Laihdunko, jos syön 1300kcal/vrk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karistus

Vieras
Tänään söin aamupalan, päivällä lounas ja illemmasta yhdistetty illallinen/iltapala.

Yleensä pyrin syömään 3-4h välein.

Ainoa, mitä aloin miettimään, että onko sillä väliä miten nuo kcal:rit syö?

Laihdunko tuolla kcal määrällä, vaikka söisin mitä vain. En tarkoita mitään sipsejä, karkkeja vaan ihan normi ruokaa, kasviksia, marjoja yms. Toki joskus menee pala tummaa suklaata.

Tarkoitus on, että ns. huonoja hiilareita saan syödä ennen klo 15 ja sen jälkeen hiilarit pois (leipä, pasta, peruna yms.) Aamulla menee kaurahiutaleita ja lounaalla täysjyväleipää palanen tai pasta/riisi/peruna, mutta sitten loppu päivänä ei enää näitä. Vain protskua, kasviksia, rasvaa, marjoja.

Miten on, laihtuuko tuolla kcal määrällä?

Tänään söin aamupalan, päivällä lounas ja illemmasta yhdistetty illallinen/iltapala.

Yleensä pyrin syömään 3-4h välein.

Ainoa, mitä aloin miettimään, että onko sillä väliä miten nuo kcal:rit syö?

Laihdunko tuolla kcal määrällä, vaikka söisin mitä vain. En tarkoita mitään sipsejä, karkkeja vaan ihan normi ruokaa, kasviksia, marjoja yms. Toki joskus menee pala tummaa suklaata.

Tarkoitus on, että ns. huonoja hiilareita saan syödä ennen klo 15 ja sen jälkeen hiilarit pois (leipä, pasta, peruna yms.) Aamulla menee kaurahiutaleita ja lounaalla täysjyväleipää palanen tai pasta/riisi/peruna, mutta sitten loppu päivänä ei enää näitä. Vain protskua, kasviksia, rasvaa, marjoja.

Miten on, laihtuuko tuolla kcal määrällä?

Riippuu ihan siitä, mikä on perusaineenvaihduntasi eli paljonko kulutat niin sanotusti tekemättä mitään. 1300 kcal on aika alhainen määrä kenelle tahansa pitemmässä ajanjaksossa.

Minkä takia syöt hiilareita pelkästään aamupäivällä..? Illalla pieni määrä hiilihydraattipitoista evästä antaa paremman unen. :)Löysin myös linkin, jossa kerrotaan tällaista tutkimustulosta iltahiilareista..

Syö hiilihydraatit tähän aikaan vuorokaudesta – rasva palaa ja paino putoaa - Artikkelit | Makuja

Riippuu ihan siitä, mikä on perusaineenvaihduntasi eli paljonko kulutat niin sanotusti tekemättä mitään. 1300 kcal on aika alhainen määrä kenelle tahansa pitemmässä ajanjaksossa.

Minkä takia syöt hiilareita pelkästään aamupäivällä..? Illalla pieni määrä hiilihydraattipitoista evästä antaa paremman unen. :)Löysin myös linkin, jossa kerrotaan tällaista tutkimustulosta iltahiilareista..

Syö hiilihydraatit tähän aikaan vuorokaudesta – rasva palaa ja paino putoaa - Artikkelit | Makuja
Minusta oleellinen kysymys on myös, minkä takia syöt huonoja hiilareita ennen klo 15? Eikö ne nyt kannattaisi jättää pois?

Minusta oleellinen kysymys on myös, minkä takia syöt huonoja hiilareita ennen klo 15? Eikö ne nyt kannattaisi jättää pois?

Huonoja hiilareita on siis ne kaurahiutaleet aamupalalla ja lounaalla pasta/peruna/riisi tai täysjyväleipä palanen.
Siksi syön, että pysyn päivän tolpillani. Kärsin matalasta verenpaineesta ja matalasta verensokerista, näillä aamun ja aamupäivän hiilareilla pysyn päivän tolpillani. Illasta hiilarit pois, koska en niistä oikesti edes välitä ja vatsani voi paremmin, kun en syö hiilareita koko päivää.

Ja kyllä, olen elänyt enemmän ja vähemmän karppina vuosia ja ketokarppinakin olen vetänyt, mutta ei sovi mulle niin tiukalla olla. Siksi siis niitä hiilareita menee aamulla/aamupäivällä.

syö niin paljon kun tekee mieli ja vedä kaljat päälle, elät kerran etkä halua menettää hyvät ruokahetket tämän paskan yhteiskunnan saatanan vaatimuksiin. perkele.

Noilla neuvoilla et koe nälkää, jaksat touhuta ja laihdut/lihot takuulla!

.....................jatkuu.
Me aikuise(=yli 20v.) tarvitsemme energiamme:
1/3- 1. Proteiinista – Nimen’omaan RASVAISESTA LEHMÄNMAIDOSTA,
2/3- 2. Hiilihydraatista – Nimen’omaan RASVAISESTA LEHMÄNMAIDOSTA ja
3/3- 3. Tyydyttyneestä rasvasta – Nimen’omaan RASVAISESTA LEHMÄNMAIDOSTA!
Koko energiatarpeesi koostuu ylläluetelluista 1/3+2/3+3/3 ja kun teet kuten neuvon, niin sinun ei tarvitse murehtia jaksamistasi ja liiallista laihtumista/lihomista! Laske ensin normaalipainosi-sinun tarvitsee tietää ainoastaan ikäsi ja pituutesi(=m,cm):
- Saat normaalipainosi seuraavalla kaavalla: (PituusxPituus)x25(=BMI(=painoindeksi)).
Esimerkiksi kun olet yli 20-vuotias ja pituutesi on.....................jatkuu...................

http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-laihduta-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-seka-lihota-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-mita-lue-ja-yllaty/

Luultavasti laihdut tuolla kalorimäärällä, mutta tuskin jaksat kituuttaa tuolla kovinkaan kauaa. Repsahduksen mahdollisuus on suuri ja kilot tulee hetkessä takaisin.

Minä olen "laihduttanut" liikunnalla 5kk aikana -7kg. Liikkumalla lahduttaja saa myös kaupanpäällisenä timmin kropan ;)

[QUOTE="vieras";29050957]Luultavasti laihdut tuolla kalorimäärällä, mutta tuskin jaksat kituuttaa tuolla kovinkaan kauaa. Repsahduksen mahdollisuus on suuri ja kilot tulee hetkessä takaisin.

Minä olen "laihduttanut" liikunnalla 5kk aikana -7kg. Liikkumalla lahduttaja saa myös kaupanpäällisenä timmin kropan ;)[/QUOTE]

Mä olen esikoisen jälkeen laihduttanut 15 kiloa tuolla päivittäiskilokalorimäärällä. Ei tullut takaisin enkä repsahdellut. Annoin itselleni luvan välillä taukopäiviin jolloin sain syödä hiukan enemmän mutta kyllä tuo ekan parin viikon jälkeen oli aika helppoa.

Mä en laihdu tuolla määrällä. Oon koko ikäni testaillu vaikka mitä systeemejä ja elimistöni on varmaan aivan sekaisin. Olen nyt 167cm/68kg ja ainoa millä paino laskee on 800-900kcal/pv :(

Mä en laihdu tuolla määrällä. Oon koko ikäni testaillu vaikka mitä systeemejä ja elimistöni on varmaan aivan sekaisin. Olen nyt 167cm/68kg ja ainoa millä paino laskee on 800-900kcal/pv :(
""...........
- Pyri ensin normaalipainoosi jolloin BMI=25(kevyt työ) ja vasta sen jälkeen:
- >>>>Jos haluat mennä kevyemmäksi kuin normaali-painosi on, niin käytä BMI-kertoimena 24, 23, 22, 21, tai 20.(Kevyt työ!) Kun olet yli 20-vuotias niin älä mene BMI=20 alemmas! BMI=20 kertoimella tavoite-painosi saat esimerkki-kaavalla(1,78×1,78)x20(BMI)=63kg, jolloin energia-tarpeesi/vrk =(63+63+63)x10=1890Kcal/vrk(Kevyt työ). ..........""
>>>Et tietenkään laihdu jos käytät 1,78pituisen laskentakaavaa! Sinun pitää laskea Kcalori-tarpeesi omilla arvoillasi:
Normaalipainosi on (1,67x1,67)x25=69,7kg.
"Ihannepainosi" on (1,67x1,67)x20=*/56kg, jolloin
Energiantarpeesi on (*/56+56+56)x10=1680Kcal<<<<<Tämä on todellinen Kcalori-määrä jolla laihdut 1....3viikossa 1Kg.n, mitä lähempänä olet tavoitepainoasi, sitä hitaammin laihdut pysyvästi etkä koe nälkää!
>800.....900Kcalori-määrällä koet varmasti nälkää mikäli 1.2hormonaalinen-järjestelmäsi on kunnossa:
-Jos ei ole niin siihenkin löytyy mittari(immuunipuolustusmittari); Limakalvojen kolme tärkeintä hyötybakteeria ovat: 1.Lactobacillus_asidophilus, 2.Lactobacillus_bulgaricus="antibioottibakteeri", 3.Bifidobacterium_"xxxxx". | Limakalvojen vääristyneet elämää ylläpitävät hyötybakteeri-kannat voidaan korjata VAIN ylläl
Ja jos 1.2.hormonaalinen-järjestelmäsi on vajaa, niin ainoa konsti millä po.n korjaaminen onnistuu on limakalvojen kolme tärkeintä 1.L-a 2.L-b ja 3.Bif hyötybakteerit, eli niitä rupeat syömään rasvaisen lehmänmaidon lisäksi:
*Mhb. Tärkeimmät L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteeri jauhe- ja jauhekapseli-tuotteet (Suomi)=oikeat hyöty-bakteerit. | Limakalvojen kolme tärkeintä hyötybakteeria ovat: 1.Lactobacillus_asidophilus, 2.Lactobacillus_bulgaricus="antibioottibakteeri", 3.Bifid

Kaurahiutaleet ja täysjyväleipä ei kyllä ole niitä "huonoja" hiilareita.

Tuo saamasi kalorimäärä voi olla liian pieni, jotta keho luopuisi ylimääräisistä kiloista. Lisäksi on vaarana, että kun syöt liian vähän, ratkeat jossain vaiheessa syöpöttelemään ja saatkin yhtäkkiä liikaa energiaa. Kokeilepa laskea kalorimääriä jossain laskurissa, esim. kiloklubi tai kalorilaskuri, niin saat vähän vinkkiä siitä kuinka paljon saisit syödä.

Yhteistyössä