Hae Anna.fi-sivustolta

Lahja vauvalle

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Kummilapsen vauva., 05.07.2005.

1. Kummilapsen vauva. Vierailija

Kummipojalleni syntyy vauva pian ja ongelmana on lahja vauvalle. He ovat saaneet kaikkea vauvaan liittyvää tavaraa, vaatetta ja kaiken muun tarvittavan käytettynä. Haluaisin muistaa vauvaa jollain erityisellä tavalla, mutta en tiedä miten. Rahallisesti lahja ei saisi olla kallis.

2. hiphei Vierailija

Itselleni on tulossa vauva ja sama tilanne eli me saamme lähestulkoon kaiken käytettynä. Jos jotakin emme saisi, niin olisi kiva jos joku kysyisi, että mitä tarvitsette eli kysy vain rohkeasti kummipojaltasi tai tämän vaimolta tai sitten pariskunnan vanhemmilta.

Tavaraa kyllä on varmasti heillä yllin kyllin joten rahakin on aina hyvä eli antakaa sitten käteisenä haluamanne summa jos ette muuta keksi. Kyllä sen saa nopeasti kulutettua vaippoihin yms. ja on varmasti arvostettu lahja eikä tulisi ostettua jotakin josta pariskunta sitten miettisi että miksiköhän heidän tämäkin tuli ostaa.

3. Kastehelmi Vierailija

Miten olisi kaunis kastemalja?

4. jusa75 Vierailija

5. tee Vierailija

albumi kummipoikasi lapsuudesta, sopivalla muistoilla ja runoilla lisättynä. ja sitten siihen jotain ihanaa pientä. osaatko kutoa?

6. .... Vierailija

Hei HALOO! Kirja Isästä lahjaksi. No justiinsa. Sopii paremmin kummipojan syntymäpäivälahjaksi. Ei kummipojan lapselle.

7. Ninni Vierailija

Mites ois säästölipas? Vauvoillekin avataan pankkitilejä koska rahaa voi tulla jo ristiäislahjana kuten meillekin tuli. Ihana ylläri oli saada kaverilta tinainen auto-säästölipas pojalle, sinne on tiputeltu nyt kaikki turhauttavat kymmensenttiset ja pikkuiselle kertynyt vähän omaisuutta samalla.

8. eevis Vierailija

Ystäväni osti omalle vauvalleen ""lahjaksi"" silkkisen kypärämyssyn. Halusi ostaa jotain omaa, kaikki vaatteet kun oli saatu tutuilta lainaksi ja lahjaksi.

9. karpalo Vierailija

teetä jollain koruntekijällä kultasepällä tai muotoilijalla joku pieni ja halpa hopeakoru, johon sittenehkä kaiverrus tms. sii jotain melko pientä ja halpaa mutta uniikkia. eikä silkkinen kypärämyssy ole huono idea, niitä saa rukovillasta.
    entäs sellainen lapselle tehty, applikoinnilla nimetty tilkkuopeitto tai muuten vain joku peitto (itse ommeltu), jossa lapsi voi sitten vaikka kölliä lattialla?

10. --- Vierailija

Yksi hyvä idea on myös ostaa kirja. Ehkä tuon ikäinen ei vielä ymmärrä sen päälle, mutta voi hieman isompana viettää mukavia hetkiä äidin/isän sylissä satuja kuunnellen. Kannattaa ostaa jokin ""klassinen"" hyvä satukirja, mikä sopii pienelle lapselle, tai sitten sellainen ios ""satu joka päivälle""-kirja. (Eli kirjassa on siis eri satu joka päivälle/monta satua jotka on jaettu sopivan mittaisiin pätkiin, joita vanhemmat voivat lukea yhden päivässä, esim. iltasatuna.) Itse pidin noista pienenä, tosin vaadin yleensä että minulle luettiin enemmän kuin se yhden päivän osuus...;)
    En tiedä millaisia ihmisiä kummipoikasi ja hänen vaimonsa on, mutta kirja voi myös innostaa heitä lukemaan lapselle JOS eivät niin ole ajatelleen tehdä. Uskomatonta mutta totta; poikaystäväni siskon mies esim. oli tuhahdellut ja sanonut ""etten mä ala mitään satuja lukee, turhaa hommaa"" kun poikaystäväni antoi heidän esikoiselleen satukirjan lahjaksi. En ymmärrä miten joku voi ajatella noin, mutta ilmeisesti tuollaisiakin on olemassa...:( No joka tapauksessa, olikin sitten sen satukirjan kautta oppinut lukemaan lapselle, ja nykyään ihan pitää hommasta ja lapsiakin on tulut lisää...!:) Että satukirja tulee tarpeeseen jos vanhemmat eivät itse tajua alkaa lukemaan lapselle, se kirja on helppo ottaa sieltää kaapista kun se on valmiina. Ja itse ainakin muistan vieläkinb suurella rakkaudella vanhojen satukirjojeni tarinoita ja kuvia, ne ovat jääneet mieleen varmaankin ikuisiksi ajoiksi!:)

11. Maija Vierailija

Avaa saastotili vauvan nimelle ja laita rahaa sinne. Tulevaisuudessa laita kaikki lahjat rahana sinne-- varsinkin jos lapsella on romua ja rompetta tarpeeksi. Tai viela parempi: perusta osakesalkku ja lisaa sinne sijoituksia vuosien mittaan. Pienetkin maarat rahaa kasvavat pitkalla ajalla isoiksi summiksi.

12. reeta Vierailija

Anteeksi nyt mutta mun mielestä joku osakesalkku on kamalin lahja mitä voi just syntyneelle lapselle antaa. Miettikää nyt vähän, kyllä sen rahan kanssa saa sitten pelata myöhemmin niin paljon kun jaksaa, eikö esim. joku lasten astiasto tms. olisi vähän humaanimpi.

13. karpalo Vierailija

omalle kummipojalle annettiin ekalla käynnillä vakosamettihaalarit ja body. mun mielestä tollasen astetta kivemman asukokonaisuuden voi viedä. mutta sitä perusvaatetta pitää välttää. osta siis aidosti kivan näköinen asu ja väh. kokoa 62 cm. sellainen mitä voi vaikka kyläillessä käyttää. niitä ei yleensä kukaan käytettynä lahjoita, koska ne on juuri niitä vaatteita, mitä halutaan säilyttää. eikä sellaisia myöskään herkästi raaski ostaa omalle lapselleen. itse ainakin tykkäisin. yleensähän ihmiset tuo niitä perusvaatteita.

ristiäislahajaksi kehyksen lisäksi vietiin kirsi kunnaksen tiitiäisen satupuu. tietenkin myös joku muu klassikkokirja on hyvä. esim suomen lasten runotar, pikku pegasos, muut lasten runo ja lorukirjat yms.

14. angloelli Vierailija

Itse olen ilmeisesti hieman liian kaytannollinen aiti, mutta en haluaisi, mittaan ""hienompia"" kylailyvaatteita, perusjuttuja kyllakin. Me saimme pari tuollaista ""parempaa"" juttua, jotka jaivat taysin pitamatta :-(.

Itse veisin vaikkapa kasinkirjaillun peiton, jossa on nimi ja syntymapaiva.

15. sandra Vierailija

Pieni enkeli suojelemaan.mm. matkaenkeli tms....jokainen tarvitsee sellaisen elämän pitkälle tielle =)

16. Hyikkä Vierailija

Hyi perke...tuota enkelijuttua. Eikös joulupukin kuvakin olisi kiva? Se on ainakin totta ja samanlainen joka maassa. Pieni Allah olisi kanssa kivahhh.
    Enkeli siipineen on niin hirvittävä vammainen, että. Ei se niillä siivillä millään pysyisi ilmassa. Miksi enkelit ovat niin lihavia? Siivet pienet nysyt.Ei ymmärrä.Mikseivät enkelit ole mustia?No, kai se on tärkeintä että saa lentää.

17. sandra Vierailija

sul taitaa olla joku ongelma ku oot noi kovin enkeleitä vastaa...eipä taija sulla omia lapsia olla ku et taija tajuta miten paljon merkitsee saaha sellanen lahja.Omalla pojalla oli ristiäiset vasta ja se oli tosi ihanaa ku kaveri oli ostanu sellasen.Ei tarvii kyseenalaistaa enkelien olemassa oloa koska vaikka niitä ei pysty näkemään niin niiden olemassa olon pystyy tuntemaan jos on oma suojelusenkeli...!?!?Samaa voisit kysyä miks sä et oo sininen? ku kysyit miks enkelit ei oo mustia,ja mitä sit vaik oliskii...Ei värillä oo mitään väliä!? Viimeistään sillon kun sulla on oma lapsi niin tajuut!

18. vieras Vierailija

saatiin meidän tytön syntymälahjaksi ihanan vuodevaatesetin, pinnasängyn reunapehmusteen ja yhteensopivan tarvikekorin yhdestä lasten verkkokaupasta - kimppalahjana tuli ilmeisesti hintansa takia. Kaikkeen enkelikrääsään ja perinteiseen kyllästyneenä minun mielestä se oli oikein ihana lahjaidea. Tällaisia designtekstiileja ei tule itse ostettua ihan joka päivä. Tuli heti tarpeeseen ja tulee todellakin käytettyä. Verkkokaupan osoite on muistaakseni Lastenhuoneen sisustus | Sisustus Kullanmurut

19. äitee miekin Vierailija

Makuasioitahan nämä ovat. Vauva-ajat jo meillä takana, joten voi olla uutuuksia joista en tiedä mutta tässä minusta kivoja lahjoja vauva-talouteen:

- Setti autoon. Esimerkiksi meikkipussi johon autoiluun sopivia leluja, esim. pehmohelistin ja kangaskirja.

- Duplot. Joku pienimmille suunnattu Duplo-pakkaus, josta voi alussa antaa vauvalle isoimmat ja laittaa pienet odottamaan. Duplo Primo on kai lopetettu, käytettynä saa ainakin huutonetistä. Mutta niistä perus-Duploista löytyy semmoisia, joilla voi jo selvästi alle vuosikaskin leikkiä.

- Ikean lastenpeili (tai mikä vain, jossa se peili ei ole oikeaa lasia).

- Kirja+CD joko tuutulauluja tai muita lastenlauluja. Plussaa jos on leikkiohjeet mukana. Esim. Aa tuuti lasta tai Vauvan vaaka.

- Klassikkokirjat. Ei kuitenkaan painavat juhlapainokset tms. vaan sellaiset joita jaksaa pitää käsissä myös selällään maaten.

- Puupalikat. Persoonallisemman ja pienelle kehittävämmän saa jos viitsii tehdä palikoiden mitoilla aukkolevyn mukaan palikkasatsiin.

- Vaatteet ovat minusta vähän hankalia, mutta jos niitä haluaa antaa niin minusta parasta olisi valita ns. sisävaatetta, jota käytetään ympäri vuoden. Silloin todennäköisimmin on sopivan kokoinen oikeaan aikaan vuodesta. Minä tykkäisin esimerkiksi puolipotkareista, velour- tai collegehousuista, bodeista. Meillä kaikki keikarointivaatteet, joita tuli pilvin pimein, jäivät käyttämättä.

20. Mami itsekin Vierailija

-Lelukaupasta vaikka sellasen "helistinsukat" ja vaikka vielä sellanen vauvan uniriepu. Meidän vauvalla sellanen pupu-uniriepu ja ollut kyllä hyvä lahja.

-Vauvan pussilakanasetti ja vauvan viltti

-Pehmoinen katselukirja ja vaikka joku muu pieni helistin mukaan

-Vauvan ensitutti ja pari kaunista tuttipulloa

-Jumppa-/lelukaari

-Vauvan soittorasia ja vaikka ensityyny ja siihen tyynyliina

-Mobile pinnasänkyyn (ellet tiedä nukkuvan pitkään perhepedissä)

-Joku vaunulelu + söpö heijastin vaunuihin

21. Kun poikamme syntyi (isovanhemmilleen ensimmäinen lapsenlapsi) alkoi tavaraa vyöryä. Jälkeenpäin ajajteltuna parhaita käytännöllisiä lahjoja vastasyntyneelle ovat olleet laadukas torkkupeitto (ei fleeceä vaan puuvillainen, kudottu), hopeoitu helistin, aterinsetti, muumi-lusikat ja isot iltasatukirjat.

Etenkin torkkupeitto ( Mamas&Papas Millie&Boris tähtipeitto ) on edelleen taaperoikäisellä käytössä, kun nukkuu päiväunia. Puuvillainen peitto ei nukkaannu samalla tavalla kuin fleece, eikä hiosta, joten voi käyttää ulkona nukkuessa kesälläkin. Vastasyntyneellä vauvalla käytimme torkkupeittoa myös leikkialustana lattialla, pehmukkeena sitterissä, ym. Toisinsanoen peitto kulkee aina mukana. Jos joku osaa kutoa, niin myös käsintehty peite voisi olla ihana lahja. Hopeoitu helistin oli suloinen, vauvamme innostui helistimistä muutenkin ja jälkeenpäin on hankittu myös puisia ja muovisia :D Aterinsettiä osaa arvostaa kun vauva alkaa syömään kiinteitä ja niitä on kuitenkin joka perheellä hyvä olla useampi, samoin syöttölusikoita. Meillä muumilusikat ovat hitti! Isoja iltasatukirjoja ei olla vielä päästy lukemaan, mutta arvostan lahjaa todella. Laadukas satukirja on ajaton ja menee sitten monelle lapselle, jollei lapsenlapsillekin!

Turhimmiksi meillä ovat jääneet pehmolelut.

22. Pirkko Vierailija

23. apua Vierailija

ope saa vauvaan heinäkuussa.... ja pitäis vieell lisää kerää lahjoja on jo muutamat villasukat ei pehmoleluja viitti tehdä kun heillä on jo ja äiti on sellainen hirmu neuloja

JA HEI!!
    IHAN NORMI LAHJA JOSSA ON TUTTIPULLO,PODY,VAIPPOJA YMS. KAIKKEE TARVIKKEITAA NIISTÄ ON JO PALJON HYÖTYÄ JA SE ON KIVAA HYPISTELTÄVÄÄ NIITA ON KIVA SAADA:)

24. vierailija Vierailija

Nappaa tästä: Joululahja vauvalle tuolta löytyy vauvaa kehittäviä lahjoja kuten myös vaatteita ja tarvikkeita. Katso tuolta parhaimmat ideat ja osta lahjat kätevästi omalta sohvalta :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri