Laihdutusvinkkejä???? =))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pömppömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pömppömaha

Vieras
Oisko hyviä kokemuksia laihdutuksesta ja varsinkin siitä syömispuolesta, toki liikunnastakin saa antaa vinkkejä...
Kiloja noin 15 pudotettavana, 10kiloakin olisi jo erittäin hyvä.
En pysty karppaamaan, ei kroppa kestänyt, enkä mitään muitakaan erikoisdiettejä halua kokeilla.

Haluaisin syödä normi kotiruokaa,jota voi lapsillekin antaa...
Perunaa ja täysjyväriisiä sekä pastaa aion syödä, kasvikset ei mee paistettuna eikä keitettynä alas juurikaan. Kasviksia tykkään syödä nimenomaan sellaisenaan, ja napostella niitä, joskus dippaillakin myös.
Hedelmistä tykkään, valtavasti, mutta kun niistä sanotaan ettei saisi syödä liian kanssa...

Ja mikä liikuntamuoto hyvä? Voiko pelkällä kävelyllä laihtua, jos lasten kans käy lähes päivittäin reippaalla kävelyllä...

-Remppakunnossa oleva pömppömaha

Kyllä, kotiruualla voi laihtua, niillä ihmedieeteillä kyllä laihtuu, mutta kun dieetti loppuu palaa myös kilot.
Syö säännöllisesti, paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja.
Hedelmiä saa syödä useita päivässä.
Ja vain sellainen liikunta auttaa painon hallinnassa jota tehdään, ja vain sellaista tehdään mikä tuntuu itsestä hyvälle.

ok, eli siis hedelmätkö ei sittenkään haittaisi...
mitenpä sitten tuo makeanpuoli? Olen ihan sokerikoukussa, ja kaikista vaikeinta on olla herkuista erossa. Miten sokerittomat herkut? esim jätskejä onko... karkeista ainakin dietorelle,onko kokemuksia näistä?

mitä kasviksia voisi suositella? en pidä paistetuista, ainakaan mistään perus finduksen wokvihanneksista yms. Oisko vinkkejä mitkä kasvikset vois olla hyviä???

Alkuperäinen kirjoittaja pömppömaha;25751953:
ok, eli siis hedelmätkö ei sittenkään haittaisi...
mitenpä sitten tuo makeanpuoli? Olen ihan sokerikoukussa, ja kaikista vaikeinta on olla herkuista erossa. Miten sokerittomat herkut? esim jätskejä onko... karkeista ainakin dietorelle,onko kokemuksia näistä?

Syö riittävästi oikeaa ruokaa, niin ei ole makeanhimoa enää.
Ja älä kiellä itseltäsi mitään herkkua kokonaan, koska kielletty "hedelmä" kiehtoo.
Herkkuja kohtuudella.

Jos vaan jatkat ihan samalla linjalla, ei oikein tunnu olevan varsinaista halua luopua mistään vaan jatkaa samaa rataa. Seillaissta dieettiä ei ole olemassa, millä ei mistään pitäisi luopua, niin se vaan menee.

Älä turhaan haaveile pelkällä liikunnalla laihtuvasi. Toivomasi kilomäärän pudotukseen sinun pitää kävellä reippaasti tuo aiemmin mainitsemani tuntimäärä - niin, ettei syö yli kaloritarpeesi.

Alkuperäinen kirjoittaja pömppömaha;25751987:
kuinka paljon "ex ylipainoinen" olet sitten laihduttaessasi liikkunut? kauanko meni, että laihduit?

