Lahjojen ostamisesta - mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Mitäs te tykkäätte tän tyylin lahjojen ostamisesta. Kuvitellaan nyt vaikka kummilapselle.

Kun alkaa merkkipäivät lähestyyn, joulu tms. niin alkaa tulemaan viestejä että voisit ostaa tän. Mitä te tykkäätte ton tyylin lahjojen ostamisesta? Kun ei oo kyse mistään vinkeistä, esim. et mikä nyt on lapselle ykkösjuttu tai mistä tykkää vaan suoraan vaan sanotaan että osta tää.

Mietiskelen vaan tässä että oonks mä turhan nipo.. :snotty:

(Itte en siis tollasta harrasta! Jos kysytään niin kerron kyllä että mistä tyttö tykkää mutta koskaan en oo sanonu että osta tuo)

Mun mielestä jos kummi on kysynyt esim. lapselta tai lapsen vanhemmalta että mistäs "liisa" tykkää tai mitä hän haluaisi lahjaksi. Tässä tapauksessa nuo viestit ok, mutta muuten vähän ehkä vois ärsyttää saada tuollainen viesti. Varsinkin jos suora toivomus todella kallis.

Mä kysyin, et mitä kummilapsella voisi olla toivomuslistalla. Tuli suoraan viesti, et "osta kirja X"
just... Ehkä olis voinu laittaa et pitää niistä ja niistä kirjoista/leluista jne :)

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä kysyin, et mitä kummilapsella voisi olla toivomuslistalla. Tuli suoraan viesti, et "osta kirja X"
just... Ehkä olis voinu laittaa et pitää niistä ja niistä kirjoista/leluista jne :)

juu no kirja ei ole silti vielä kalleimmasta päästä. jotkut laittavat näihin listoihinvaan jotain 50 euron legopaketteja.

Kyllä mulle ainakii tuli sellanen fiilis että mitäpä mä sitte turhaa vaivaa näkemään, pyydän tilinumeron ja laitan tilille rahaa, saavat sitte itte käydä ostamassa mitä tykkäävät..

Mä itte tykkään lahjojen ostamisesta ja just se on kivaa ku kiertelee kaupoissa ja ettii just sitä sopivaa lahjaa. Tuntuu ettei tollases oo mitää mieltä, noutaa vaas jostain kaupasta se ennalta määrätty tavara.

Ei oo kivaa..

Jos kummi kuitenkin kysyy sitä, saattaisin ihan hyvin antaa "proaktiivisesti" vinkin. Mutta nipot, olkaa huoleti, lapsellani ei ole yhtään kummi-lahja-autoomattia, ei oo kummeja.

Tee niin tai näin, aina on väärin. "Ei anneta mitään vinkkiä, annetaan väärän hintaisia vinkkejä, annetaan liian vähän vinkkejä, annetaan liikaa vinkkejä, annetaan vinkkejä pyytämättä" Mikäli esim tosi monta ihmistä kysyy vinkkejä, voi olla vähän niin, että vinkkejä on yksi tai kaksi vain. Kun kovin monelle pitää antaa vinkki ja talo ei olisi kiva olla täynnä tarpeetonta. Niin ja vaatteitahan ei saanut vinkata, kun "me halutaan ostaa vaan leluja ja kaikkea kivaa" :xmas:

En tykkää, kerron kyllä lahjatoiveita kysyttäessä, jos on vaikka jotain mitä lapset tarvii tai kovasti haluais... Mutta en todellakaan sano ikinä että "osta se ja se". Ja jos mulle sanottais noin, niin en varmastikaan ostais just sitä mitä on käsketty :D

En mä ole koskaan pyytänyt mitään. Jos on kysytty onko meillä jo joku tavara tai mikä ois nyt in (ettei tyyliin osteta muumia kun lapsi tykkää transformereista) niin olen vastannut. Pääperiaate meillä on, ettei mitään tarvii antaa, kunhan vaikka soittamalla joskus muistais ettei lapsi kysele "kuka toi on", kuten meillä kävi viimeksi kun kumminsa näki....

Ärsyttävää, enkä periaatteestakaan ostaisi just sitä mitä pyydetään :kieh:

Jos kysytään että mitä lapselle voisi ostaa, niin silloin ymmärrän että esitetään lahjatoive. Mulla on tapana sanoa että tyttö tykkää siitä, tästä ja tuosta ja poika tästä, tuosta ja siitä. En siis sano suoraan että se ja se legopaketti tms.

Kyllä, lahjatoiveet ja vinkit on erikseen. Ja nehän on ihan toivottavia jopa! :D

Mutta se että "Osta tää!!" Ei ei, ei oikee nappaa..

Nalkuttava Talonmieskin varmaan ymmärsi mitä hain takaa vaikka piti vähän vääntääkki. Sitä paitsi, mä ostin kummipojalle Salama McQueen pyjamat joululahjaks. Oli tykätty lahja ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Kyllä, lahjatoiveet ja vinkit on erikseen. Ja nehän on ihan toivottavia jopa! :D

Mutta se että "Osta tää!!" Ei ei, ei oikee nappaa..

Nalkuttava Talonmieskin varmaan ymmärsi mitä hain takaa vaikka piti vähän vääntääkki. Sitä paitsi, mä ostin kummipojalle Salama McQueen pyjamat joululahjaks. Oli tykätty lahja ;) :D

:D No yleensä se äänensävy kertoo onko se vinkki vai käsky.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
:D No yleensä se äänensävy kertoo onko se vinkki vai käsky.

Sain viestin joten siitä ei voi äänensävyä tulkita :D

Mutta viesti oli yksinkertainen. Saatiin nämä, osta tämä. Ei jättäny paljo arvailuille varaa.

Yhteistyössä