Laiharilla ja nyt on nälkä, millä ajatukset pois ruoasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laihduttaja"

Vieras
Argh.. laihari päällä, ensimmäisiä päiviä viedään ja nälkä on kova :/
Kalorit olen laskenut ja syönyt parin tunnin välein, nyt pitäisi sinnitellä vielä.

Ei saakeli tähän se laihari aina kaatuu kun on NÄLKÄ!

Sanokaa mulle että nää ensimmäiset päivät on se pahin ja sitten helpottaa kun tottuu siihen ettei vedätä älyttömiä määriä ruokaa.

Ylipainoa on reilu 20kg, eli pudotettavaa kyllä on.

Ensimmäiset 2 on vaikeita, kolmannen kohdalla alkaa helpottamaan ja neljäntenä päivänä on jo tarmoa puskea eteenpäin, koska sitten on jo päästy niin "pitkälle" :D

Juo vettä, se pitää nälkää loitolla.

Ja tarkistuta syömiset (laatu) jos jatkossakin jatkuvasti nälättää.

Olen dietannut nyt reilut 16 kiloa ja reilut 6 kiloa jälellä vielä. Enkä ole nälkää nähnyt. Nälkä ja mieliteko yms. on kaksi erillistä tunnetta jotka hyvin helposti sekoittaa, mikäli ei oikeasti kuulostele että kummasta on kyse. Vaikea uskoa, että jos olet syönyt 2 tuntia sitten, sulla ihan oikeasti on jo nälkä. Ellet sitten syönyt suklaapatukkaa, joka pitää nälkää sen reilun tunnin poissa, jonka jälkeen se palaa vielä kovempana.

Tsemppiä nyt vaan kovasti! Jos nyt luovutat, et takuulla laihdu...mutta jos jatkat ja pusket eteenpäin, laihdut :)

• Tykkää
Reactions: Minskii
Olen aoikoinaan pudottanut noin 30 kg kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Otin nälän tunteen tietyllä tapaa voimavaraksi. Ajattelin, että kun tunnen päivittäin tervettä, kunnollista näläntunetta monta kertaa, niin vääjäämättä milli milliltä ylimääräinen rasva katoaa ympäriltäni.

Keksi itsellesi sellaista mukavaa syötävää, joka on tosi kevyttä. Terve, päivittäin usein tuntuva nelkä on hyvä asia, mutta piinaava nälkä ei.

Kun vatsa on tottunut aiemmin runsaaseen syömiseen, laihdutuksen alkuvaiheessa nälkä tuntuu tosi voimakkaasti.

• Tykkää
Reactions: waninka
Kiitos Chef!!

Ei se ole oikeaa nälkää, se on vaan sitä kun no tottunut syömään usein ja paljon. Vatsa on aikasemmin aina ollut täys jatkuvasti. Niin ja sitten kun koko ajan ajattelen tätä laihduttamista ja ruokaa, niin johan tulee 'nälkä'. Argh.

Joo aikasemminkin olen pudottanut painoa, nyt vaan taas olisi se rupeama edessä. Pari lasta tehty niin nyt voisi olla aika saada oma kroppa takaisin.

Tsemppiä tässä tarvitaan, tällä kertaa en luovuta. Ensi jouluna olen 20kg kevyempi :)

• Tykkää
Reactions: chef ja waninka
Minkälainen kalori vaje sulla on? Ethän vain syö liian vähän? Elämäntapa muutoksen ensimmäiset viikot kannattaa käyttää siihen että keskittyy laatuun ja vasta myöhemmin määrään. Eli ensin alat syömään terveellisiä ruokia ja sitten vasta laskemaan kaloreita. Spiva vaje on noin 400-500 kcal jota sitten voi kasvattaa vielä hieman liikunnalla. Mulla ei nälkä varsinaisesti ole vaivannut, mutta mielitekoihin auttaa yleensä keskittyminen johonkin muuhun tekemiseen ja jos ei sekään niin annan sitten periksi ja syön pienen määrän himon kohdettani, tai "ansaitsen" sen ylimääräisellä liikunnalla. Tsemppi Laihdutukseen :)

Juo vettä, usein, ja jos ajattelet ruokaa tai herkkuja, niin rankaise/palkitse itsesi 30 vatsalihasliikkeellä. Ja sitten on se psyykkaaminen! Kun aloittaa laihdutuskuuria, tärkeintä on itsensä psyykkaaminen, eli varaudu siihen, että sinulle tulee laiharin aikana varmasti herkkutarjottavia ja houkutuksia normaalia enemmän ja silloin voi sanoa EI. Jokaisesta kieltäytymisestä on päivänpäätteeksi tosi hyvä olo, voittajafiilis! :)

Yhteistyössä