Lähtisinkö vuokratuolille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veras

Vieras
Pähkäilen ja pähkäilen nyt asiaa. Kesään mennessä pitäisi työt taas aloittaa kuuden kotiäitivuoden jälkeen. Olen siis parturi-kampaaja ja ennen lapsia ja esikoisen ja keskimmäisen välissä olen tehnyt töitä vuokratuolilla eli toiminimellä siis.

Nyt olen vannonut, että en mene kuin palkalliseksi, koska en jaksa sitä lippulappusten täyttämistä, stressiä siitä että onko asiakkaita ja rahaa maksaa pakolliset menot (vuokra, yel, alv, ennakot, tilaukset). Hyvinä kuukausina rahaa on tietysti runsaastikin, mutta tässä hommassa on aina ne hiljaisetkin ajat.

Nyt vain on tarjottu hyvää vuokratuolipaikkaa ja ajatus alkoikin ihan yllättäin houkuttaa. Vuokra paljon halvempi kuin aiemmissa paikoissani ja töitäkin pitäisi olla.

Vapauttahan siinä olisi. Voisin pitää ylimääräisiä vapaapäiviä, pidennettyjä viikonloppuja, halutessa lyhentää työpäivää ja välillä tehdä pidempää päivää. Mutta se toinen puoli...

Sanokaas kannattaako tai mitä itse tekisitte? Parturi-kampaajan taulukkopalkkahan ei häävi ole.... taitaa maksimi olla jossain 1700e/kk.

Lapsia on kolme joista vanhin koulussa ja nuorin täyttää siis 3v keväällä.

En lähtisi vuokralle itse niin kauan kuin lapsi on tarha-ikäinen ( eli sairastelee tod.näköisesti enemmän) ja ihan siitä syystä että yrittäjänä on paha jäädä kotiin hoitamaan lasta, kulut juoksee sen lisäksi että asiakkaat pitää siirrellä/perua ja tuloja ei tältä ajalta saa.

Itse aijon niin "inhottava" olla että kun palaan töihin lapsen mennessä tarhaan 3vuoden jälkeen, menen töihin ja palkalle ( luultavasti johonkin isompaan kampaamoon) koska haluan taata sen että voin hoitaa lastani kotona jos sattuu sairastelemaan jne..ilman että koko talous kaatuu...ja yrittäjän jo viikonkin yllättävä poissaolo töistä vaikeuttaa kaikkea.

Harmillistahan se on :-/ mutta sitten myöhemmin lapsen ollessa jo isompi suunnittelen perustavani uuden kampaamon :-)

[QUOTE="paka";22852079]En lähtisi vuokralle itse niin kauan kuin lapsi on tarha-ikäinen ( eli sairastelee tod.näköisesti enemmän) ja ihan siitä syystä että yrittäjänä on paha jäädä kotiin hoitamaan lasta, kulut juoksee sen lisäksi että asiakkaat pitää siirrellä/perua ja tuloja ei tältä ajalta saa.

Itse aijon niin "inhottava" olla että kun palaan töihin lapsen mennessä tarhaan 3vuoden jälkeen, menen töihin ja palkalle ( luultavasti johonkin isompaan kampaamoon) koska haluan taata sen että voin hoitaa lastani kotona jos sattuu sairastelemaan jne..ilman että koko talous kaatuu...ja yrittäjän jo viikonkin yllättävä poissaolo töistä vaikeuttaa kaikkea.

Harmillistahan se on :-/ mutta sitten myöhemmin lapsen ollessa jo isompi suunnittelen perustavani uuden kampaamon :-)[/QUOTE]

Joo no mun lapsilla on myös isä, joka siis tietystikin on palkkatyötä tekevänä ihmisenä pois lasten sairastellessa enkä minä. Näin toimimme, kun tein töitä vuokratuolilla ja esikoinen oli hoidossa. Onneksi meillä ei lapset sairastele paljon. Koululainenkaan ei ole koko syksynä sairastanut eikä myöskään kerholainen.

Joskus muinoin olen myös ollut vuokratuolilla.( en enää tee nuita töitä ) Niin tuo onkin hyvä
miettiä tarkkaan, eli jos asiakkaita tiedossa hyvin ja homma toimii kotona,
eli jos lapset kipeinä, mies hoitaa ym. ilman muuta menet.
Eihän tuo liksa kampaajilla ole kummoinen..ja kivempi omaan pussiin tehdä :)

Mulla olis kans töihinpaluu edessä helmikuulla. Työpaikkani on ihan suoraan sanottuna perseestä, mutta aion käydä kolme kuukautta töissä, pitää kesälomani ja jäädä sitten hoitovapaalle kesäajaksi. Syksyllä aion irtisanoutua ja perustaa oman yrityksen tai alkaa vuokratuolille. Yrittäjänä saa kuitenkin just päättää itse omat työaikansa.
Meidän firmassa on meiniki just se että työntekijöistä revitään kaikki mahdollinen irti, ja minkäänlaista arvostusta työntekijää kohtaan pomon puolelta ei ole. Tes:siä tämä tyyppi rikkoo melkoisen räikeästi, ja liittoon saa olla jatkuvasti yhteydessä.
Palaan kuitenkin töihin siksi aikaa että saan lomaltapaluu rahat yms, vaikka ei houkuta yhtään.

Tsemppiä ap:lle, kyllä minä sinuna lähtisin vuokratuolille.

Mua ainakin motivoi enemmän tehdä töitä omaan pussiin kuin toisen leivissä. Palkka nyt ei näinkään päätä huimaa (teen 4pv viikossa), mutta saa ainakin itse päättää työpäiviensä pituuden. Ja voi hoitaa asioita työpäivän aikana jne.

Mua ainakin motivoi enemmän tehdä töitä omaan pussiin kuin toisen leivissä. Palkka nyt ei näinkään päätä huimaa (teen 4pv viikossa), mutta saa ainakin itse päättää työpäiviensä pituuden. Ja voi hoitaa asioita työpäivän aikana jne.

No sitä minäkin mietin, että kun on ollut vuokratuolilla niin kuinka motivoivaa on tehdä töitä paskalla palkalla, kun samalla tietää että paljonko saisi itse kyseisestä hommasta, jos vain tekisi omaan pussiinsa. Ja vielä se vapaus, kun siihen on tottunut niin on melko sitovaa tietysti mennä palkolliseksi jolloin pitää pompata, kun toinen käskee.

...vuokratuolilaisia saisi??
Hyviä,tunnollisia ja ammattitaitoisia.Itse työskentelen yksin vaikka tilat olisi useammallekkin ja asiakkaita riittäisi!!Apua!!Paikallislehdet,mol,koulut yms. kaikki ilmoitellut.

Yhteistyössä