Lainan määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos sulla olisi miehen kanssa tulot bruttona per kuukausi yhteensä 9.800 euroa, niin uskaltaisitko ottaa 150.000 mökkilainaa. Asuntolainaa on vielä 20.000 suunnilleen. Mä voisin ottaa, mies ei halua. 3 lasta on.

Korot voi nousta ja siihen pitää varautua, sanoo mies. Mulla olisi kiikarissa mökki, joka maksaa 250.000 suunnilleen, tileillä on yhteensä n. 100.000 euroa ja 150.000 pitäisi ottaa lainaa mutta tulisihan se varmaan jossain vaiheessa maksettua. Onhan se joo kiva kun molemmilla ok palkat, mutta rasittaa kun pitää olla kaikessa niin varovainen tällaisessa. Edes ehjää imuria ei saa ostaa, risalla pitää imuroida.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Korot voi nousta ja siihen pitää varautua, sanoo mies. Mulla olisi kiikarissa mökki, joka maksaa 250.000 suunnilleen, tileillä on yhteensä n. 100.000 euroa ja 150.000 pitäisi ottaa lainaa mutta tulisihan se varmaan jossain vaiheessa maksettua. Onhan se joo kiva kun molemmilla ok palkat, mutta rasittaa kun pitää olla kaikessa niin varovainen tällaisessa. Edes ehjää imuria ei saa ostaa, risalla pitää imuroida.

Kuulostaa ihan mun appiukolta toi miehes... Mutta kyllähän noilla tuloilla lainaa voi ottaa. Meillä on lainaa 175 000 ja miehen tulot jotain 2200/kk (netto). Ite oon siis hoitovapaalla nyt, joten mun tulot aika olemattomat.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm..:
No ei, en todellakaan.

Meillä on tulot n.2000e/kk ja lainaa 120 000 *hakkaa päätä seinään*

Mutta sulla on paljon enemmän (suhteessa) lainaa???

Täh?

Niin että miten olet sitten uskaltanut ottaa 120.000 lainaa jos teillä on tulot 2.000, onhan se tavallaan enemmän kuin 150.000 laina meidän tuloilla. Vai onko tuo 2.000 netto ja teidän yhteinen vai erikseen kummallekin.

No ei, en todellakaan.

Meillä on tulot n.2000e/kk ja lainaa 120 000 *hakkaa päätä seinään*

Mutta sulla on paljon enemmän (suhteessa) lainaa???

Täh?

Niin että miten olet sitten uskaltanut ottaa 120.000 lainaa jos teillä on tulot 2.000, onhan se tavallaan enemmän kuin 150.000 laina meidän tuloilla. Vai onko tuo 2.000 netto ja teidän yhteinen vai erikseen kummallekin.

No höh, tuo oli sarkasmia..Heh..

Meillä lainaa jäljellä 40000 lyhennys 600/kk tulot 4100e (jää käteen) enkä ottais yhtään enempää lainaa. Mukava elää silleen, että jää jotain törsättäväksikin eikä tartte aina miettiä mitä mikäkin maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaaana:
Meillä lainaa jäljellä 40000 lyhennys 600/kk tulot 4100e (jää käteen) enkä ottais yhtään enempää lainaa. Mukava elää silleen, että jää jotain törsättäväksikin eikä tartte aina miettiä mitä mikäkin maksaa.

Näin mukin mies varmaan ajattelee paitsi että ei ole ajatellut törsätä sitä rahaa. No matkaillaan me kerran vuodessa, mutta muuten ei saa törsätä esim siihen uuteen imuriin.

Yhteistyössä