Laihtuuko imetysaikana jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pärde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pärde

Vieras

Eli, mulle jäi s itten kiloja sairaalasta mukaan sellainen 10 :ashamed: ja vähän ennen raskaaksi tuloa lihosin vajaa 5kg. Mulla on nyt tosi inhottava ja vastenmielinen olo itseni kanssa, joten haluaisin kiloja nyt pois. En tietenkään aio siis laihduttaa varsinaisesti,koska imetän ja vauva on pieni.
Mutta lähtisikö kiloja kuitenkin kohtuu tehokkaasti ja kiinteytyisinkö jos esimerkkinä söisin:

Aamu: Lautasellinen puuroa ja sokeritonta&rasvatonta kiisseliä, maitoa.
lounas: Normaalia kotiruokaa, vaikkapa jauhalihakeittoa vajaa lautasellinen, ruokajuomaa ja jälkkäriks joku hedelmä
Iltapäivällä: pientä herkku, esim: itse tehty pulla tai kaksi keksiä.
päivällinen: Normaalia kotiruokaa, esim. 2perunaa ja 1lohipihvi, salaattia (tomaatti,kurkku,salaatti,raejuusto) niin paljon kuin jaksan syödä, lisäksi vaikka punajuurta tms.
illalla: Porkkanaa ja vaikkapa ruisleipä ja päälle esim. vihanneksia ja juustoviipale.

Jos jossakin kohtaa päivää olisi ihan hirveä nälkä,vaikkapa lisäksi muroja ja yksi leipä juustolla ja vihanneksilla.

Liikuntaa: Gymstickillä ja fysiopallolla kehon kiinteytysliikkeitä vaikkapa puoli tuntia päivässä.
Vauvan kanssa ulkoilua, eli rauhallista kävelyä vaikka tunti päivässä.

Syöt vaan normaalisti, norm. kotiruokaa. liiat rasvat ja sokerit jätät pois ja liikut päivittäin niin kyllä ne kilot alkaa karista. älä jätä syömättä, jotta vauvalle riittää evästä....kohtalotovereita löydät "raskausaikana kerätyt kilot..." kohdasta. :)

imettämällä mä oon laitunut jo raskauskilot +3kg (siis -3kg ;) ) vaikka olen syönyt karkkia ja jätskiä JOKA päivä tytön synnyttyä (tyttö vajaa 5kk)! tietty oon tehnyt myös vaunulenkkejä tytön kanssa.

Mie liikuin aika paljon heti kotiin pääsystä saakka. Vaunulenkit ja jumpat sun muut, eli liikuntaa 1-2 tuntia päivässä. 4kk imetin täysin, ja miinukselle meni paino. En ole koskaan syönyt noin paljon siis ihan tavan kotiruokaa sekä herkkuja päälle. Nyt onkin vaikea opetella niukempaa ruoka valiota, jottei nuo kilot alkais tulla takaisin.

Varmasti laihdut noilla sapuskoilla. Muista kuitenkin juoda maitoa ja syödä maitotuotteita (esim. jugurttia iltapalalla) ja margariinia käyttää kanssa leivän päällä! Vauva saa kyllä omansa maidosta, mutta sinä tartteet kanssa rasvoja ja kalsiumia, jotta sulla on hyvä olla!

Tsemppiä laihtumiseen!

Yhteistyössä