Hae Anna.fi-sivustolta

laihdutuskuurilla

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä Onko muita, 24.05.2012.

  1. Velttoa lihaa Vierailija

    Minulla on vielä 5 kiloa ylipainoa,mutta sen pois saamisessa tuntuukin olevan vaikeuksia.
    Koetan syödä kevyesti,mutta reisiin se läski pakkaantuu hyvin tiukkaan.
    Silti en tunne olevani liian lihava ikääni katsoen. Olen pian 64 vuotias mummeli.
    Iho on velttoa ja se inhottaa eniten. Nykyään kyllä on saatavissa sukkahousuja,joilla nuo veltot lihat saa kuriin ja tulos näyttää melko hyvältä. Itse sen kuitenkin näkee mikä on tilanne aina,kun riisuuntuu;(
     
  2. Sauvakävelijä Vierailija

    En ole laihdustuskuurilla vaan muutin elämäntapani. Olen jo 65-v. ja nyt on viimeiset hetket pudottaa painoa. Yli seitsemänkymppisille sitä ei suositella. Minulla on komero täynnä vaatteita jotka ovat noin kymmenen kilon päässä, sinne tähtään loppukesään mennessä. Jätin vuoden alussa herkut (jäätelö, pulla)pois, samoin vaalean leivän. Lisäsin kasviksia ja pienensin annoskokoja. Liikuntaakin lisäsin, nyt on lenkki viisi kertaa viikossa. Vuoden alusta on paino pudonnut neljä kiloa, enää ei putoa niin kuin nuorempana, mutta pikkuhiljaa.
     
  3. Kilojen poistuminen on ihan normaalilukemissa. Vettä ei ole pakko juoda niin paljon kun yleensä laihduttajille suositellaan. Minä en yksikertaisest pysty juomaan 1,5-2 l enenpää päivässä. Se on riittänyt ja painoa on pudonnut sekä olo on hyvä.
    Kun miettii sitä 3-4l vedenmäärää mitä suosiitellaan, niin johan se vie mukanaan kaikki mineraalit ja ravintoaineet. Eli sen takia ei ainakaa kannata lyödä hanskoja tisksiin. Juo rauhassa vettä juuri sen verran kun pystyt. Minulle 3-4l teki jo huonon olon ja tuntui kuin vettä tuli korvistakin, vaikka sitä joisi pitkin päivää.
    Jotkut varmaa juovat ja pystyvät juomaan. Ehkä mahdottoman kovassa liikunnassa vähän eri juttu. En tiedä.
     
  4. Hieno laji Vierailija

    Sauvakävely toedella hyvä. Kokemuksesta voin sanoa, että kiinteyttää mukavasti kroppaa kun tekee pitkiä lenkkejä ja oikeaoppisesti sauvoo. Voimistelen ja venyttelen lenkin jälkeen, myös ennen lenkkiä on hyvä hiemn venytellä. Omalla kohdallani huomasin myös ilokseni selkälihasten- ja käsivarsien kiintytymisen kuukausien sauvomisen jälkeen.
    Kävelen n. 45-60min 5pv viikossa. Hieno laji.
     
  5. ellimilli Vierailija

    Ei kai se liikunta ole ihan päätekijä laihduttamisessa, mutta kyllä se kroppa jää sitten löysäksi jos ei harrasta mitään kuntoliikuntaa. Ja onhan se terveydellekkin hyväksi. Mutta jos karppaa ja hiilihydraatit jättää lähes tyystin pois, niin ei kai ihminen jaksa harrastaa kuntoliikuntaa kovin paljon.
    Itselleni ainakin kiinteytyminen lahduttamisen lisäksi on hyvin tärkeä juttu.
     
  6. rva* Vierailija

    Kun joku kysyy minulta, miten saan pysymään kropan hoikkana, niin vastaus on, että syömällä. Säännöllinen ruokailu, välipaloineen 3 h välein pitää ihmisen kylläisenä ja hoikkana. Tietysti on otettava huomioon, mitä syö. Makeita en juurikaan syö ja valkoinen leipä kokonaan pois. Rasvaa vaihtelevasti, välillä voitakin. Salaatteihin oliiviiöljyä jne.
    Onhan ihmisiä, ettei ole mahdollista ajoittaa ruokaluja säänöllisiksi syystä tai toisesta, mutta kenellä on niin tätä suosittelen. Liikuntaa tietysti päälle ihan joka päivä, kukin vointinsa mukaan.
     
  7. ihmettelen Vierailija


    Kyllä vaan jaksaa vähillä hiilareilla ihmeesti liikkua ja harrastaa kuntoliikuntaa. Kun hiilarieden vähennyt lisäksi piristää, jää aikaakin liikuntaan enemmän.

    Nyt on paljon näkynyt ja kuulunut juttuja siitä, että karpatessa ei syödä hiilareita. Mutta sehän ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Lähes kaikessa on hiilareita. Tärkeintä on jättää kaikki höttöhiilarit pois, ei siis kannata syödä viljoja, lihavalmisteita, makkaroita.... lue tuoteseloste!

    Kasviksia ja vihanneksia saa syödä mielin määrin. Noissa jalostetuissa hedelmissä on tänäpäivänä niin runsaasti sokeria, että mieluummin kannattaa syödä marjoja.

    Kyllä vaan se on rasva joka sitä rasvaa poistaa. Järki kuitenkin mukaan.

    Jos aihe kiinnostaa, hae vaikka kirjastosta aiheesta kirjoitettuja kirjoja. Et voi hävitä mitään.
     
  8. liikunta Vierailija

    Joku kirjoitti että käy koiran kanssa lenkillä ja töissä kulkee rappuja - valitettavasti tuollainen liikunta ei kohota kuntoa eikä laihduta.

    Ellei sitten omista koiraa, jonka kanssa juostaan tms mutta yleensä ne koirankusetuslenkit ovat melko rauhallisia pysähdyksineen.

    Hiki pitäisi liikunnassa tulla (niin että paitä ja pää on märkä -> pitää mennä lenkin jälkeen suihkuun), jotta se olisi siinä merkityksessä liikuntaa, joka vaikuttaa kuntoon ja kehon rasvaan.

    Joku laihduttaja voi syödä liian vähän (eikä liiku) ja saa kehonsa ihan tukkoon, aineenvaihdunta ei toimi eikä painokaan putoa.
     
  9. nti x Vierailija


    Olen ollut vasta viikon ns. sairaaladieetillä ja lisäksi kävellyt n. 7 km lenkkejä. Tiedä sitten onko paino tippunut, mutta ainakin kiinteytynyt olen kun lempifarkut eivät enään pysy ylhäällä.

    Olen itse korvannut sen 3 l vettä, joka pitäisi juoda hiilihapotettuun veteen kun on limsakone käytössä. Mineraalivesi ja wichyvesikin ovat kalorittomia vaihtoehtoja.
     
  10. paino pudonnut Vierailija

    40 kg. On 20 vuoden verran kokemusta Nutraamisesta ja laihduttamisesta.

    paino putosi kun aloin kirjaamaan joka ikisen suupalan ylös. Piidin huolen siitä, että söin klo 6.00 - 20.00 välillä tasaisin välein niin että päivän kokonaiskulutus oli 1200 kcal:ia joka päivä.
    Tavallista kotiruokaa, paljon kasviksia, joka päivä yhden pullan tai Marspatukan verran höttöhiilareita.

    Samaan aikaan pidin liikuntapäiväkirjaa ja pidin huolen siitä, että joka päivä liikuin vähintään 2000 kcal:in edestä. Liikunta oli tavallista kävelyä, pyöräilyä, talvisin hiihtämistä, luistelemista, kotijumppaa, vatsalihasliikkeitä, punttien nostelua, hölkkää ja juoksua sitten kun siihen kykeni, rappusten kiipeämistä, puutarhan hoitoa, kitkemistä, kaivamista ja hiki päässä kukkien parissa touhuamista, lumen luomista ja ruohon leikkuuta jne. Pääasia että liikuntaa oli koko sen ajan minkä olin valveilla. Kun tuli ensimmäinen lapsenlapsi työntelin kersaa pitkin lumisia katuja ja kun tuli kesä ostin juoksurattaat ja juoksin.

    Venyttelen joka ikinen päivä vähintään 15 minuuttia ennen nukkumaan menoa. Sen jälkeen nukun kuin hakotukki. Laihtumisen jälkeen ei ole vaihdevuosihietkään häirinneet yhtään kertaa.

    Siinä se.
    Paino on pysynyt poissa nyt jo yli 5 vuotta. Ei ole tarvinnut yhtään dieettiä pitää, ei tarvitse laskea kaloreita eikä vahtia syömisiä. Elimistöni kertoo minkä kokoisia ruoka-annoksia voin syödä. En syö itseäni enää ikinä ns. ähkyyn saakka vaan osaan lopettaa hyvissä ajoin. Nyt minulle riittää 2 karkkia karkkipussista, ei tarvitse syödä koko pussilista. Samaten jäätelöä voi ottaa vain 2 ruokalusikallista, ei tarvitse syödä koko pakettia illassa niin kuin ennen vanhaan.

    Vettä olen juonut noin 1,5 litraa per päivä. Kun syö riittävän monipuolisesti vatsakin toimii ok ilman hirveitä vesimääriäkin.
     
  11. hmm... Vierailija

    Eihän tuo ole ollenkaan hidasta. Minä olen lenkkeillyt, voimistellut ja syönyt säännöllisin väliajoin pieniä ja terveellisiä ruoka-annoksia. Kahden kk aikana lähtenyt 5kg., joka on aika normaalia, sen enempää ei tarvitse lähteäkkään. Mutta yleensä kun vauhtiin pääsee niin kilot tippuvat kyllä nopeammin. En ole ollut ylipainoinen, mutta haluan mahtua vanhoihin vaatteisiin, joita kaapit pullottavat täynnä, ja ovat edelleen käyttökelpoisia ja mukavia.
    Vettä juon minkä pystyn, en litratolkulla. N. 1½-2l menee päivässä joten kuten.
     
  12. kaverillekans Vierailija

    Kyl mää vain syön jätskiä ½l kerralla kun rupean herkuttelemaan. Eihän 2 rkl tee kuin kiukkuiseksi. Ei sitä joka päivä syödä vaan silloin tällöin kun mieli sattuu tekemään. Ei ole lihottanut nämä herkutteluhetket. Kaverille kans toinen puolikas.
     
  13. ei kiitos Vierailija

    Mo et sitten ole juuri kotona ehtinyt olla, jos olet eläkeikäinen ja kulutit liikunnalla tuon 2000 kcal. Millä mittarilla mittasit kulutuksen? Huomioitko, että sykmittari laskee mukaan myös peruskulutuksen?

    No, pääasiahan on, että päästi kiloista eroon. Hyvä niin.

    Mutta tuo vedenjuonti ei ole pelkästään vatsantoimintaa varten, vaan keho tarvitsee sitä vettä kaiken aikaa puhdistaakseen itseään. Ei kannata olla liian vähällä vedellä.

    Oletko koskaan katsonut, mitä jäätelö nykyään pitää sisällään? Kyllä on semmoista sekoitusta, että kun lukee tuoteselosteen, ei tee enää mieli yhtään. Sokeri on keholle myrkkyä, mutta vielä pahempaa on ne fruktoosi-glukoosisiirapit ym. siirapit, joilla kaikki makeutetaan.
     
  14. öklöpöklö Vierailija


    Olisit vaan syöny koko paketin, kun kerran pystyt syömään tosta vaan. Kokeile ens kerralla voipaketti syödä.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti