lähtisittekö päivystykseen? eritoten sh, th lukekaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pp

Vieras
Mä olen ollut nyt kolme päivää sairaana. Kurkku on kohta ummessa ja valkoisen peitteen peitossa. Jäseniä ja niveliä särkee ja kuume aika tasaseen 38,5. Imusolmukkeet turvonnut niin että näkee päältä päinkin tilanteen. Mun normi ruumiinlämpö on 35,5-36. Poskiontelot ihan tukossa ja räkä leijuu tuolla jossain päässä eikä tule pois. Kauhee mätä maistuu suussa. Eilen kävin opiskelijaterveydenhuollossa jossa hoitaja otti pikaviljelyn, että onko angiinaa. no ei ollu. Passitti kotiin lepäämään, on virustautia. No ok, mutta mulla on seuraavanlaista historiaa:

Olen kärsinyt selittämättömistä nielutulehduksista 13- vuotiaasta saakka. Pikaviljelyt ovat aina olleet negatiivisia, samoin kuin kaikki muutkin viljelyt. Crp hipoi 300 viime kerrallakin. Edellisellä kerralla jouduin laukkomaan päivystyksessä kolme kertaa ennen kuin ne pisti minut korvapolille, jossa erikoislääkäri yritti puhkaista, jos kurkussa olisi paise. no ei ollut. Hän oli vihoissaan siitä, että minulle oli annettu päivystyksessä amoxisilliiniä, joka on laajakirjoinen antibiootti, mutta ei jostain syystä minulla auta. Hän määräsi v-peniä ja kas, kahden päivän päästä olo oli jo lähes normaali. Aina on v-pen auttanut tähän tulehdukseen, en tiedä syytä. Eikä varmaan lääkäritkään. Tiedän että tilanne vaikuttaa naurettavalta, koska kyseessähän on virustulehdus, joka voisi parantua itsekseen. Mutta olen joutunut parantuman myös itsekseni jolloin paraneminen on kestänyt 3 viikosta kuukauteen. Minun olisi pakko olla terveenä maanantaina.

Lisäksi olen joutunut vaihtamaan paikkakuntaa tiuhaan, joten edellisiä potilastietojakaan ei tietenkään ole.

Voinko mennä päivystykseen ja vaatia v-peniä, vaikka nyt sitten vain siksi että minä uskon että se auttaa? ja ken ties panacodia, sen verran on kauhee olo?

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Voinko mennä päivystykseen ja vaatia v-peniä, vaikka nyt sitten vain siksi että minä uskon että se auttaa? ja ken ties panacodia, sen verran on kauhee olo?

tottakai voit mennä ja vaatia. mitä sä sieltä saat vai saatko mitään on sitten jo ihan eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja pp:

tottakai voit mennä ja vaatia. mitä sä sieltä saat vai saatko mitään on sitten jo ihan eri asia.

niinpä. tiedän kyllä että lääkärit ei tykkää sellasista jotka vaatii jotain lääkettä vaikka siitä paranis itsekseenkin. mutta kun.. minä vain tiedän että paranisin niillä.

menehhän... ei se pikatesti oile mitenkään luotettava. Varsinkin jos olit vasta syöny!!

Mitä Panacodiin tulee, ni mul määrättiin miehelle sitä 1-2 tpl 3krt/vrk ja pusutautiin. Oli niin kippee..

Tuo kuulostaa ärhäkältä poskiontelontulehdukselta, mulla kun se oli ekan kerran, luulin et mulla on angiina mut ei sit ollukkaan vaan poskiontelotulehdus.. Eli lääkäriin vaan!

eikö kukaan ole koskaan ehdottanut nielurisojen poistoa, siis jos niitä ei ole vielä leikattu?

mä kärsin jatkuvasti kurkkukivuista ja nielutulehduksista jotka loppuivat kun nielurisat leikattiin.

Yhteistyössä