Lähtisitkö yksin asioille ja jättäisit vastasyntyneen kotiin isänsä kanssa useammaksi tunniksi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Meillä on kuukauden ikäinen täysimetetty vauva, pulloa annettu aikaisemmin mutta ei enää. Mietin nyt, että uskallanko/voinko lähteä joku päivä itsekseni kaupungille ostoksille/asioille, jättää vauvan isälleen kotiin... menis kai silleen, että jos aamulla syötän vauvan, niin sitten isä joutuu antamaan pullosta korviketta (ei ole pumppua meillä, enkä käsin saa mitään aikaisiksi) kerran (tai max. kaksi), kun olen siellä asioilla ja ostoksilla. Sitten taas kotiin palattuani imettäisin vauvaa... eihän siitä ole haittaa, jos näin tekee? :ashamed: Voisitko itse lähteä samanlaiselle noin 6h kestävälle "reissulle" yksin? Joo, ehkä vähän tyhmäkin kysymys, mutta mietityttää kovasti. :ashamed:

Jätin 5 vrk vanhan vauvan pikkuveljeni (tuolloin 15v) hoiviin sinä päivänä, kun pääsin sairaalasta, kun piti mennä shoppailemaan mm. rintakumia jne. mitä en sairaalasta mukaani saanut. Hyvä fiilis hb alle satasen ja sillai. :D Reissussa meni pari tuntia.

meillä lähdin kauppaan, kun vauva oli viikon ikäinen. tosin olin pari tuntia poissa.. tänään olin 4h poissa, vauva 3kk, täysimetyksellä, mutta pakkasessa on maitoa, mitä isi oli lämmittänyt vauvalle...

mie en kyllä varmaan raaskis.... Mutta, jos se itsestäsi tuntuu hyvälle ja vauvaa jää omalle isälleen ( joka oletettavasti on kykenevä hoitamaan häntä) niin pidä hauskaa.

Mutta ehkä kannattaisi ensin tehdä lyhyempi reissu, tai ainakin ettei kaupunkiin ole kovin pitkä matka. Jos vauva ei yksinkertaisesti huoli pulloa. Ettei menisi pienen kiusaamiseksi.

Eli harjoitelkaa vähän sitä pullon käyttöä etukäteen.

Kokeile ensin, vieläkö vauvaa huolii pullon ja korviketta. Meillä ei mene edes rintamaito pullosta, pieni on otettava mukaan. Muuten voisin hyvin jättää vauvan isälle hyvin syöneenä muutamaksi tunniksi.

tottakai sitä korviketta voi antaa. Sitten et vain pääse kehumaan täysimetyksellä ;)

mutta jonkin määritelmänhän mukaan jo se että vauva saa yhden kerran pullosta lypsettyä maitoa pilaa täysimetyksen.

Mullakaan ei lypsämällä mittää tullu joten en ois voinu olla 6h pois vauvanluota sillon alkukuukausina. Enkä itte toisekseen ollu shoppailukunnossa vielä kuukaus synnytyksestä. Mut niihän se menee että kukin tyylillään ja pystymisen mukaan. Mulla se käsinkin lypsy sujui vasta paljon myöhemmin, pumpulla ei saanu irti mittään.

Mä jätin tytön 2viikon ikäisenä 19-vuotiaan ystäväpoikani hoitoon kahdeksi tunniksi kun menin itse asioille. Hyvin olivat pärjänneet. :)
Mun mielestä voit ihan hyvin jättää miehelle korviketta jota antaa vauvalle jos teillä ei pumppua ole.
Eri asia sitten jos kuusi tuntia aiot poissa olla,
että kuinka pakkautuneet sun rinnat on. :)

Mä kävin aika nopeastikin yksin asioilla imetysvälin ajan. Isän kanssa olemista en sitä paitsi katso hoidossa oloksi. Kotonaan on turvallisen aikuisen kanssa. helpottaa omaa jaksamista kummasti kun pääsee hetkeksi olemaan itsekseen.

niin uskoisin, ettei tuota ongelmia kaupunkireissun aikanakaan... ja pakko olis mennä asioille. Yhteen suuntaan on ajomatkaa jo sellainen tunti, joten väkisin menee 5-6h aikaa.

(Yön aikana imetän usein vain toisesta rinnasta ja toinen on siis koskematta sen 5-6h, toki tuntuu pinkeälle jne. mutta ei kuitenkaan kipeälle.)

En lähtisi, koska aion täysimettää tulevatkin lapseni ainakin 5kk ikään asti. Ja esikoisen rintaraivarien takia välttelin antamasta pullosta kuopukselle. Itseasiassa hän ei ole juonut pullosta koskaan. Eikä myöskään rintaraivonnut, joten aion välttää pulloa seuraavienkin kanssa. Ainakin nyt tuntuu siltä. Saatan toki muuttaa mieleni, mistä sitä tietää..

En lähtisi, siis siksi, että olisi tosi kurja, jos vauva ei sitten sitä korviketta ottaisi ollenkaan. Isällä ja vauvalla olisi aika kovat paikat, jos en pääsisi kotiin aiemmin. Lisäksi meidän vauvat ovat alkaneet viihtyä isänsä kanssa vasta yli 6kk vanhoina, sitä ennen on ollut aika tuskaista.

En lähtisi, siis siksi, että olisi tosi kurja, jos vauva ei sitten sitä korviketta ottaisi ollenkaan. Isällä ja vauvalla olisi aika kovat paikat, jos en pääsisi kotiin aiemmin. Lisäksi meidän vauvat ovat alkaneet viihtyä isänsä kanssa vasta yli 6kk vanhoina, sitä ennen on ollut aika tuskaista.

Toki täytyy testata ensiksi, että hyväksyykö vauva pulloa ja korviketta. Jos ei, niin sitten en pääse lähtemään yksin, vaan täytyy tulla vauvankin mukaan.

Ai, no meillä on kyllä ollut sen verran osallistuvainen isä että hienosti on vauva alusta asti "viihtynyt" isänsä kanssa. Joskus kannattaa antaa sille toisellekin vanhemmalle vähän tilaa... Miettisin kyllä että jossain on vikaa jos isä ei pärjää lapsensa kanssa, on se lapsi minkäikäinen tahansa.

Alottajalle, lähtisin kyllä jos tissit kestää ja vauva huolii pullon. Mikset muuten hommaa pumppua? Aika kätevä peli, jos siis heruu sille, kaikki ei heru.

Yhteistyössä