Yli 20 kiloo lähti, ihan vain muuttamalla elintavat terveelliseksi. En enää jättänyt mm. aterioita väliin tai kattonut kellosta että kello on kuus enää ei saa syödä.
20 kiloon meni vajaa 2 vuotta, mutta siinä se on nyt pysynyt liki vuoden.
eli kohdallani ei ollut kyse kuurista, vaan muutoksista joita voi pitää yllä koko loppuelämän.

laihduttamisessa on 90% ruokavaliota, 10% liikuntaa. keskity siis siihen ruokavalioon, mutta jos nimenomaan pömppömaha on onglema niin kannattaa tietysti syviä vatsalihaksi harjoittaa, googlaa esim pilateksen one hundred-liike.
pienennä annoskokoa, jätä puolet perunasta, riisistä tai makaroonista syömättä. ota pienempi lautanen niin syöt automaattisesti pienempiä annoksia. katso mitä juot, maitoa esim ei tolkuttomatn paljon päivän mittaan vaan esim 4dl vuorkaudessa, eli lasillinen lounaalla ja lasillinen päivällisellä, muilla aterioilla vettä. illalla leivän sijaan mussuta vaikka tonnikalaa ja raejuustoa. syö kromitabletteja, joillakin se auttaa makeanhimoon. noissa sokerittommissa karkeissa on kohtuupaljon kaloreita myös kun ne on noilla sokerialkoholeilla(esim maltitoli) makeutettuja.

Älä turhaan haaveile pelkällä liikunnalla laihtuvasi. Toivomasi kilomäärän pudotukseen sinun pitää kävellä reippaasti tuo aiemmin mainitsemani tuntimäärä - niin, ettei syö yli kaloritarpeesi.

Kyllä tässä on kuule ihan käytännön kokemus karistanut haaveet nopeasta ja helposta laihdutukseta.... Että silleen...

Ei minuun mikään ihmedieetti ole auttanut, joten en siihen enää kyllä uskokaan. Mutta tietääkseni saa yrittää, se ei tarkoita, että kuvittelee helposti saavansa läskit pois....

Olen pudottanut 20kg 9kk:ssa. Kaksi tärkeinä avainta koko hommassa oli oppia syömään puoli kiloa tai yli, kasviksia ja hedelmiä päivässä sopivasti pitkin päivää. Ruualla, aamupalalla, iltapalalla. Ja toinen oli karkkilakko, kolmas vuosi on aivan juuri täynnä, enkä ole sitä katkaisemassa.

[QUOTE="vieras";25752027]laihduttamisessa on 90% ruokavaliota, 10% liikuntaa. keskity siis siihen ruokavalioon, mutta jos nimenomaan pömppömaha on onglema niin kannattaa tietysti syviä vatsalihaksi harjoittaa, googlaa esim pilateksen one hundred-liike.
pienennä annoskokoa, jätä puolet perunasta, riisistä tai makaroonista syömättä. ota pienempi lautanen niin syöt automaattisesti pienempiä annoksia. katso mitä juot, maitoa esim ei tolkuttomatn paljon päivän mittaan vaan esim 4dl vuorkaudessa, eli lasillinen lounaalla ja lasillinen päivällisellä, muilla aterioilla vettä. illalla leivän sijaan mussuta vaikka tonnikalaa ja raejuustoa. syö kromitabletteja, joillakin se auttaa makeanhimoon. noissa sokerittommissa karkeissa on kohtuupaljon kaloreita myös kun ne on noilla sokerialkoholeilla(esim maltitoli) makeutettuja.[/QUOTE]

Tuota kromia voisin kokeillakin... Kiitos vinkistä, sen olinkin ihan unohtanut. Olen minäkin kuullut, että sillä moni on saanut taltutettua makeanhimon... Tiedä sitten tepsiikö minuun, mutta kokeilla täytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja pömppömaha;25752030:
Kyllä tässä on kuule ihan käytännön kokemus karistanut haaveet nopeasta ja helposta laihdutukseta.... Että silleen...

Ei minuun mikään ihmedieetti ole auttanut, joten en siihen enää kyllä uskokaan. Mutta tietääkseni saa yrittää, se ei tarkoita, että kuvittelee helposti saavansa läskit pois....

Yritä toki. Totesin vain, ettei siitä juuri ole hyötyä, jollet mistään ole oikeastaan luopumassa.

[QUOTE="Anne";25752048]Olen pudottanut 20kg 9kk:ssa. Kaksi tärkeinä avainta koko hommassa oli oppia syömään puoli kiloa tai yli, kasviksia ja hedelmiä päivässä sopivasti pitkin päivää. Ruualla, aamupalalla, iltapalalla. Ja toinen oli karkkilakko, kolmas vuosi on aivan juuri täynnä, enkä ole sitä katkaisemassa.[/QUOTE]

Mitä kasviksia sitten syöt? Minä en pidä kaupan pakastekasviksista... En vaan voi sille mitään.... Olisiko muita vaihtoehtoja miten niitä laittaisi?
Ja sitten, söitkö ruisleipää?

Minulla on ihan hirveän iso työmaa tässä laihduttamisessa, oikein ällöttää kaikki ruoka, tuntuu että oksettaa,kun ajattelee omia läskejä, mutta silti en jaksaisi tehdä mitään sen eteen, mutta tiedän, että pakko on....

Alkuperäinen kirjoittaja pömppömaha;25752119:
Mitä kasviksia sitten syöt? Minä en pidä kaupan pakastekasviksista... En vaan voi sille mitään.... Olisiko muita vaihtoehtoja miten niitä laittaisi?
Ja sitten, söitkö ruisleipää?

Minulla on ihan hirveän iso työmaa tässä laihduttamisessa, oikein ällöttää kaikki ruoka, tuntuu että oksettaa,kun ajattelee omia läskejä, mutta silti en jaksaisi tehdä mitään sen eteen, mutta tiedän, että pakko on....

Syön höyrytettyjä porkkanoita, kukkakaalia. Salaattia, omenaa, avokadoa. Dippailen mitä kaapista löytyy, paprikaa, kurkkua, omenaa yms. Joskus laitan kasviksia uuniin juuston kanssa. Eihän pakastekasviksia ole pakko käyttää. Itse tykkään eniten porkkanasta paistettuna voissa tikkuina.
En syö ruisleipää kun maha ei sitä kestä ja en oikein edes keksi paikkaa leivälle. Syön aamuisin jogurttia+rahkaa, päivällä ruokaa, iltapäivällä ruokaa ja illalla ruokaan verrattavan satsin salaattia, omenaa/kananmunaa/tms mitä nyt sattuu kaapista löytymään.

[QUOTE="Anne";25752048]Olen pudottanut 20kg 9kk:ssa. Kaksi tärkeinä avainta koko hommassa oli oppia syömään puoli kiloa tai yli, kasviksia ja hedelmiä päivässä sopivasti pitkin päivää. Ruualla, aamupalalla, iltapalalla. Ja toinen oli karkkilakko, kolmas vuosi on aivan juuri täynnä, enkä ole sitä katkaisemassa.[/QUOTE]

Miten esim jaoit hedelmät ja kasvikset päivän mittaan ruokailuille?
Jos 20kg putoaa noin lyhyessä ajassa, eikö helposti jää roikkumaan ihoa kamalasti?
Kellään kokemuksia laihdutuksen jälkeen jääneistä roikkuvasta ihosta ja sen saamiseksi pois? pitääkö kirurgilla vai riittääkö kiinteytys? kiitos jo etukäteen.

Miten esim jaoit hedelmät ja kasvikset päivän mittaan ruokailuille?
Jos 20kg putoaa noin lyhyessä ajassa, eikö helposti jää roikkumaan ihoa kamalasti?
Kellään kokemuksia laihdutuksen jälkeen jääneistä roikkuvasta ihosta ja sen saamiseksi pois? pitääkö kirurgilla vai riittääkö kiinteytys? kiitos jo etukäteen.

Ei jäänyt kyllä ihoa roikkumaan mihinkään. Ei voi sanoa ettei yhtään, koska olen saanut lapsen ja maha on todella arpinen, mutta ei se mitenkään extrapaljon roiku.
Aamulla esim avokado, tai marjoja jogurttiin. Lounaalla kasviksia. Päivällisellä kasviksia ja salaattia ja iltapalalla salaattia (ja hedelmää jos jaksan syödä).

Yhteistyössä