Laihdutus on jo minulle pakkomielle ja masennun, kun en laihdu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut painostaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut painostaan

Vieras
Siitä lähtien, kun kerran sain 15kg pudotettua painoani, on laihuus ja laihdutus ollut minulle pakkomielle. Tuosta laihdutusurakasta on jo vuosia aikaa ja sen jälkeen olen lihonut, laihtunut, lihonut, laihtunut... Olen ollut välillä raskaanakin, jolloin kiloja kertyi runsaasti. Raskauskilot sain pois, mutten edelleenkää ole vuosien takaisissa mitoissani.

Olen huomannut, että suhtautumiseni painooni on oikeastaan aika sairasta... Yritän koko ajan olla laihdutuskuurilla. Joskus repsahdan ja masennun siitä kauheasti. Tai sitten kovasta laihdutuskuurista huolimatta paino ei putoa -ja masennun taas.

Asetan itselleni tavoitteita, miten laiha haluan olla. Kun pääsen johonkin tavoitteeseen, en olekaan tyytyväinen. Näytän aina omasta mielestäni läskiltä, vaikka esim. nytkin olen normaalipainoinen (tai ehkä hieman pullukka) . Joskus valokuvia katsoessa tulee hyvä mieli, että en olekaan enää ihan noin lihava kuin silloin ennen... Mutta suurimman osan ajasta olen tyytymätön ulkonäkööni.

Miten osaisin suhtautua tähän asiaan rennommin?? Että laihuus ei olisi elämän tärkein asia. Ja jos joskus tulee painonhallinnassa repsahduksia, en masentuisi niin kauheasti...

Joskus tuntuu, että kai tässä jo tarvitaan ammattiapua... :(

Voisitko oikeasti käydä puhumassa tuosta jollekkin? :hug: Entäs jos vaan pyrit terveellisiin elämätapoihin eli et ollenkaan laihduttamiseen ja sallisit itsellesi myös niitä retkahduksia aina välillä

Alkuperäinen kirjoittaja kotimami:
mulla sama ongelma olen laihtunut 12 kiloa nytte ja nyt ei paino putoa mihinkään suuntaan

äläs ny! pidä paussia laihdutuksessa, ota olevinaan rennosti kaks viikkoa, et käy puntarissa, ja sallit itsellesi joitain herkkuja kohtuudella. paino ei varmaan nouse, mutta sen jälkeen lähtee helpommin laskuun. onnea hienosta suorituksesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Voisitko oikeasti käydä puhumassa tuosta jollekkin? :hug: Entäs jos vaan pyrit terveellisiin elämätapoihin eli et ollenkaan laihduttamiseen ja sallisit itsellesi myös niitä retkahduksia aina välillä

Miehelle olen puhunut, mutta eipä tästä muille kehtaa... :( Ja mies ei oikein osaa sanoa juuta eikä jaata...

Välillä osaankin sallia repsahduksia laihdutuskuurilta, mutta sitten kun paino on taas noussut niin tulee entistä pahempi masennus... :(

Mä kanssa en ole syönyt moneen viikkoon mitään enkä laihdu yhtään. Perse ja reidet on täynnä läskiä ja ei voi kuin ihmetellä että miten tuokin voi edes olla enää mahdollista kun ei edes syö...??????? |O

Yhteistyössä