Laitanpas mielipide ketjun aiheesta:DVD soitin autoon lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nonin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nonin

Vieras
Niin, eli ihan mielenkiinnosta haluan tällaisen ketjun laittaa, koska meillä on mietinnässä kyseinen vempain autoon lapselle, pitkille matkoille. Ei toki joka reissulle, mutta esim. täältä pohjanmaalta kun kestää ajaa helsinkiin se 6 tuntia ja vähintään 2 krt vuodessä käydään siellä sukuloimassa. Myös lapissa tulee käytyä ja tästä on sinnekin matkaa se 6 tuntia ainakin, riippuen mihin päin lappia menee.

Eli siis, onko mielestäsi kyseinen vempain turhake vai hyvä keksintö pitkille matkoille jotta lapsilla ei olisi tylsää? Tai tässä tapauksessa lapsella, toinen on vasta tuloillaan.

Meillä vielä on sellainen tilanne, että kun toinen syntyy kesällä ja loppukesästä on tarkoitus taas lähteä helsinkiin niin tuo olis ehkä hyvä vaihtoehto ostaa. Itse en mahdu kunnolla takapenkille kun siellä on besafen istuin ja gracon kaukalo ja kaiken kukkuraksi meillä ei ole takapenkillä keski-istuimessa lainkaan niskatukea. En haluaisi vaarantaa omaa henkeä istumalla takana ajon aikana koska haluan olla lasteni elämässä. Siksi joudun varmasti istumaan etupenkillä ja esikoisella on varmasti välillä tylsää eikä todellakaan nuku koko tuota aikaa. Ehkä tunnin pari nukkuu tuosta 6 tunnista.

tosi hyvä on. Viimeksi Kanarialle mennessä kun tekemiset alkoi loppumaan, muumit viihdytti loppumatkan. Kohteessa myös päivälepo meni sujuvasti DVD:n kanssa. Automatkoilla myös ehdoton. Lisäksi isommat lapset voivat sairaana ollessaan katsella elokuvia omassa sängyssään. Hintasa väärti laite.

Meillä on välillä käytetty, mutta tuttavapiirissä on sellaisia kokemuksia, että jos lapsella on taipumusta matkapahoinvointiin, dvd:n katselu saa nopeasti oksentamaan. En tiedä miksi, mutta useampi huomannut tällaise.

Mä en tykkää siitä että lapset tapittaa tv:tä mutta mä ainakin aion ottaa dvd soittimen ens kesänä autoon.Koska ne matkat on yksinkertasesti kidutusta kaikille osapuolille jos lapsi ei jaksa istua autossa.

Meillä oli todellakin ehdoton hankinta. Siihen loppui pitkien automatkojen itkemiset ja riidat ja tuota sai katsottua tauoillakin jos alkoi kiukuttaa. Samoin mummolassa jos halusi katsoa jotain niin tuosta omasta voi katsoa omassa rauhassa ja aikuiset voi katsoa telkusta omaa ohjelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti;23083467:
tosi hyvä on. Viimeksi Kanarialle mennessä kun tekemiset alkoi loppumaan, muumit viihdytti loppumatkan. Kohteessa myös päivälepo meni sujuvasti DVD:n kanssa. Automatkoilla myös ehdoton. Lisäksi isommat lapset voivat sairaana ollessaan katsella elokuvia omassa sängyssään. Hintasa väärti laite.

miten se virransaanto lentokoneessa? vai kestääkö se akku kauan?
meillä on dvd-doitin jossa 2 johtoa; toinen tupakansytyttimeen ja toinen pistorasiaan. mutta akkua ei ole

[QUOTE="a p";23083448]Meillä vielä on sellainen tilanne, että kun toinen syntyy kesällä ja loppukesästä on tarkoitus taas lähteä helsinkiin niin tuo olis ehkä hyvä vaihtoehto ostaa. Itse en mahdu kunnolla takapenkille kun siellä on besafen istuin ja gracon kaukalo ja kaiken kukkuraksi meillä ei ole takapenkillä keski-istuimessa lainkaan niskatukea. En haluaisi vaarantaa omaa henkeä istumalla takana ajon aikana koska haluan olla lasteni elämässä. Siksi joudun varmasti istumaan etupenkillä ja esikoisella on varmasti välillä tylsää eikä todellakaan nuku koko tuota aikaa. Ehkä tunnin pari nukkuu tuosta 6 tunnista.[/QUOTE]

Laittakaa se kaukalo keskelle ja itse istut toisessa reunassa, jossa varmasti se niskatuki on ja saat viihdytettyä vauvaakin matkalla (joka ei varmasti siitä dvd:stä ymmärrä vielä mitään ja joudutte pysähtymään monenmonta kertaa jos vauva on "itekseen" takana.
Mutta luultavasti tuo dvd on ihan kätevä, kunhan ei ole taipumusta matkapahoinvointiin koska sitä se helposti aiheuttaa (mulla tulee jopa bussissa paha olo jos yrittää jotain leffaa siitä telkusta katsella)

Laittakaa se kaukalo keskelle ja itse istut toisessa reunassa, jossa varmasti se niskatuki on ja saat viihdytettyä vauvaakin matkalla (joka ei varmasti siitä dvd:stä ymmärrä vielä mitään ja joudutte pysähtymään monenmonta kertaa jos vauva on "itekseen" takana.
Mutta luultavasti tuo dvd on ihan kätevä, kunhan ei ole taipumusta matkapahoinvointiin koska sitä se helposti aiheuttaa (mulla tulee jopa bussissa paha olo jos yrittää jotain leffaa siitä telkusta katsella)

No keskelle ei voi laittaa kaukaloa kun siinä on se jalkatilassa se koroke palli, ei saa telakkaa siis. Ja keskellä myös vain sellainen 1pistevyökö se on, joka menee vain vatsan kohdalta ympäri, ei siis lainkaan tästä rintakehältä, ei saa kaukalon telakkaa kiinni siihen. Uskon, että vauva kyllä nukkuu ne välit vielä kun on niin pieni. Sitten pysähdytään kun vauvalla menee hermot. Ja toki muutenkin pitää pystähtyä ainakin se 3 krt.

