Laiskat munasarjat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

uma

Uusi jäsen
15.07.2005
8
0
1
Mistä johtuu etten tuota munarakkuloita, suomeksi siis: en muni ?? Viivaa en ole saanut kertaakaan ovistikkuun. Aiemmin ollut joku kysta, mutta nyt ei ole sitä ongelmaa enää.

Hoidossa ollaan Hgin Väestöliitossa, mutta selitystä en ole ikinä kuullut. IVFään reagoin huonosti. Lääkäri on vaan todennut että "jos munarakkuloita ei kehity niin sitten ei kehity". Kun haluan tarkempia selityksiä = diagnoosin, niin tulee ympäripyöreä vastaus eikä vastausta ollenkaan. Olisin jonkin verran helpottuneempi jos minulle kerrottaisiin että sinulla on "pco", "endo", tai ihan mikä vaan. Hoitoja takana 9kk. Miehen simpat hyviä, niissä ei vikaa. Tuskaa elää tietämättömänä ja mahona kun ei syytä tiedä :/

Onko kenelläkään teistä sama ongelma? Mikä avuksi kun hoidot (ivf) ei tepsi? Sinkkiä, multivitaa, foolihappoa syön. Ehdotuksia?

Nyt jo onnellisesti puolivälissä raskaana.
Alkusi syyksi keksittiin vaikka mitä... jopa mummotautia (koska alhainen FSH pitoisuus saa myös estrogeeniarvot alas).

No, pätevän lääkärin löydettyäni saatiin alulle asialliset tutkimukset ja sopiva hoito-ohjelma (yksityiseltä sain lähetteen TAYSin hormoni&lapsettomuuspolille).

Mulla follikkelit eivät lähteneet kasvuun koska aivolisäkkeeni ei tuota riittävästi follikkelia stimuloivaa hormonia (FSH), tilanne on kuulemma aika yleinen alipainoisilla (mulla painoindeksi oli inan alle 18).
Aloin pistellä Menopuria ja johan alkoivat munasolut muodostua. Ovulaatio aikaansaatiin Pregnylillä. Kun lisäksi löytyi syytä puolison siittiömääristä niin otettiin avuksi inseminaatiot. 3 piikittelykierrosta ja toisesta inseminaatiokierrosta sitten lähti raskaus käyntiin.

Toivottavasti löydät apua ja pääset toivottuun lopputulokseen. Onnea matkaan :)

Yhteistyössä