laiskuutta ja mukavuudenhalua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Nukutan vauvan viereen (jos ei nukahda syliin) ja nostan sitten omaan sänkyyn, koska en vaan jaksa istua siinä pinniksen vieressä kun nukahtamiseen saatta mennä puolisen tuntia.
Neuvolasta "käskettiin" nukuttaa omaan sänkyynsä ettei säikähdä kun herää eri paikasta. Eikö vauva voi myös tottua ja oppia että on normaalia nukahtaa vanhempien sänkyyn ja herätä omasta. Eihän se ole tottunut siihen mihin aikuiset että mennään nukkumaan ja herätää samasta paikasta.
Kyllähän vauvaa myös kuljetetaan kaukalossa paikasta toiseen kun käydään kaupassa ja kylässä. Meillä ainakin on hyvin hyvin yleistä että vauva on monesti herätessään eripaikassa kun nukahtaessa :)

Otan myös aamuyöstä kun vauva herää sen yhden kerran syömään hänet viereeni, jotta saan vauvan herätessä itse vielä torkkua hetken. Kun annan käteni vauvan käteen hän saatta vielä nukahtaa uudelleen tai ainakin rauhassa hypistelee sitä. Tai sitten katselee jotain lelua.

Lopettaakohan vauva jossain vaiheessa itse yösyömisen jos minä en tee asia eteen mitään? Tai onko yli 6kk "haittaa" siitä?
En näen mitenkään ongelmallisena sitä että vauva herää kerran yössä syömään ja nukahtaa heti takaisin syötyään. Ja koska siitä ei ole itselleni häiriötä ni helposti sitä vaan syöttää...

Olenko kauhea laiskuriäiti vai tekeekö muutkin vastaavaa..?

Mun mielestä tossa ei oo mitään väärää. niin minäkin oon tehny ja isoks on poika kasvanu! Ite syötin öisin niin pitkään ku laps sitä vaati. Alko nukkumaan kokonaisia öitä n.1 vuoden ikäsenä.