Laitatko kermavaahtoon sokeria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Katsoin eilen tallennuksesta yhtä Ullan unelmakakku-jaksoa ja siinä tämä Ulla sanoi, että hänelle koulussa opetettiin, että kermavaahtoon ei saa laittaa sokeria, koska kermavaahdon tulee maistua kermavaahdolta, mutta hän itse laittaa vähän sokeria kuitenkin.

Minusta sokeriton kermavaahto on jotain ihan kamalaa ja kerran olen syönyt yksissä häissä kakkua, jossa oleva kerma oli sokeroimatonta ja suoraan sanoen se maistui kammottavalta ja myöskään veljeni, joka on koulutukseltaan kokki, ei siitä pitänyt.

Riiippuu mihin tulee. Kakkuun en yleensä sokeroi, jos taas tulee esim rahkaan, niin toki vähän täytyy lisätä. Kakkuun makeus pitää tulla muusta kuin ällömakeasta kermasta.

En laita sokeria. Laitan hiukan vaniljakreemijauhetta, se antaa makeutta riittävästi, muttei liikaa. Jos en tuota laita nii sitten ihan pienen pieni ripaus tomusokeria tai vaniljasokeria.

Useimmiten, kun syö kakkua niin kermavaahdossa on aivan liikaa sokeria mun makuun ja se maistuu ihan ällöttävälle.

Sokeria ripaus, samoin vaniljasokeria. Tomusokeri ja vanilijakreemijauhe maistuvat ällöltä kermavaahdossa.

Niin ja kerma vaahdotetaan sitten kuohukermasta, eikä mistään keinotekoisesta flooooooravispistä, joka ei maistu edes kermalle. Flora vispin kun yhdistää vielä vaniljakreemijauheeseen, niin avot, makukatastrofi on valmis.

Suklaakääretorttuun en laita, siihen tulee makeaa hilloa viereen ja saa aikansa muhia, niin maistuu tosi hyvältä sellaisenaan (ja vieraatkin aina kehuvat). Muuten laitan vähän, niin että kerma maistuu hieman makeahkolta, mutta ei imelältä. Minä en tykkää kakuista, missä on hirveän imelä kermavaahto päällä ja rahkakermaa perustäytekakussa inhoan.

Riiippuu mihin tulee. Kakkuun en yleensä sokeroi, jos taas tulee esim rahkaan, niin toki vähän täytyy lisätä. Kakkuun makeus pitää tulla muusta kuin ällömakeasta kermasta.

Mulla taas on ihan päinvastoin. Rahkaan en laita sokeria kerman joukkoon kun sitä tulee lisättyä siihen rahkan mukaan. Jos taas kermavaahto tulee ns. paljaaltaan esim kakun päälle ni sit ehdottomasti vähintään vaniljasokeria, joskus jopa jotain hyvää likööriä tippa ( aikuisten kakkuun siis ;) )

Yhteistyössä