Hae Anna.fi-sivustolta

Laihdutusleikkaus

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä tornipöllö, 08.08.2008.

1. non-fat Vierailija

Voi siun kanssas, hyvää loppuelämää sullekin, toivottavasti aina saat viimeisen sanan jotta tyydytyksesi on täysi! Mistä kukakin kiksinsä saapi. :)

2. non-fat Vierailija

juu juu, uskotaanhan me: Sinulla muuten taitaa itselläsi olla useampi epäonnistunut laihdutusyritys ja ylipainoa runsaanpuoleisesti kun et voi hyväksyä hoikkienkin kirjoittelevan tänne? Mutta tosi hienoa mikäli sinäkin saisit avun vaikkapa tästä leikkauksesta niin että saisit sinäkin sen mielenkiintoisen elämän eikä tarvitsisi muita kadehtia. Voimia sinulle kamppailussa ylikilojasi vastaan!

3. hae rohkeasti apua Vierailija

Varmaan helpottaa, kun "vierittää" ongelman toiselle ja katsoo sitä ikäänkuin ulkopuolisena. Mutta herää jo ja usko, että sinun kuvasi sieltä peilistä katsoo. Et ole ongelamsi kanssa yksin, non-fat.

4. jankunjankun Vierailija

No ihmettelen tuota jankustusta, eihän tämä kuulu koko aiheeseen. Jos on nimim. non-fat, niin entä sitten. Voihan tänne palstalle kirjoitella ei ylipainoisetkin ja kommentoida asioita, vai onko se kiellettyä. Itsekkin tänne kirjoittelen, vaikka olen normaalipainoinen.

5. kysynpä vaan Vierailija

Taitaa tuo non-fat olla joku ihme fanaatikko; ainakin jo toisella ikll samassa ketjussa.

Jo haluaa innota elämäntavoistaan, kannattaa vaikka aloittaa ihan oma ketju, koska tässä ketjussahan oli tarkoitus keskustella laihdutusleikkauksista. Jos nimimerkki on niin normaalipainoinen, mitä sellainen voi tietää tuollaisesta leikkauksesta?

6. Nyt on muuten ilmestymässä uusi kirja Varpu Tavilta (laihdu ilman nälkää - kirjojen kirjoittaja). Ko. kirjassa käsitellään helppotajuisesti hiilaritietoisuutta, ja kirjassa käsittääkseni on myös ohjeita laihdutusleikkauksia suunnitteleville - esim. ruoka-ainein toteutettava ene- dieetti, mikä on huomattavasti pussiruokia turvallisempi.

Täältä löytyy kirjaan liittyvä blogi:
    http://laihdu.wordpress.com/
    Kirja on jo ennakkomyynnissä.

Itse suosittelisin, että jokainen leikkausta suunnitteleva kokeilisi vielä tämän kerran elämäntaparemonttia.

7. Niina76 Vierailija

Itse olen ollut ylipainoinen (tällä hetkellä 120 kiloa) koko elämäni ja taistellut 12 vuotiaasta asti kilojeni kanssa. Kotoa on lähtenyt hyvin epäterve suhtautuminen ruokaan. Ruoka on ollut lohtu, ilonaihe, palkinto. Tätä kaavaa olen yrittänyt muuttaa 20 vuotta ja epäonnistunut. Olen hyvin pettynyt itseeni ja varmasti siitä johtuen vaivun enemmän epätoivoon ja syön. Kärsin myös painosta johtuen lapsettomuudesta. Olen 32v ja haluaisin kipeästi lasta. Äitini laihdutti aina ja oli jos millä dieetillä koko elämänsä ajan. Myös veljeni ja siskoni ovat ylipainoisia. Kuten myös tätini, mummoni oli, isäni puolen mummo ja pappa. Suvussamme on aina syöty hyvin, raskaasti ja herkutellen. Olen useasti mielessäni kironnut vanhempani, kun eivät opettaneet lapsesta asti minulle terveellistä tapaa suhtautua omaan kehooni, ruokailuun ja liikkumiseen terveesti. Meillä ei kannustettu liikkumaan. Minä kävin vain laulutunneilla, pianotunneilla, teoriatunneilla jne. Olen painoni vuoksi ollut todella pahasti koulukiusattu ja kärsin siitä johtuen erittäin huonosta itsetunnosta. En syytä lihavuudestani ketään ja välillä itsekin ajattelen olevani nolla, kuten valtaväestö minusta varmasti ajattelee. Epäonnistuja.

