Laihdutuksesta taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avaudunpa vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avaudunpa vaan

Vieras
Mä en vaan tajua miksi mun paino ei tipu millään :( Päivittäin tulee kalorivajetta n.1000, joista 500 ruualla ja 500 liikunnalla ja painoa oli taas tullut 1,5 kg lisää viime viikosta!!!! Masentaa ja ketuttaa ja potuttaa. Eikä masentaisi, jos edes senttejä lähtisi, mutta mittailinpa niitäkin ja lisää tullut siihenkin :( Ei vaan käsitä. Ja minä kun aina olen ajatellut, että laihdutus ei ole salatiedettä. Kuhan vaan kuluttaa enemmän kuin syö, mutta paskat!

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
onko paljon pudotettavaa? jos ei niin ne on sillon tiukassa, jos vaikka tiputtanut jo paljon.. koitas painonvartijoiden pisteillä?

Kalorilaskuria oon käyttänyt, joskus tiputin noilla pisteilläkin.

Joo ylipainoa on tommoset liki 15 kiloa vielä. 5 kiloa olen tiputtanut puolen vuoden työn tuloksena... Ja toiset tiputtaa saman jo melkein ekan viikon aikana :( No ainakin sitä on kohta siinä kunnossa, että voi lähteä vaikka maratoonille :D Teen päivittäin kaksi lenkkiä ja siihen lisäksi joko tanssia, uintia tms. Kotiäitinä olen eikä oo "muutakaan tekemistä" :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko paljon pudotettavaa? jos ei niin ne on sillon tiukassa, jos vaikka tiputtanut jo paljon.. koitas painonvartijoiden pisteillä?

Joo ylipainoa on tommoset liki 15 kiloa vielä. 5 kiloa olen tiputtanut puolen vuoden työn tuloksena... Ja toiset tiputtaa saman jo melkein ekan viikon aikana :( No ainakin sitä on kohta siinä kunnossa, että voi lähteä vaikka maratoonille :D Teen päivittäin kaksi lenkkiä ja siihen lisäksi joko tanssia, uintia tms. Kotiäitinä olen eikä oo "muutakaan tekemistä" :D

jos sä syöt liian vähän? elimistö säästöliekillä eikä paino putoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

jos sä syöt liian vähän? elimistö säästöliekillä eikä paino putoa?

No en mä pysty uskomaan tohonkaan. 1500 kaloria suunnilleen päivässä tulee. Ei se nyt ihan nälkäkuuri ole. Ja ihan sallin herkkujakin silloin tällöin. Kyllä mä oon miettinyt kaikki mahdolliset ja googletellut jne, mutta en tiedä mikä mättää. Mä juon paljon, pidän huolta, että proteiinia tulee tarpeeksi jne. En syö valkoisia jauhoja ja harvemmin perunaa jne. Kasviksiakin tulee syötyä parhaina päivinä yli kilon, yleensä sen 500 grammaa.

Alkuperäinen kirjoittaja avaudunpa vaan:
Mä en vaan tajua miksi mun paino ei tipu millään :( Päivittäin tulee kalorivajetta n.1000, joista 500 ruualla ja 500 liikunnalla ja painoa oli taas tullut 1,5 kg lisää viime viikosta!!!! Masentaa ja ketuttaa ja potuttaa. Eikä masentaisi, jos edes senttejä lähtisi, mutta mittailinpa niitäkin ja lisää tullut siihenkin :( Ei vaan käsitä. Ja minä kun aina olen ajatellut, että laihdutus ei ole salatiedettä. Kuhan vaan kuluttaa enemmän kuin syö, mutta paskat!

Millä liikunnalla saat noin paljon kaloreita poltettua päivässä????
Ei ole mahollista.

Osta keittiövaaka ja punnitse pari viikkoa ruoat, niin näet, ettet huomaamattasi syö liian suuria annoksia. Kiroita samaisen 2 viikon ajan ylös KAIKKI, mitä suuhusi laitat, myös purukumin. Kiinnitä huomoita hiilihydraatteihin, syö vain "hitaita" eli hyviä hiilareita, ruisleipä, täysjyvä jne.

Ymmärräthän, ettei 1,5kg painoa ole läskiä, vaan esim. nestettä tmv. Olisit tarvinnut 10000kcal enemmän energiaa viikon aikana, että olisit lihonut 1,5kg rasvaa. Tuskinpa pystyit niin paljon saamaan.

fyy: Ai eikö muka ole mahdollista polttaa 500kcla päivässä. Heh.

Alkuperäinen kirjoittaja fyy:

Ei ole mahollista.

Siis mitä? Saan jopa enempi? Teen yhteensä jopa 10 kilsan kävelylenkkejä rattaiden kanssa (suht ripeää vauhtia) ja tän lisäksi mä joka päivä tunnin tanssin, uin tms. Eipä tietenkään ole mahdollista.

Ei ole mahollista.

500 kaloria polttaa ihan iisisti liikunnalla, mulla tippuu jo tunnin rullistelulla lähes tuo määrä... on kato massaa niin kuluttaakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Samavikatäällä!:
Osta keittiövaaka ja punnitse pari viikkoa ruoat, niin näet, ettet huomaamattasi syö liian suuria annoksia. Kiroita samaisen 2 viikon ajan ylös KAIKKI, mitä suuhusi laitat, myös purukumin. Kiinnitä huomoita hiilihydraatteihin, syö vain "hitaita" eli hyviä hiilareita, ruisleipä, täysjyvä jne.

Ymmärräthän, ettei 1,5kg painoa ole läskiä, vaan esim. nestettä tmv. Olisit tarvinnut 10000kcal enemmän energiaa viikon aikana, että olisit lihonut 1,5kg rasvaa. Tuskinpa pystyit niin paljon saamaan.

fyy: Ai eikö muka ole mahdollista polttaa 500kcla päivässä. Heh.

Joo mä kirjoitan kaiken kyllä ylös. Enkä mä usko tohonkaan, että söisin liika isoja annoksia, kun mä kyllä esim arvioin, että syön tällä kertaa vaikka 100g pastaa ja ensi kerralla 100g, mutta katon, että kaikki mitä oon tehnyt tulee ainakin jossain vaiheessa merkittyä :)

Joo ja ymmärränhän mä ton, että en mä oo lihonut sitä 1,5 kiloa. Luultavasti se on jotain turvotusta, mutta ketuttipa kumminkin käväistä tossa vaa'alla :)

Ei ole mahollista.

Hih jos jaksaa urheilla vaikka koko päivän, niin saa kulutettua kuules useita tuhansia kaloreita :D

Yhteistyössä