Kun ostettiin isompi auto (tila-auto) siinä oli varusteena valmiiksi dvd-soitin. Ilmeisesti sillä pystyisi pelaamaan myös pleikkapelejä :D

Meillä ollut käytössä pitkillä, yli tunnin matkoilla.
Kannattaa hommata mahdollisimman ohuet kuulokkeet. Näin lapsi voi rauhassa kuunnella ja kuuleekin paremmin. Paksut kuulokkeet ei mahdu lapsen päähän, jos vyöistuimessa on kovin muhkeat sivutörmäyssuojat.

dvd soitin on hyvä, just tommosille reissuille. kannattaa vaan muistaa katsoa, kauan akku kestää. aljon on niitä, missä kestää vaan n. kaks tuntia. meillä on sonyn ja siinä on viiden tunnin akku,.

Onhan se kätevä, mutta meillä se kesti reilu vuoden kun hajosi. Pitäis ehkä hankkia uusi, kun pari kertaa vuodessa pitää pohjoseen matkustella 10h yhteen suuntaan.

[QUOTE="sony";23083666]dvd soitin on hyvä, just tommosille reissuille. kannattaa vaan muistaa katsoa, kauan akku kestää. aljon on niitä, missä kestää vaan n. kaks tuntia. meillä on sonyn ja siinä on viiden tunnin akku,.[/QUOTE]

Phillipsin mukana tuli autolaturi.

[QUOTE="a p";23083616]No keskelle ei voi laittaa kaukaloa kun siinä on se jalkatilassa se koroke palli, ei saa telakkaa siis. Ja keskellä myös vain sellainen 1pistevyökö se on, joka menee vain vatsan kohdalta ympäri, ei siis lainkaan tästä rintakehältä, ei saa kaukalon telakkaa kiinni siihen. Uskon, että vauva kyllä nukkuu ne välit vielä kun on niin pieni. Sitten pysähdytään kun vauvalla menee hermot. Ja toki muutenkin pitää pystähtyä ainakin se 3 krt.[/QUOTE]

Gracon telakan saa kiinnittää 2 pistevyöllä (joka on siis tuo lantiovyö), mutta tuo koroke voi olla ongelma...

Itse olin alunperin vastaan moista kapistusta, mutta nyt olen ehdottomasti sitä mieltä, että meidänkin hankintalistalle tulee jossain vaiheessa. ei joka päiväiseen ajoon, mutta pidemmille matkoille, jos ja kun takapenkiltä joskus alkaa se koska ollaan perillä ruikutus. Nyt on kyllä 4-vuotias ainakin hyvin jaksanut matkata maisemiakin katsellen.

Gracon telakan saa kiinnittää 2 pistevyöllä (joka on siis tuo lantiovyö), mutta tuo koroke voi olla ongelma...

Ai saako. No, sitten. Mutta edelleen tuo koroke on ongelma. Ei sitä siihen saa. Pitäskö sahata koroke irti :D :D

Ei meilläkään tule joka päiväiseen käyttöön, todellakaan. Vain pitkille automatkoille. Ja kun asutaan maalla, eikä täällä ole kauppojakaan, muutakuin ruokakaupat niin vähintään se kerran kuussa, yleensä kyllä jopa 2krt kuussa käydään ostoksilla kaupungissa, ja lähin sellainen isompi kaupunki on 130 kilsan päässä, per suunta. Kyllä sillekin matkalle jo se soitin olla. Eilenkin käytiin synttäreillä 130 kilsan päässä niin johan meni tytöllä hermot kun tultiin kotiin päin. Nuket, kirjat sun muut ei kelvannu. No, eipä olis kyllä nähnytkään lukea kun illalla vasta ajeltiin pois.

[QUOTE="vieras";23083545]miten se virransaanto lentokoneessa? vai kestääkö se akku kauan?
meillä on dvd-doitin jossa 2 johtoa; toinen tupakansytyttimeen ja toinen pistorasiaan. mutta akkua ei ole[/QUOTE]

Meillä on ostettu laitteeseen useampi akku ja ladataan ne täyteen ennen reissua. Akku kestää sellaisen 2 tuntia. Ostaessa kannattaa tosiaan katsoa että laitteessa on autolaturi, normaali virtapiuha ja akut.

Ainakin Brion kaukalossa sen jalustan voi kiinnittää lannevyölläkin ja sen tukijalan voi asettaa korokkeenkin päälle, säädetään vain lyhyemmäksi. uskoisin että Gracossakin voi, kun ovat kuitenkin niin samanoloiset telakat.

Mä en ymmärrä miks autossa sitä ei vois olla. En niin millään perusteella, koska onhan se matkan teko, vallankin pitkän, kidutusta aikuisellekin. Kyllä lapsille voi viihtyisyyttä surutta luoda vaikka sitten dvd-soittimella.

Yhteistyössä