Aina hoetaan samaa asiaa lihavalle: liiku enemmän, syö vähemmän. Ihanko tosi??!! En ole aiemmin kuullutkaan tällaisesta keinosta! Miksi kukaan ei aiemmin ole kertonut!? Jos se olisi noin yksinkertaista niin olisin sen jo toteuttanut ja olisin hoikassa kunnossa. Nyt kuitenkin valitsen mielummin syömisen kuin sen, että saisin laihduttuani lapsettomuuteeni ja muihinkin vaivoihin, jotka minua uhkaa parannuksen. Miksi? Mikä päässäni on niin pahoin vialla, että valitsen hetken nautinnon kuin paremman elämän onnellisena, terveena ja tasapainoisempana ihmisenä. Miksi?

Lainattua tekstiä sydänliiton sivuilta:

Lihomiseen monia syitä

Lihavuus on krooninen sairaus, johon vaikuttaa sekä perimä että elinympäristö. Ylipaino kehittyy yleensä hitaasti ja huomaamatta ravinto- ja liikuntatottumusten muuttuessa hiljalleen epäedullisiksi.

Asiantuntijoiden mukaan puolet ylipainosta on perinnöllistä, mutta epäselvää on vielä, mihin tekijöihin kehossa perinnöllisyys vaikuttaa.

Geenien vaikutus saattaa aiheuttaa muutoksia rasvakudoksessa, lihaksistossa tai ruokahalua säännöstelevissä aivojen mekanismeissa.

Lääkitys on yksi yleinen ylipainon aiheuttaja, esimerkiksi monet kortisonit, epilepsialääkkeet ja psyykenlääkkeet lisäävät ruokahalua.

Lihavuus saattaa johtua myös psykologisista tekijöistä, jolloin ruokaa syödään mielialan kohottamiseksi tai vihan, huolestuneisuuden ja ahdistuksen helpottamiseksi.

8. Ravitsemusterapeutti omalta paikkakunnalta. Sopikaa yhdessä sinulle tällä hetkellä sopiva päivittäinen kalorimäärä. Käytä ruoan seurantalomaketta/ruoankäyttölomaketta apunasi. Nykyisin pakkauksissa hyvin esillä ravintosisältö/100 g tai annosta kohden. Toteutat päivittäistä kalorimäärää aina sovitun ajan, sitten taas pienennetään. Sain itse tällä tavalla pois painostani 4 kg/kk. Kolme ensimmäistä viikkoa oli taistelua nälkää vastaan, silloin käytin vähäkalorisia tuotteita n. 1-1,5 dl kerrallaan siirtämään näläntunnetta. Huom. tässä dietissä kaikki kaorit lasketaan! Pidän aina kolme tuntia väliä syömisissäni (annokset 6 x max 2 dl). Nestettä, lähinnä vettä juon aterioiiten välillä (tai vähälaktoosinen piimä, tosin 2 dl = 60 kcal, mutta vie nälkääkin pois). Vähitellen lisäsin liikuntaa, se vie ajatukset pois syömisistä, kun ei ole aina jääkaapin lähellä. Olipa laihdutusmenetelmä mikä tahansa niin siinä joutuu aina itse tekemään valintansa, muuten ei tule tulosta. Välillä toki paino jumittaa viikkojakin, mutta silloinkin toki kiinteyttää. Jätä silloin kokeeksi ruokavaliostasi pois pariksi viikoksi leivät, pullat, perunat ja pastat (tosin kahvipulla on hyvä korvata muutoinkin hapankorpulla tai cracottella max 2 kpl kerralla ja vain kerran päivässä). Eli ryhdy tekemään tutkimusmatkaa omaan itseesi, kokeilemaan uutta syömisen tapaa välittämättä siitä miten sinä tai jotkut toiset ovat tehneet aiemmin. Se mikä sopii toiselle, ei vällttämättä sovi itselle eli kokeiluahan tämä koko ajan on.

9. Yatzy Vierailija

Kuulin, että yksityissairaala Kuopiossa on aloittamassa laihdutusleikkaukset ja alkuun sinne varmaan ei ole jonoa, koska virallisesti he eivät vielä ole aloittaneet.
    Siinä on nopea mahdollisuus päästä leikkaukseen, jos on jo vuosikausia kamppailut kilojensa kansa. Itselleni tehtiin leikkaus viime lokakuussa ja 42 kiloa on jo lähtenyt.
    Verenpaineet normalisoituneet, samoin veren sokeriarvot. Voin suositella...
    Parhaiten onnistuu, kun noudattaa ohjeita ja kuuntelee muiden kokemuksia tuloksista ja ruokailuista. Kaikki on kuitenkin yksilöllistä.

