäsi tosi noloa kinuta sinulta rahaa, ja toisaalta äidiltäsikään. siis tosi noloa. jos äitisi tuon juhlapaikan järjesti ilmaiseksi.
jos sulla on ammatti, työ, oma asunto, osallistuisin tuohon yhteiseen lahjaan, vaikka mielestäni onkin noloa kerjätä omalle perheelle rahaa, jos kerran teett jo tosi paljon juhlan eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
siis tuliko tuo tätisi viesti sinulle vai äidilllesi?
ja onko sinulla mitään omaisuutta, työtä, ammattia, omaa kotia vai oletko ihan persaukinen?
minusta on tädiltäsi tosi noloa kinuta sinulta rahaa, ja toisaalta äidiltäsikään. siis tosi noloa. jos äitisi tuon juhlapaikan järjesti ilmaiseksi.
jos sulla on ammatti, työ, oma asunto, osallistuisin tuohon yhteiseen lahjaan, vaikka mielestäni onkin noloa kerjätä omalle perheelle rahaa, jos kerran teett jo tosi paljon juhlan eteen.

siis oikeasti hirmu noloa, kerätä miehelleen rahaa, jos on vielä rikas, kuten puhuit noista osingoista. miten joku kehtaa.... oikeasti. ei mitää häpyä eikä rajaa rikkailla.
50 v kuuluisi muutenkin antaa rahat jonnekinhyväntekeväisyyteen, jos on velaton kämppä ja muuta omaisuutta. hävettää, myötähäpeää tätisi ja miehensä puolesta.

EN osallistus rahalahjaan. Minusta on törkeää alkaa kyseleen ettei oo tullu rahaa tilille :o Paljon olette jo järjestelyjä tehneet, joten osta jotain pientä esim. kuoharipullo, johon voisit itse tehdä uudet juhlaan sopivat etiketit.

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
EN osallistus raha ahjaan. Minusta on törkeää alkaa kyseleen ettei oo tullu rahaa tilille :o Paljon olette jo järjestelyjä tehneet, joten osta jotain pientä esim. kuoharipullo, johon voisit itse tehdä uudet juhlaan sopivat etiketit.

Kovin kummosta ei enää ehdi, meen huomenna seittemäksi töihin, ja sieltä sitten suoraan juhliin. Systerin kanssa vielä mietitään, antaako jotain vaiko eikö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
EN osallistus raha ahjaan. Minusta on törkeää alkaa kyseleen ettei oo tullu rahaa tilille :o Paljon olette jo järjestelyjä tehneet, joten osta jotain pientä esim. kuoharipullo, johon voisit itse tehdä uudet juhlaan sopivat etiketit.

Kovin kummosta ei enää ehdi, meen huomenna seittemäksi töihin, ja sieltä sitten suoraan juhliin. Systerin kanssa vielä mietitään, antaako jotain vaiko eikö.

ostakaa yhteisenä lahjana rahapuu, sopis niinku aiheeseen ;)

Joo, ja viesti tuli mulle itelle, ei mutsille.
ihan töissäkäyvä, yhden lapsen yksinhuoltaja olen. Kovin läheisiä ei tädin miehen kanssa olla, nähdään muutaman kerran vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ostakaa yhteisenä lahjana rahapuu, sopis niinku aiheeseen ;)

Aika hyvä idea, kitosh. :)

Mulla tutut on 50-vuotisjuhlakutsussaan ilmoittaneet esim "juhliemme tavoitteena on lahjoittaa 50 vuohta Afrikkaan/ sstuttaa tuhat puuta Itä-Saharaan", ja näihin osallistuu mielellään.

Mutta tuommoiseen... Viekää se rahapuu jostain pienen rouvan pitämästä pienestä kukkakaupasta, onpahan edes hälle asiasta iloa...

Yhteistyössä