Laiska töitään luettelee, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies tympii

Vieras
Hieman koen olevan eroavaisuuksia mun ja miehen hommissa:

TÄNÄÄN

Minä:
-Lapsen hoitoon vienti
-Normaali työpäivä
-Lapsen haku
(-30min juoksulenkki)
-pyykit koneeseen ja kuivumaan x2
-tiskikoneen tyhjennys, täyttö ja tyhjennys
-tasojen siivous keittiössä
-pölyjen pyyhkiminen koko asunnosta
-imurointi
-vessan pesu
-petivaatteiden vaihto
-ruuanlaitto

Mies:
-koirien ulkoilutus x3
-koirien ruokinta
-normaali työpäivä
-punttisali
-4h kavereiden kanssa notkumista

Ja kun eilen sanoin, että huomena siivotaan, niin mies luisti sillä, että VAIHTOI MUN AUTOON RENKAAT. Olisin voinu ne itsekin vaihtaa, mutta oli vaihtanut sillävälin kun olin lenkillä.

Reilua?

Jätä tekemättä jos et jaksa, ketään toista et voi pakottaa tekemään mitään. Miksi päivän edes pitää olla täpö täynnä työtä? Johan tuossa oli miehellekin ihan riittävästi yhdelle päivälle.

Meillä näin;

Minä:
Koululaiselle aamupala & lapsen lähettäminen kouluun.
Toinen lapsi päiväkotiin.
Kouluun opinnäytetyön merkeissä.
Pyykinpesua.
Kesäkukkien istuttamista.
Vauvakamppeiden ostamista.
Pienimuotoista siivousta.
Vessan pesu.
Ruuanlaittoa.
Lapset yöpuulle.

Mies:
Hereille klo 11 ja töihin klo 12.

Joskus se nyt vaan menee näin.

Miksi et merkannut miehen hommiin renkaiden vaihtoa? Minäkin mieluummin notkun kavereiden kanssa kuin puunaan kämppää. Meillä se siivoaa ketä sotku häiritsee ja ei ole muuta menoa.

Miksi et merkannut miehen hommiin renkaiden vaihtoa? Minäkin mieluummin notkun kavereiden kanssa kuin puunaan kämppää. Meillä se siivoaa ketä sotku häiritsee ja ei ole muuta menoa.

Koska se oli EILEN ja mä luettelin TÄNÄÄN tehtyjä juttuja.

Ja kyse ei ollut siitä, että mä en jaksaisi siivota, vaan siitä et onko reilua luistaa jonkun tekemänsä homman varjolla?

Joka päivä ei todellakaan tarvii tehdä mitään ja mäkin jätin esim.lattiat pesemättä ja matot viemättä ulos kun ei huvittanu yksin raataa tätä viikkosiivousta.

[QUOTE="eee";26147117]Oliko teillä sotkuista? Jos mies ei kokenut siivousta tarpeelliseksi?[/QUOTE]

meillä oli viimeks siivottu melkein 2vko sitten ja taloudessa 2 koiraa ja kurakelit :D
mä sanoin et en siivoo ennenkun mies osallistuu ja auttaa mua ja sit sano et okei autan keskiviikkona....... ei näkyny, taktinen veto.

On minusta. Mikä mininatsi valtiota sä pyörität? Jos miestäsi ei vaan yksinkertaisesti huvittanut siivota. Oli kavereita ja nätti ilma tjns. EI se sotku minnekään katoa ja voi huomennakin siivota. Miksi edes vetää pulttia jostakin kotitöistä?¨

Meillä viedään matot ulos (silloin kun niitä oli) ehkä kerran kuussa tai harvemmin.

Mä en oo koskaan tajunnu tätä (täälläkin niin usein nähtyä) siivouspäivä-käsitettä,etenkään jos siivouspäivä pidetään työpäivän päälle. Miksi pitää kaikki tehä yhtenä päivänä? Varsinkin sellasia juttuja mitä ei olis mitenkään päin tarpeellista tehä samaan aikaan? Esim on loogista ja järkevää pyyhkiä pölyt samana päivänä kun imuroi,mutta joku petivaatteiden vaihto ja vessan pesu,ei niin mitenkään päin pakollista tehä samana päivänä kun imuroi..

Ite teen joka päivä jotain,ja mies ns omat hommansa sillon kun ehtii&jaksaa&tarvitsee. Esim keittiöön ja pyykkihuoltoon liittyvät hommat on enemmän mun (varsinkin nyt hoitovapaalla),kun taas mies imuroi käytännössä aina (no joo,minä huitelen rikkaimurin tai harjan&rikkalapion kanssa mm eteisessä ja keittiössä päivittäin),pesee laittat,pyyhkii pölyt,silittää omat vaatteensa jne.. Petivaatteet vaihdetaan aina yhdessä (paljon helpompaa!),vessan pesee se kumpi ehtii (pönttö pestään sisäpuolelta aina kun likainen,eli vaikka sitten useamman kerran päivässä,ulkopuolelta kerran-pari viikossa,lavuaarin minä pesen päivittäin,peilin pesee se kumpaa roiskeet häiritsee,..).. Mies hoitaa kaupassakäynnit 90-prosenttisesti,minä taas laitan ruoan useammin..

Yhteistyössä