10. miiia Vierailija

Kaikilla ei todellakaan ole varaa mennä laihdutusleikkaukseen yksityiselle. En tiedä tehdäänkö julkisella puolella tälläisiä leikkauksia, mutta jos tehdään niin jonot ovat varmaan pitkät. Olen myös kuullut, ettei kaikille laihdutusleikkausta edes rueta tekemään, syitä voi olla monia.

11. sitten niin Vierailija

Minulle tehtiin gastric bypass eli vatsalaukun ohitusleikkaus, eli vatsalaukusta siirrettiin 2/3 sivuun (ei poistettu) ja 1/3 jäi jäljelle tekemään sitä, mitä vatsat nyt tekevät. Ohutsuolesta siirrettiin sivuun 150 cm:n pätkä.

Mukavaa, että sulla on mennyt hyvin. Toivottavasti kaikki Gastric by pass -leikauksessa olleet ymmärtävät, että sinne elimistöön jätettyyn mahalaukkuun ei sitten enää millään pääse. Eli jos kuulut siihen valitettavaan ryhmään, jotka saavat elämänsä aikana mahasyövän, niin siellä se sitten muhii ja todennäköisesti selviää vasta silloin kun on liian myöhäistä.

12. kokemusta on. Vierailija

Mutta tässäkin tapauksessa pitää olla itsekuria ja halua todella laihtua. Vaikka olisi mikä menetelmä, niin kaiken on lähdettävä omasta tahdosta ja halusta päästä liikakiloista eroon. Toinen ihminen ei voi siinä paljon vaikuttaa. Siihen tulokseen minä olen tullut vuosien myötä.

13. em ei-kirj. Vierailija

Tiedän sohaisevani muurahaispesään, mutta kuitenkin...
    Ennen leikkausta, mitäpä jos Nina kävisit lueskelemassa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta kertovia sivuja: http://karppaus.info/
    Aika uskomattomia laihtumistarinoita löytyy. Ja huom. karppaamisessa on muitakin tapoja kuin "kituuttaa pelkillä vihanneksilla ja pihveillä".

(Oma painoindeksini on normaalin puolella. Lähdin karppauksesta etsimään keinoa alentaa verensokeria, joka näin keski-ikäisenä on ruvennut nousemaan. On tehonnut jo kuukaudessa. Kiloja ei ole kadonnut, senttejä kyllä.)

14. minä=) Vierailija

Hei, minä painan 129 ja pituutta minulla on 155,5 eli olen sairaaloisen lihava. Ja voisinkin sanoa että nämä kilot on tullut vuosien saatossa ja jokaisen lapen jälkeen jäänyt aina jotain, minulla 3 lasta. Olen kokeillut kakki laihdutus keinot mutta ei se vaan helppoa ole vaikka helposti on painoa tullut. Pää kyllä tietää mitä pitäs tehdä mutta on jotenkin vaikeeta. Leikkauksesta tiedän jotain, siis ohituksesta ja ravitsemusterapeutilla olen käynyt. Haluaisin tietää pari asiaa ihmisiltä jokka leikattu.

1. Onko mahalaukku koko loppuelämän pieni
    2. pitääkö lopettaa tupakin poltto
    3. voiko juoda alkoholia
    4. joutuuko syömään lopun elämää vitamiineja

Asun Tampereella, olisi kiva tavata joku leikattu ja kuulla kokemuksia. =)

15. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No asiastahan en mitään oikeastaan tiedä, mitä nyt katsonut telkkarista sarjaa jossa tehdään näitä leikkauksia. Ja mitä olen oppinut näistä niin se pieni vatsa mikä jätetään, venyy kyllä hieman riippuen siitä kuinka paljon syöt. Tupakanpolttohan on yhteydessä keuhkoihin joten ei kai vaikuta vatsaan. Alkoholia voi juoda mutta sitäkin kai pieniä määriä eikä ollenkaan kuplivia koska ne tekevät huonon olon. Ei siis kuoharia/shampanjaa eikä mineraalivesiä ym joissa kuplia. Voisin kuvitella että limsat tekevät saman vaikutuksen sillä niissäkin on hiilihappoa. Koska ruuan määrä on tosi pieni, niin luulisin että vitamiinien syöminen on hyväksi jotta saat tarpeeksi niitä. Ruuasta, se määrä minkä pystyt syömään per kerta, et ehkä saa tarpeeksi muuten.

