Hae Anna.fi-sivustolta

lahja isälle, jolla on kaikkea

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä annitanni, 26.10.2010.

1. annitanni Vierailija

Mitä kummaa voi antaa rakkaalle isälle, jolla oikeasti on jo kaikkea ja joka ei tarvitse mitään?! Isäni on 56-vuotias, minä olen 21. En asu enää kotona mutta autan tosi paljon isää ja äitiä kotitöissään, se on osa miun arkea että sellaista ei tavallaan voi antaa lahjaksi :)

Isäni ei käytä kosmetiikkaa, lukee jonkun verran (esim.tykkäsi nuorena Juicesta eli luki sen kirjoittamia kirjoja/elämäkertoja, kiinnostunut vanhoista sotajutuista mutta en tiedä mitä kirjoja on lukenut jo). Tekee hirvittävästi töitä, koko ajan pihapuuhissa tai vastaavaa. Kulkee paljon metsissä, kerää marjoja mutta ei metsästä. Ei ryyppää. Mitään "vaivoja" ei ole, mihinkään hoitoihin, hierontoihin tms ei varmasti mene eli turha edes yrittää :)

Kun kysyn siltä itseltään niin se sanoo että "no minäpä mietin mitä tartteisin" mutta ei kuitenkaan koskaan sano mitään. Tiedän kuitenkin että yllättyisi niin iloisesti kun olisi hänellekin jouluna jotain pakettia tai yllätystä, äidilleni kun on niin helppo keksiä lahjoja. :) Vanhat valokuvat hänen suvustaan on myös jo käytetty ja niistä tykkäsi kovasti.

Olisi niin kiva antaa jotain mistä hän tykkäisi, vaikka väittääkin ettei tarvitsisi mitään.. tykkäis kuitenkin. :)

2. nni Vierailija

SPESIALMATKAT E.S. - Etusivu

Oma isäni kuoli pari kuukautta sitten. Tuollaista matkaa olin hänelle joululahjaksi miettinyt, mutta jäi nyt antamatta :(
    Onhan sillä hintaa, mutta jos saisit jonkun osallistumaan siihen ellei itselläsi ole varaa?

3. JohannaK Vierailija

No kai teillä on kirjahylly, joka kertoo, mitä isäsi on lukenut jo? Uutuuskirjoja, jotka ilmestyvät juuri jouluksi, ei voi olla lukenut jo? Lehtitilaus vaikkapa Erä-lehdestä, ellei tule jo.

Eräilypuku, gorekengät, näihin saat ideoita vaikka www.partioaitta.fi sivuilta.

Matka jonnekin yhdessä äitisi kanssa. Ehkä äitisi innostuisi osallistumaan kustannuksiin, usko pois, monet "vanhat parit" kaipaavat romantiikkaa ja reissuja yhdessä kaiken tekemisen keskellä.

4. annitanni Vierailija

Isäni on aika vanhan koulun miehiä ja käyttelee ahkerasti kirjastoa, ei meillä olla koskaan ostettu oikein kirjoja omaksi asti.. :) Ja työnsä puolesta saa loistavia ulkoiluvarusteita, eli niitä vähän turhaan ostaisin...
    Isä tykkää myös kalastella mutta hitsi kun kalavehkeitäkin sillä jo on aika paljon :/

Ja Nni, otan osaa! :( Halaus ja voimia.. En ollut kuullutkaan tuollaisesta sivusta! Aika hyvä idea, olisi hienoa jos jonnekin isäni vanhempien kotiseudulle päin järjestettäisiin matkoja, tosin taitaa olla edelleen tiukasti vartioitua aluetta tuo Tolvajärvi.. :) Mutta kiitos paljon!

5. JohannaK Vierailija

6. N50* Vierailija

Jos hän lukee niin tykkääkö käydä myös leffassa, teatterissa? Jos, niin osta muutama leffalippu tai teatteriin liput. Luulisi että ne tulee käytettyä jos ne on.
    Lahjakortti kirjakauppaan tai kalastustarvikeliikkeeseen?

7. N50* Vierailija

Vielä lisään, että itselläni on tapana ostaa isälleni (81 vee, jolla on jo kaikkea) isän päiväksi ja nimipäiväksi ja synttäriksi "sukat ja suklaata". Joka kerta.

Sukkia tarvii aina ja isä tykkää tummasta suklaasta, ostan sitä aina pari levyä ja hyvät sukat. Jouluksi koitan käyttää mielikuvitusta ja keksiä jotain muuta.

8. Miten olis? Vierailija

Nuori ja kaunis aasialainen tai itäeurooppalainen postimyyntivaimo?

9. Tree Vierailija

- otsalamppu
    - askelmittari
    - vaellussauvat
    - hyvä termospullo
    - kuksa

Jos menee partiokauppaan, niin löytää aika nopeasti kaikkea ylihinnoiteltua pientä (ja isompaa) kivaa laadukasta tavaraa, mitä ihmiset ei välttämättä raaski itselleen ostaa. Ajattelin seuraavaksi hakea tytärpuolelleni 20v sieltä jotain. Isässäni on se vika, että hän kyllä ostaa itse kaikki kirjat ja retkeilytarvikkeet ennen kuin minä ehdin, vaikka osun usein ajatuksissani oikeaan.

Joku ehdotti lehtitilausta, olisiko se hänelle sopiva? Minun isäni lempilehtiin kuuluu myös National Geographic (siitä taitaa olla nykyisin myös suomenkielinen versio), mutta nykyään hän käy kirjastossa lukemassa lehdet eikä enää tilaa niitä kotiin.

10. pari ehdotusta Vierailija

Oma isäni on jo 65-v ja hänelläkin on jo kaikkea, mutta kerron, mitä minä olen hänelle ostanut:

- kenkiin kiinnitettävät liukuesteet
    - sienireissuille ja metsässä liikkumista varten kännykkä, jossa on navigointilaite (hänellä alkanut vanhemmiten suuntavaisto huonontua)
    - reppu
    - villasukat
    - Reino-aamutossut
    - laadukkaat pitkät kalsarit
    - Mikä Missä Milloin tai joku muu kirja, jossa on luettavaa moneen makuun
    - Valitut Palat -määräaikaistilaus
    - lehtitilaus esim. Apu, josta voi myös täyttää ristikkoa
    - ristikkolehti
    - uusi Fiskarsin halkaisukirves
    - teräksinen termospullo Airamilta
    - sveitsin armeijan linkkuveitsi (esim. Victorinox)
    - pihviveitset
    - ilmoitin itseni ja isäni työväenopiston ruoanlaittokurssille, jolloin isä ei kehdannut kieltäytyä. Jälkikäteen kehui ja innostui, vaikka mennessä oli vastentahtoinen
    - "fakiiri" tyyny niskan alueen verenkiertoa parantamaan
    - kipukoukku, jolla voi itse hieroa selän kipeytyneitä pisteitä
    - pussillinen erilaisia pähkinöitä (isäni pitää pähkinöistä)

Tässä siis muutamia vinkkejä, joita olen itse antanut omalle isälleni. Ehkä osa ei ole ollut mieluisia, mutta luulen, että ainakin osa on tullut ihan tarpeeseen. Oma isäni ei syö makeisia, joten niitä ei ole voinut antaa

11. annitanni Vierailija

Kiitos LOISTAVISTA vinkeistä! :)

Joku tuollainen navigointivehje voisi olla isälleni hyvä, hän lampsii lapissa soilla yksinään pitkiä matkoja ja joskus valittelee kun oli eksynyt hillasankolta/autolta..
    Saakohan sellaisia ilman että se on yhdistettynä kännykkään? Tai sellaista mitä voisi käyttää myös autossa.. Hmmm.. :D

12. karkkileivos Vierailija

13. teippi Vierailija

Tosiaan, älkää ostako noita harrastusjuttuja lahjaksi (ellei lahjan saaja sitten ole erikseen toivonut jotain tiettyä yksilöityä tuotetta) - pieleen meno prosentti on aika korkea. Jos joku harrastaa vaikkapa kalastusta tai golffausta tai ratsastusta, ei ulkopuolinen meikämanne voi tietää mitä toinen tarvii. Menee raha hukkaan jos ostan nyt jonkun kypärän tai golftakin..

14. Anne Vierailija

Oma isäni poikkeaa lähes päivittäin paikallisella huoltoasemalla juomassa kupin kahvia ja tarinoimassa kylän miesten kanssa. Ostin hänelle kahvit parin kuukauden edestä, ja paikan omistaja kirjoitti "lahjakortin" joka sitten kuoreen ja jouluna isälle käteen :) Oli mieluinen! Tämä oli tietysti sikäli helppoa, että asutaan pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntevat toisensa, eikä isän tarvinnut mitään henkkareita esitellä ottaessaan kupin kahvia :D Myyjät pitivät kirjaa ja isä sai pitkäksi aikaa ilmaiset kaffit!

15. weq Vierailija

Kyllä saa. Esimerkiksi täältä löytyy: GPS-laitteet-ja-kartat | Scandinavian Outdoor Store Myös googlaamalla "gps-paikannin" löytyy paljon lisää vaihtoehtoja. Autonavigaattorit ovat erikseen ja ne soveltuvat lähinnä teillä ajamiseen.

16. N50+ Vierailija

Kudo isällesi lahjaksi villasukat.

Ulkoilmaihmisenä hän on varmasti niiden suurkuluttaja eikä niitä koskaan ole liikaa. Lisäksi omatekoinen lahja on aina arvokas. Hyvin ehdit vielä, tottunut puikkojen käyttäjä tekee sukat viikonlopun aikana ja nyt on aika monta viikkoa aikaa.

17. annitanni Vierailija

Lämmin kiitos kaikille vinkeistä :) Totta, että isäni on villasukkien suurkuluttaja, mutta hänen 90v äitinsä on edelleen hengissä ja neuloo joka joulu koko porukalle töppöset :D Että vaikka osaankin tehdä villasukat niin ei taida kannattaa.. Mummo tekee tosi kauniita sukkia :)
    Ostin jo yhden kirjan josta hän varmasti tykkää mutta jotain muuta pitäisi vielä keksiä kaveriksi.. Näistä vinkeistä on kyllä paljon hyötyä. :)

18. Hipsu^ Vierailija

Tuo Annen idea ilmaisista huoltoasemakahveista on aivan loistava! :) Taidampa tänä jouluna kopioida tuon idean..

19. Joululahja Vierailija

Onko isälläsi muistoja maitokärryistä?
    Salovi Design valmistaa nostalgisia pieniä maitokärryjä koristeeksi.

20. Kalle8 Vierailija

21. 2df Vierailija

Sellaiselle, jolla on kaikkea, soveltuu hyvin varashälytin.

22. Pippa Vierailija

Me tilattiin täältä isän etukirjaimet valomainoksina. Voi laittaa autotalliin esille :D
    Home - Character

23. emmi Vierailija

24. tele Vierailija

kauhean vaikea antaa kenellekään mitään, kun kaikilla on kaikkea.

Enpä laita tähän mitään lahjavinkkejä, sillä olen alkanut vanhempana ihmisenä itse karsimaan omaa tavarapaljouttani viemällä viikoittain tavaraa hyväntekeväisyyteen.

25. Jonna Vierailija

Itse annoin enolleni lahjaksi tuollaisen räätälöidyn Omakirjan (Uusi lahjaidea. Anna lahjaksi historiikki/kuvakirja/valokuvakirja - muistoja ja nostalgiaa. Paras lahja.).
    Kyseessä ei siis ole Ifolor-kuvakirja, johon vain lisäät omia kuviasi ja itse kirjoitat tekstit, vaan kirja, jossa tietokannasta tulee eri vuosikymmeniltä ja päiviltä tietoa ko. ajankohdan tapahtumista ja kuvista. Toki itsekin saa tietoja ja kuvia lisätä sekä jonkinlaisia räätälöintimahdollisuuksia on painopisteiden suhteen (esim. musiikki, autot jne.)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri