Lahjat jotka eivät kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diu diu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy sanoa, että vaatteiden suhteen olen todella nirso. Inhoan jotain pörrösukkia, samaten nailoniset (tai ylipäätään muutkaan) alushousut jää käyttämättä, joita en itse ostaisi. Muutenkin vaatteet tahtovat olla jotain ihan muuta kuin mikä näyttäisi ja tuntuisi hyvältä päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25217504:
apua. meillä on max. kasi samanlaistapyyhettä, yleensä kaikki 6 erilaisia jotka vessassa roikkuu. mä kyllä pyysin pukilta jos se tois 5 tai 6 saman väristä pyyhettä, ei tosin keltaisia taikka pinkkejä, muut kelpaa. mustat ois oikeestaan aika kivat, ei näkys ku ukko on tehny autoremppaa..
kahvimukit on kaikki erilaisia, tai no, 6 kpl on yksiä mukeja ja sitten arabiaa on tusina..

Kirjoitinkohan minä tämän? :)

Meillä on kaikkea vähän sekalaisesti - ja lähinnä naurattaa nuo joidenkin nirsoilut - tietyn väriset pyyhkeet tai lakanat ja astiasarjat. Kyllä minäkin olen astiasarjoja ostanut - tai päättänyt, että kerään tietyn väriset tekstiilit. Ja aina niitä on kuitenkin yksi sitä, toinen tätä ja enintään kaksi samanlaista :( Mä en tiedä, miksi näin käy... Tai no joo... Astiat menee rikki. Ja tekstiilejä tulee lahjaksi tai sitten sortuu ostamaan tarjouksesta tai tai tai...

Miten ihmeessä joku onnistuu siinä, että olisi vain jotain tiettyä väriä tai sarjaa? Mä en raski pois heittää tai antaakaan, jos on vielä jotain hyvälaatuista - ja ajattelen aina, että kunhan nämä menee rikki tai kunhan nämä kuluu loppuun, niin sitten.... Eikä sitä päivää koskaan tule, että olisi jotain yhtenäisyyttä. Miten ihmeessä siihen pääsee? :)

Miksi kaiken pitäisi olla niin yhtenäistä? Minulla on aika omanlaiseni sisustustyyli, melkoisen tarkkaan harkittu kuitenkin; kotini ei ole mikään sekamelska, vaan valitsen tavarat tarkkaan, ja ostan vain sellaista laadukasta ja kestävää tavaraa, joka miellyttää esteettistä silmääni.

Mutta niin niuho en kuitenkaan ole, etteikö jollekin vähän erilaiselle löytyisi tilaa, etenkin kun on kyse käyttötavaroista. Vaaleanpunaista kristallista joutsenta en pistäisi kunniapaikalle olohuoneen pöydälle, mutta enpä ole koskaan flipannut vääränlaisista lahjoista, enkä kärrää niitä heti kirppikselle ellei niille ihan oikeasti ole mitään käyttöä. (Kyllä, tarkoitan sinua, juustolautanen ja -veitset. Meillä kun ollaan maitoproteiinille allergisia.)

Kyllä mulla tietenkin oma maku on, enkä pitäisi itselleni täysin sopimattomia vaatteita tai koruja. Myöskään mitään kammoa taulua en laittais seinälle.
Mutta ei mulle kukaan ns. vieras tuollaisia ostakaan yllätyksenä.

Ja on olemassa nirsoja ihmisiä kyllä.
Mutta musta on rajoittunutta ( ei pelkästään nirsoa ) ellei voi käyttää kuin Luhdan pyyhkeitä tai Hilfigerin kalsareita.

[QUOTE="Vieras";25217853] - ja ajattelen aina, että kunhan nämä menee rikki tai kunhan nämä kuluu loppuun, niin sitten....[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen, ja olen tyytynyt kohtalooni siltä osin, mutta kyllä van vituttaa, kun ne kylppärin käsipyyhkeet alkaa olla puhkikuluneet ja katselen suurella ilolla itselleni Kivoja Itsevalittuja Arjen Iloa Tuottavia (ei lapsuudenkodista raahattuja joita säästösyistä vieläkin on käytössä) tilalle, niin eikö sieltä paketista paljastu anopin valitsemat pyyhkeet. Ja taas siirtyy tuo hankinta vuosilla eteenpäin.

vaikka meidän sisustuksemme onkin mitä on ikivanhoine telkkareineen, kissanrepimine sohvineen & räsymattoineen niin silti en halua lahjaksi mtn rumia mariskooleja enkä beigen värisiä pyyhkeitä.. kuten en myöskään kultakoruja, sillä käytän vain hopeisia. puhumattakaan pastellinvärisistä meikeistä, jotka eivät ole yhtään tyyliäni. kyllä, olen nirso :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25218322:
sillä käytän vain hopeisia tai pastellinvärisiä meikkejä, jotka eivät ole yhtään tyyliäni

Täh? Käytät hopeanvärisiä ja pastellinvärisiä meikkejä, mutta ne eivät ole kuitenkaan tyyliäsi?

Olen joskus saanut lahjoja jotka eivät ole ihan mieleisiäni, mutta käyttänyt niitä lahjanantajan mieliksi, en kyllä kehtaisi valittaa.

Itse olen aika arka ostamaan lahjoja, kun tiedän että jokaisella on oma makunsa. Mieheni ja isäni maut tiedän, mutta ystävieni maut ovatkin sitten eri juttu. Vaikka se onkin ehkä tylsää, saatan kysyä suoraan lahjatoiveita, sitten tulee ainakin mieleistä. Ja kyllä minultakin kysytään.

Olen sitä mieltä, että ei sillä ole oikeastaan väliä tietääkö mitä saa lahjaksi, tärkeämpää on se että se on juuri mieleistä.

Tulee mieleen kun muutama vuosi sitten ihastelin miehelle mainoksessa ollutta, aivan mielettömän upean sävyistä turkoosia velour-asua. Mies kysyi haluaisinko sen joululahjaksi. Hihkuin riemusta, ilman muuta halusin. Hihkuin lisää aattona kun avasin paketin. Ja toisinpäinkin tuo toimii, ainakin meillä. :)

Olen sanonut selvästi ja suoraan, että MINÄ en halua lahjoja! Meillä on pieni asunto ja monta ihmistä eli tavaraa piisaa liiaksi asti, vaikka ei olisi tarkoitus hamstrata. Kuitenkin ihanainen äitini ostaa joka joulu OMALLA maullaan lahjat tyyliin "pussilakanat" kaikille. Ja joo... nytkin oli pakko tyhjentää liinavaatekaappia, kun on viidelle lapselle tulossa pussilakanat!

Mulle kelpais kaikki, kristallijoutsenet kuulostavat upeilta, eriväriset pyyhkeet ja astiat...kaikki kävis. Itse olen köyhä enkä raaskisi mitään ostaa silloin harvoinkaan kun on rahaa...

Saa kai sitä nyt omassa kodissaan olla just niin nirso kuin haluaa! Koti on viihtymistä varten, ei siksi, että sinne säilötään kaikki, minkä sattuu käsiinsä saamaan. Tai ihan vapaasti kukin voi roudata nurkkiinsa mitä haluaa, mutta ei pidä olettaa, että kaikki muut ovat yhtä paljon tavaran perään.

Se muakin veetuttaa, jos lahjan antaja ostaa aina kaikkea omaa silmäänsä miellyttävää ajattelematta lahjan saajaa pätkääkään. Se on sata kertaa itsekkäämpää kuin olla tarkka omaan kotiinsa tulevista tavaroista.

Mä olen kanssa aika huono ostamaan lahjoja, kun en tahdo toiselle jotain "riippakiveä" ostaa. Yleensä tuleekin ostettua jotain kuluvaa (suklaata, hienostelu kahvia/teetä, kaakaota, kynttilöitä...). Toki, jos tiedän varmasti jonkun tietynlaisen jutun olevan saajalleen sopiva, niin voin sellaisen hankkia (esim. serkkuni kerää muumimukeja eikä loukkaannu vaikka antaisin sellaisen, joka hänellä jo on).

Itse en myöskään kaikista saamistani lahjoista ole pitänyt. Aina olen kuitenkin kauniisti kiittänyt.

Olen saanut esim. muumimukin, muistaakseni Pentikin sellaisen lasisen "jalallisen kulhon" (ei aavistustakaan mikä se todellisuudessa on) yms. Eipä nuo minua ole haitanneet. Olisi toki kiva tietää saamiensa esineiden käyttötarkoitus. :ashamed: :D

Astioita mulla on montaa lajia niin kuin pyyhkeitäkin. Pyyhkeissähän on erittäin kätevää, että kaikki ovat erilaisia. Jokainen tunnistaa pyyhkeensä ilman suurempaa ongelmaa. :D

Musta tuntuu että hukutaan kaikkeen ylimääräseen tavaraan jo nyt, joten vähiten kaipaan lahjaksi semmoista mistä en pidä tai mille ei ole mitään käyttöä. Jonkin verran oon piilotellut eitoivottuja lahjoja kaappeihin ja sitten vienyt kirpparille kun oon todennut etten kuitenkaan koskaan tule niitä käyttämään.
Itse en anna tavaralahjoja ellen ole aivan varma, että saaja niistä pitää. Vaatteita en anna koskaan. Itsekin vastaanotan mieluusti kulutettavia lahjoja (esim. jotain herkullista syötävää/juotavaa) tai ihan aineettomia lahjoja - tai ei lahjaa ollenkaan.
Jos sopivan lahjan keksiminen tuottaa vaikeuksia (ja sellaisen haluaa kuitenkin antaa) niin minusta on ihan sopivaa kysyä saajalta tai tämän läheisiltä mitä tämä kaipaisi/mistä pitäisi.

[QUOTE="Joku";25217823]myös pistän eteenpäin lahjat joista en välitä tai myyn kirpparilla,ei ne ole ongelma enkä säilö kaappeihin mitään turhaa.[/QUOTE]

Teen aivan samaa, juuri laitan syntymäpäivälahjaksi saamani kylpysetin eteenpäin anopille. Kiitin kyllä nätisti antajaa. Itse en sellaista käyttäisi ja no toivon mukaan anopilla on parempaa käyttöä sille. Samoin olen anopin antaman "väärän sarjan" vuuan ja purkin laittanut eteenpäin kaverille ja kirppikselle. Tosin ei anoppi ole ostanut kuin sen kerran, kun huomasi varmaan ettei niitä koskaan näkynyt. En halua paljoa tavaraa ja se mikä on, niin on syytä mennä yhteen. Katson kyllä tarkkaan minne annan eteenpäin, ettei yhteensattumia tule ;)

Yhteistyössä