16. uimista Vierailija

Mut leikattiin helmikuussa ja painoa tippunu noin 32 kiloa.Uinti taas maittaa ja katseita ei enää silleen kuin aikaisemmin.Huomannut myös miten tuntemattomat ihmiset muuttuneet ystävällisemmäksi.Esim.suojatiellä autot pysähtyy ja antaa tietä,ennen painoi kaasua, kaupassa ystävällisempiä,ravintolassa saa juoman huomattavasti nopeammin kun ennen yms.Eli leikkausta en kadu.Ja vastauksia minä nimimerkille.1.Vatsalaukku on pieni loppuelämän paitsi jos väkisin tuputat koko ajan se voi venyä takaisin,harvinaista mutta mahdollista.2.Suositellaan ainakin olla polttamatta ennen leikkausta ja heti sen jälkeen koska keuhkot voi mennä vähän kasaan keikkauksessa(itse olin polttamatta tammikuusta mökkikauden alkuun).3.Ei nyt heti alkuun mutta joidenkin kuukausien kuluttua kyllä.(Kesällä siideri jo maistui ja siksi polttaminenkin alkoi taas.)Mutta täytyy muistaa että vaikutus erillainen.Itselläni on nykyään aika heikko pää eli nousee hattuun jo muutama siideri,eikä enemmän mahdukaan,oltava varovainen,vahvoihin en uskalla edes koskea.4.Vitamiinit kuuluu loppuiän lääkkeisiin,multivita plus,d-vitamiini ja kalsium.

17. Vierailija Vierailija

[
    Justiisa. Ja kenen vika se mahtaa olla että olet tuollaisessa tilanteessa. Yhteiskunta maksaa sinun velttoilusi seuraukset.. tuskin kukaan on pakottanut lihomaan alunperin`? Korvien välissä se on tuo lihavuuden syy eikä mahassa.

QUOTE=tornipöllö;9306495]Tiedän kyllä sohaisevani ampiaispesään, mutta senkin uhalla haluan kertoa tarinani.

Olen 40-vuotias ja painan tällä hetkellä 70 kiloa. Kaksi vuotta sitten painoin 156kiloa, sellaista ylipainoa ei enää normikonsteilla laihduteta.
    Kaikki mahdolliset laihdutuskonstit on kokeiltu ja varsin hyvin ne kaikki toimivatkin. Mutta laihduttamisen jälkeinen tasapainotus ei onnistunut, ei koskaan. Laihdutuskuurieni aikana olen pudottanut varmasti yhteensä yli 100 kiloa, mutta kaikki on tullut aina takaisin.

Verenpaine huiteli korkeuksissa ja diabetes lähetteli jo uhkauksiaan, kun hakeuduin lääkärin vastaanotolle. Hän kieltäytyi kirjoittamasta lääkkeitä laihdutukseen ja sen sijaan suositteli laihdutusleikkausta. Ensin alkuun en edes halunnut kuulla puhuttavankaan koko asiasta, muuta pienen kypsyttelyn jälkeen asia valkeni minulle kokonaisuutena.
    Vuosi ensimmäisen lääkärissäkäynnin jälkeen minut leikattiin.

Minulle tehtiin gastric bypass eli vatsalaukun ohitusleikkaus, eli vatsalaukusta siirrettiin 2/3 sivuun (ei poistettu) ja 1/3 jäi jäljelle tekemään sitä, mitä vatsat nyt tekevät. Ohutsuolesta siirrettiin sivuun 150 cm:n pätkä.
    Leikkaus sujui jokseenkin vaivattomasti, kipuja ei ollut ja oloni oli mitä mainioin.

Ruokailu muuttui pieniksi annoksiksi, max 2dl kerrallaan, noin parin tunnin välein. Pystyn syömään kaikkea mitä söin ennenkin, mutta ruokahalun puutteen takia syön hyvin harvoin enää mitään makeaa tai rasvaista.
    Koko loppuelämäni syön monivitamiinipillereitä ja kalkkitabletteja, mutta mielummin niitä kuin verenpainelääkkeitä tai insuliinipiikkejä. Joka kolmas kuukausi käyn ottamassa B-vitamiinipiikin, mutta muuta en tarvitse.

Nyt joku voi sanoa, että tämä on kallista yhteiskunnalle. Varmasti onkin, mutta kalliimmaksi tulisi hoitaa verenpainetta ja diabetesta. Olen työssäkäyvä kansalainen ja maksan veroni, ja pystyn työskentelemään kauemmin, jos jalkani kantavat ilman nivelvaivoja.
    Ja tietysti voidaan sanoa, että eikö olisi helpompiakin keinoja laihtua. Varmasti on, mutta en yksinkertaisesti pysty keskittämään koko huomiokykyäni vuosikausiksi omaan itseeni. Olen liian kiireinen laskemaan pisteitä tai kaloreita, joten on kaikkein helpointa, että en kykene syömään enempää kuin desin kerrallaan.[/QUOTE]

18. Tälle viimeksi kommentoineelle vierailijalle haluan sanoa, että sinä varmaan olisit alkuperäisen korvien välin sitten hoitanut kuntoon, ilman että leikkausta olisi tarvittu ;),
    Jos niitä korvien välien hoitajia olisi, jotka tähän asiaan pystyísivät paneutua, ei myöskään näitä leikkauksia tehtäisi. Ja nuo osaajat olisivat aika saamarin rikkaita ;).

Minusta on hienoa, että olette leikkaukseen uskaltautuneet. Itsekin pitäisi varata lääkärille aika ja ottaa asia puheeksi. Haaveilen myös leikkauksesta....tai ehkä sen jälkeisestä elämästä normaalikokoisena ennemminkin :)

19. vellipussi Vierailija

20. Olen lukenut tätä ketjua alusta loppuun, välillä on naurattanut ja välillä tuntuu, että voisi pirauttaa pienet itkut, että aikuiset ihmiset voivat olla "ilkeitä" toisilleen.
    Itse olen kärsinyt paino-ongelmista lapsesta saakka, kokeillut kaikki mahdolliset dieetit, painonvartijoista ravitsemusterapeutin ohjeisiin 1200 kilokalorin päiväohjeella, mutta kun ei toimi, niin ei.
    Käyn päivittäin ison koiran kanssa normaalin lenkin, vaihtelee 1/2 tunnista tuntiin reipasta kävelyä. Syön lounaan töissä, runsaasti salaattia ja ruoka-annos normaalia kotiruokaa, lisäksi 2 palaa leipää ja lasi maitoa. Kotona en enää syö lämmintä ateriaa, vaan ainoastaan salaattia, leipää ja kahvia, iltapalaksi jugurttia, rahkaa tms. sekä hedelmän tai pari.
    Minusta ketään ei saisi syyllistää eikä osoitella olipa hän minkäpainoinen tai kokoinen. Eikös sitä sanotakin näin: näkö ja koko on niin kuin Luoja suo, mutta tavat on miten itse tahtoo, eli tällä tarkoitan näitä morkkaajia ja osoittelijoita, joista itsekin olen joskus joutunut kärsimään.
    Olen käynyt jo oman lääkärin kanssa keskustelua vatsan ohitusleikkaukseen menosta, jota hän suositteli, koska kyseiset laihdutusyritykseni eivät ole onnistuneet. Odotelen tässä parhaillaan aikaa kirran polille jatkotutkimuksiin.
    Kaikille leikkaukseeen meneville ja sinne aikoville tsemppiä. Muille voin vain sanoa, että pitäkää mölyt mahassanne ja olkaa onnellisia, että olette "laihoja". Aina voi antaa asiallisia neuvoja, mutta suoranainen v.....u on minusta asiatonta ja antaa lausujastaan aika huonon kuvan.
    Me kaikki emme ole samasta muotista, onneksi. Aviopuolisoni on esimerksiksi laiha kuin tikku, ei liho vaikka söisi hevosen tai kaksi. Itselläni taas paino nousee jo siitä, kun katson naapurin syöntiä.

21. vicious Vierailija

Minä en jaksa uskoa etteikö ihminen laihtuisi edes 150-kiloisena pienemmäksi jos katsoisi tarkkaan mitä söisi. Anteeksi mutta en vaan usko! Itse olen pahimmillaan painanut lähemmäs 130kg ja pelkällä ruokavaliolla sain pois ekat 30kg, jonka jälkeen otin liikunnan mukaan painonpudotuksen tueksi.

