Laihduttaja kyselee aamiaisen ? ?Tärkeydestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ritvaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ritvaliisa

Vieras
Olen laihduttanut 6kk 13kg aika löysästi olen ollut ja herkkujakin syönyt. En syö aamupalaa yleensä koska herättyäni käyn heti kakkosella ja jos syön niin joudun käymään vielä ainakin 2 kertaa ja uloste on löysää. En voi syödä aamiaista oikeastaan kuin viikonloppuisin kun on aikaa aamulla olla istunnolla..
Mun ystävä joka myös laihduttaa niin jankuttaa tuosta aamupalan tärkeydestä. Että olisin laihtunut tässä ajassa enemmän jos söisin kaikki ruoat säännöllisesti.
Elän oikeastaan kahvilla klo. 12.00 asti jolloin syön lounaan ja silloin maha "kestää" eikä tule kiirevessaan.
Onko laihduttajia jotka jättää aamiaisen?

Minä. En pysty syömään aamuisin. Ajatuskin etoo ja jos väkisin syö niin ällöttää ja kauan. Hyvin silti laihduin 20kg alle 9kk _säännöllisellä syömisellä_
Aineenvaihdunta ei pysähdy yöksi vaan vain hidastuu vähän ja sen nopeuttamiseksi riittää vaikka se kuppi kahvia.
Ikinä en ahmi päiväruualla sen takia eikä se kostaudu illallakaa, kun on säännölliset ruoka-ajat. Toki syön illalla ehkä juuri sen aamupalan verran tukevammin, mitäs se haittaa?
Kaikki eivät vain ole aamuihmisiä. Syön kyllä tarpeeksi, monipuolisesti ja säännöllisesti vaikka en sitä aamupalaa syökkään.

Kyllä se aamupala vaan kannattaa :)
Mitä sä sit syöt aamulla, jos syöt? Mistä se vatsa menee noin sekaisin?
Jos kokeilisit syödä kuitupitoisen ja kevyen aamupalan?
Jos toi aamupalaton laihdutus kelpaa sulle niin eihän kukaan sitä aamupalaa väkisinkään sulle syötä :) Tee niin kuin parhaaksi näet, mutta kyllä kannattaa kokeilla syödä edes vähän aamulla.

Minun mielestä aamiaista ei tarvitse syödä, jos se ei itselle sovi. Ja muutenkin painonpudotuksessa kannattaa kuunnella omaa kehoaan :) itselläni aamiainen oli pitkään kahvikuppi kermalla. Nyt kun olen aloittanut juoksuharrastuksen, on kahvin kanssa leivän palanen.

Siis se menee sekaisin ihan mistä vaan. Sunnuntaina söin 4-viljan puuroa (lähes aina on puuroa aamupalaksi kun lapsille kitän) ja ihan alko kirvelee se vessassa käynti :( Voiko keho vaan olla niin tottunut monien vuosien aamupalattomuuteen että reagoi maha näin.

Eikai sitä väkipakolla jos ei mene. Kunhan muuten huolehtii päivän ravinnosta sopivasti. Mää taas olen sellanen että tarviin aamiaisen. Tuokin 5v on kesänmittaan alkanu skipata aamiaisia ja syöny suoraan lounaan. Hyvin se silti jaksaa eikä vedä lounaalla isoja määriä. kroppa kai ei vaan aamusta vielä herää.

Yhteistyössä