Lähti lähete TAYS:iin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JJ-t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JJ-t

Aktiivinen jäsen
06.10.2007
1 787
0
36
osaisiko joku sanoa millä tavalla julkisella menee nämä jutut ja kuinka kauan kestää?? lähete lähtenyt toissapäivänä ja syksyllä oli tarkoitus mennä yksityiselle. kuinka kauan joudun odottamaan ensinnäkin kirjettä missä he joko hyväksyvät, taikka eivät meitä sisään..?

mikä on ensinmäisen ajan tarkoitus, siis suunnitteluaika vai? kun jonothan menee suoraan tiettyyn hoitoon niin pitäähän sitä ensin suunnitella miten sitä hoidot aloittaa..?!

kiva jos joku osaisi vastata =)

Hei!
Mulla meni noin puolisen vuotta kun pääsin ensimmäiselle käynnille Taysiin. Mitähän siellä tehtiin...Lääkäri teki muistaakseni sisätutkimuksen ja ultrasi. Keskusteltiin mitä tuleman pitää, mitä tutkimuksia tehdään ja miten sit edetään. Miehelle määrättiin spermanäyte tutkittavaksi, itselleni tehtiin munanjohtimien aukiolotutkimus (seuraavalla käynnillä). Eli ekalla käynnillä ei tehty mitään "pelottavaa".
Toivottavasti oli jotain apua. En ole varma tarkoititko juuri tätä mihin juuri vastailin.

Puoli vuotta meni täälläkin. Kun hoitoihin pääsi, ne lähtivät sitten nopeasti käyntiin. Jos menette yksityiselle jo syksyllä, niin sitten vain kaikki paperit sieltä julkiselle mukaan. Itse otin tästä myös selvää, mutta "liian myöhään" -- yksityiselle meno ei siinä vaiheessa enää "kannattanut" kun odottamista oli vain pari kuukautta.

Täällä kans odotellaan kirjettä TAYsistä, lähetteen sain 1.7 ja suoraan IVF-hoitoon. Jos sinne soittelee niin osaakokhan ne yhtään sanoa kauanko jonotus on? Meillä maksajana on toinen sairaanhoitopiiri ja jostain luin että silloin pääsisi nopeammin hoitoon? En osaa sanoa varmaksi...

kiitos kaikille vastauksista :heart: eli odotus on pitkä!! mulle on jo nuo perusverikokeet otettu ja clomeja olen syönyt ja jatkankin, joten kaikki nuo tiedot ja paperit sitten mukaan. enää ei olisi varaa käyttää yksityistä gyneä. sain häneltä lähetteen ja jos kutsua ei kuulu, niin säästöt kehiin ja väestöliittoon!

mietin sitä että kauan teillä meni että tuli kutsu?? kun mun gyne sanoi että tulee kirje että otetaanko sisälle vai ei!! sen haluisin nyt ihan ekana tietää...

Me jonotettiin viikkoa vaille puoli vuotta, ilmotus lähetteen hyväksymisestä tais tulla parissa kuukaudessa samoin ensikäynnin aika. Me alotettiin hoidot välissä väestöliitossa, kun oli niin tylsää vaan odotella aikaa, ilman toivoa. Väestöliitossa ei tulosta saatu, mutta siellä saatiin kaikki perustutkimukset (verikokeet, spermantutk. aukoilotutkimus, ja kierron kartoitukset) eli oli kiva aloittaa taysissa, kun ei tarvinnut odotella enää paria kuukautta ennenkun saadaan aktiiviset hoidot käyntiin, kun kaikki perusjutut oli jo tehty.

ja soita heti Taysiin ja varmista, että lähete on sinne saapunut ja näkyy heillä koneella!! Mulla piti lähetteen lähteä maalis-huhtikuun vaihteessa ja tänään selvisi, ettei se ole Taysiin koskaan saapunut!! Yksityiseltä lääkäriltä oli mun lähete eikä mulle tullut mieleenkään, että pitäisi alkaa soittelemaan perään... No meni kaikki suunnitelmat nyt sitten uusiksi, oli tarkoitus olla esikon kanssa kotona sinne 3v asti ja parhaalla tuurilla olisin päässyt toiselle äitiyslomalleni hakematta välillä töihin. Nyt onkin pakko alkaa työnhaku ja pojan hoitopaikan metsästys... Voi elämän kevät :'(

ei ollut mun lähete vieläkään Taysissa!!! Faksaavat sen taas kerran uudelleen Tayssiin, voi hemmetin viistoista! Olisi pitänyt kai alkujaankin itse kävellä viemään se sinne ja katsoa selän takana, että se kanssa koneelle kirjataan. Mulla alkaa oikeesti mennä hermot.

Yhteistyössä