Laihdutuksesta mietintää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pikkasen pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pikkasen pläski"

Vieras
Olen siis todella reippaasti ylipainoinen (bmi 36) ahmija, tunnesyöppö.
Laihdutusyrityksiä on takana kymmeniä, onnistumisia ei juuri ollenkaan. Ruoka pyörii jatkuvasti mielessä ja jo yhden/kahden laidutuspäivän onnistuminen on harvinaista. Taas kerran ajattelin aloittaa alusta, josko nyt onnistuisi. Mietin kuitenkin, että pitäisikö ensin yrittää tasapainottaa ruokavalio muuten. Jos tarkkailisi kaloreita, mutta söisi oman kulutuksensa mukaan (minulla huikeat 2400 kiloklubin mukaan) ja kun on ruoka-ajat ym. kunnossa, niin voisi ruveta kaloreitakin tiputtamaan alemmas. Mitä luulette, voisiko tämä toimia?

Laihdutus ja elämäntapojen muutos on kyllä pitkä projekti, joten hiljaa hyvä tulee. Kiloklubissakin on muistaakseni yks vaihtoehto laihduttamiselle nykyisen painon säilyttäminen. Sillä saisit harjoitelua terveellisiä elämäntapoja ilman kalorivajetta.

Itse kokeilin monta kertaa Kiloklubilla ja nyt rekisteröidyin kalorilaskuri.fi:hin ja olen tykännyt siitä enemmän. Minusta ohjelma ja sen käytön helppous ja löytyvät ruoka-aineet yms vaikuttavat laidutusmotivaatioon paljon.

Joo, kannattaa ottaa kokonaisuus haltuun: etsi iloa elämään, ateriarytmi, ja aterialla mahdollisimman puhdasta hyvää perusruokaa, voithan ainakin sokerin ja valkoisen vehnän jättää pois nyt jo. ala juoda enemmän vettä ja vihreää teetä. ei mehulle..etsi hyvää oloa muualta! ja paljon ulkoilua, pian pääset vaateostoksille...! unohda laihdutus projektina, ala elää elämää jossa rakastat itseäsi enemmän kuin ruokaa.

[QUOTE="hippo";27304756]Joo, kannattaa ottaa kokonaisuus haltuun: etsi iloa elämään, ateriarytmi, ja aterialla mahdollisimman puhdasta hyvää perusruokaa, voithan ainakin sokerin ja valkoisen vehnän jättää pois nyt jo. ala juoda enemmän vettä ja vihreää teetä. ei mehulle..etsi hyvää oloa muualta! ja paljon ulkoilua, pian pääset vaateostoksille...! unohda laihdutus projektina, ala elää elämää jossa rakastat itseäsi enemmän kuin ruokaa.[/QUOTE]

Kiitos näistä sanoista! Ehkä tässä on kiteytettynä kaikista tärkein. Melkein tekisi mieli tämä teksi laittaa jääkaapin oveen :)

[QUOTE="hippo";27304756]Joo, kannattaa ottaa kokonaisuus haltuun: etsi iloa elämään, ateriarytmi, ja aterialla mahdollisimman puhdasta hyvää perusruokaa, voithan ainakin sokerin ja valkoisen vehnän jättää pois nyt jo. ala juoda enemmän vettä ja vihreää teetä. ei mehulle..etsi hyvää oloa muualta! ja paljon ulkoilua, pian pääset vaateostoksille...! unohda laihdutus projektina, ala elää elämää jossa rakastat itseäsi enemmän kuin ruokaa.[/QUOTE]

Mulla on tämä sama urakka menossa, tosin olen etsinyt sitä oikeaa tietä jo vuosia. Paino kuitenkin vain noussut. EI tokikaan johdu metodista, vaan minusta itsestäni. Aina vastoinkäymisten sattuessa eteen, olen luovuttanut ja etsinyt lohtua ruuasta. :/ Nyt aion kuitenkin onnistua, meni siihen sit miten pitkään tahansa. Kunhan ei paino enää vain nousisi.

Pitäisi myös unohtaa dietti ja kuuri ajatukset, vaan alkaa miettimään sitä elämäntapa muutoksena.

Yksi repsahdus ei kaada koko projektia joten ei kannata luovuttaa.
Eli lähde ajatuksella "mikään EI VOI tätä kaataa", suostu siihen että se ottaa todella paljon aikaa oppia uusi elämä ja oikea syöminen.
Kaikki ei tapahdu hetkessä.
Älä lannistu vaikka paino ei putoaisikaan 10kg kuukaudessa tai kahdessa..

Tsemppiä!

Mulla ainakin aiemmin on tyssännyt juuri siihen, että olen laskenut kaloreita, hiilareita, kiloja ja grammoja ja senttejä ja ajatellut koko ajan LAIHDUTTAVANI ja haaveilut "tavoitteeseen pääsystä". Olenkin päässyt tavoitteeseen monta monituista kertaa, mutta olen aina laihduttanut niin rajulla tavalla, että pysyvää se muutos ei ole koskaan ollut. Sitten kun tavoite on saavutettu, on pistetty läskiksi ja lihottu takaisin. Korkojen kera. Nyt pyrin ajattelemaan tätä loppuelämän projektina, elämäntapamuutoksena. Pyrin iloitsemaan jokaisesta kauppaan jätetystä suklaapatukasta ja siideristä ja sipsipussista ja tsemppaamaan itseäni liikkumaan ja löytämään nautintoa siitä liikunnasta. Nyt en mene vaakaan, en mittaile senttejä kuin satunnaisesti. Nyt lasken kuukausitasolla liikuttuja kilometrejä ja liikuntaan käytettyjä minuutteja.

autto laihduttamaan ajatus että voin syödä mitä vaan jos haluan=)Mikään ei ole kiellettyä.Ennen söin koko ajan herrkuja ja roskaa ja nyt harvemmin..ajattelen aina että tänään en syö roskaa mutta huomenna sittenn..ja tällä tavoin tulee monta herkutonta päivää viikossa=)

Yhteistyössä