Lähtisitkö milloin synnytys sairaalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Supistuksia tullut parin tunnin ajan n.10minuutin välein, joskus pari min pitempi väli ja joskus pari min lyhyempi.

Sairaalaan matkaa n.40km ja lapsikin pitäis viedä vielä hoitoon ja miehen tulla töistä..

Uudelleen synnyttäjä kun olen mietityttää tuo "pitkä" supistusten väli, tosiaan kun keskimäärin tuon 10min se on nyt..

Vähän riippuen siitäkin, miten edellinen synnytys eteni... vaikkakin jokainen synnytys on erilainen.
Viimekerralla (ja sitä edellisilläkin kerroilla kylläkin jo ) mulla oli synnäriltä ohjeena, että ekasta "tosi"supistuksesta pitää lähteä.
Esikoisen aikana lähdettiin sairaalaan, kun supistuksia oli tullut 2h, ja niiden väli oli vartti. Silloin matkaa oli n. 25km, ja talvikeli. Ehdittiin sairaalaan, ja tunti sairaalaan saapumisesta mulla oli poika sylissä.

Mulla on synnytykset edenneet sen verran hitaasti, että olen lähtenyt sairalaan vasta, kun oikeasti en kotona enää jaksa olla. Silloin on supistuksia tullut kyllä jo muutaman minuutin välein, kahdesti on vesikin mennyt kotona. Ja silti olen maksimissaan ollut auki 3cm. Sinuna odottelisin, että suppareita tulisi n. 5 min välein ennenkuin alkaisin lähtemään, jos vaan suinkin jaksat! Tsemppiä loppusenteille!!!!

Kakkosesta lähdin kun supistuksia oli tullut niin ja niin kauan niin ja niin monen minuutin välein (en muista mitkä ne ajat silloin oli) ja sairaalassa sitten käkittiinkin ikuisuus ennenkuin vauva syntyi, kolmosesta lähdettiin kun ei enää jaksanut olla kotona, melkein 2 vrk valvonut siinä vaiheessa. Kivut eivät vielä olleet mitenkään kovat, mutta sen verran usein supisteli ja sen verran kuitenkin sattuivat, etten pystynyt nukkumaan. Olinkin auki 6 cm kun sinne päästiin, mitenkähän olisi mahtanut käydä jos olisin kärvistellyt kotona siihen asti että alkaa sattumaan tarpeeksi :| Kun ei siellä sairaalassakaan vielä ihan kauheesti sattunut. Esikoinen ja kuopus käynnistettiin, ei tarvinnut miettiä lähtemisiä.

Yhteistyössä