Onhan telkkaristakin tullut noita laihdutusleikkaus-dokkareita joissa läskit valittavat ettei "mikään toimi". No ei kai toimikaan jos se "mikään" tarkoittaa pelkkää napostelua pitkin päivää, ravintoköyhää ruokaa tai suoranaista ylisyöntiä sängyssä maaten!! Sitten kun heitä on vaadittu laihtumaan esim. 50kg leikkausta varten, kas vain: suurinosa onnistui! Eivät muka pysty liikkumaan, paskanmarjat. Uiminen käy kelle tahansa. Ja silloin kun ei pääse kunnolla sängystä edes ylös, syömiset ovat luokkaa "keitto", "salaatti" eikä "fish & chips". Hitto kun aina lihavat jaksavat selitellä!! Ja juu, minäkin selittelin. Sattui perkeleesti katsoa sinne peiliin kerrankin kunnolla!

22. nani Vierailija

Hei, olen 14vuotias poika. Olen n.183cm pitkä ja painan suurin pirtein 100kg. Painoindeksini on 29.9 Ja olen kokeillut eri tapoja laihduttaa mutta en onnistu mitenkään. Minkä ikäisenä olisi mahdollista mennä laihdutusleikkaukseen?

23. hyvä näin Vierailija

Jos on pakko, niin sitä on vaikka aidan seipäänä, mutta millainen elämä on, jos aina on vaan pakko? Luuletko, että leikkausta varten laihduttajat voisivat elää niillä eväillä loppuikänsä?

Millaista olisi elämä, kun kaikesta joutuu kieltäytymään? Eli ihmiset, jotka laihtuvat pakon edessä ne kilot päästäkseen siihen leikkuuseen, ovat varmaan kestämisensä rajoilla. Ja kun laihtuu ennen leikkuuta, niin jos siltä tuntuu, että pystyy jatkamaan ilman leikkausta, se leikkuu voidaan jättää tekemättä. Sehän on se viimeinen keino.

Ja totuushan on, että nuo ohjelmat, joita laihduttajista telkussa näytetään, tehdään juuri niistä "pahimmista" tapauksista. Eivät kaikki ylipainoiset "vaan makaa ja syö".

Sanot, etät uiminen käy kelle tahansa. Minä sanon, ettei käy, koska esim. itse en erinäisten syiden vuoksi voi uida. Eli se siitä!

Itse olen siinä onnellisessa asemasa, etten tarvitse laihduusleikkausta.

24. Töyhtötintti Vierailija

Vau, mikä asenne ja ote omaan elämään; ei loppuelämää itseensä tuijottelua, vaan suunnan korjaus ja uudelleen kehiin. Hyvä tyttö :)

25. Töyhtötintti Vierailija

Hei, olen seurannut laihdutusleikkauksesta - puoleen ja vastaan mielipiteitä - kullakin oikeus omaansa, siinäpä se. Olen itse nyt keski-iän vaiheessani kokenut aivan uudenlaisen lihoamisen; liikunnasta huolimatta, keskivartalon rasvoittuminen ei tahdo millään pysyä sallituissa mitoissa. Vesijuoksen rivakasti päivittäin 30-60min, kävelen 8-10 000 alkelta mittarin mukaan päivittäin, syön lautasmallin mukaisesti, mutta lihoaminen ei ole missään suhteessa syömiseen. Ruokahalu on aivan mieletön, nälän tunne vaivaa alitajunnassa yhtenään. Jos vähentää syömisiä entisestään, tulee univaikeuksia, jos syö, lihoaa. Liioittelematta voin sanoa, että tätä en kyllä viitsi kokea loppuelämääni - joten näinollen, leikkaus on tullut kohdallani ilmeisen ajankohtaiseksi. En tarvitse enää lisätietoa ravinto-opista, sillä alalla olen jo kouluttautunut ammattiinkin, tarvitsen vain päästä eroon tästä "metallimiehen" ruokahalustani :). Markkinoilla ollut tehokas lääke "Reduktil", vedettiin pois siitä joillakin seuranneiden sydänvaivojen takia. Harmi, sillä lääkkeellä meni nälkä ja 14kg - nyt ovat molemmat takaisin!
    Apua kanssasisarilta, en ole varmaankaan ainoa ongelmassani, odotellen. Ja leikkaukseen vaikkapa omin säästöin mennen,
    Nimim. Töyhtötintti

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri