Laitatteko kukkasipuleita tänä syksynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laitoin kolmen värisiä narsisseja. En kyl yhtää tienny kuin paljon niitä ruukataan laittaa et näyttää sievältä. Mulla on vaan rivi terassin reunalla :D ens vuonna sit olen tätä asiaa viisaampi. Krookukset on kai kans kauniita. Ajattelin et jos niitä etupihalle upottelis vaikka ympyrän malliin...

Tuskin laitan tänä vuonna. Viimesyksynä laitoin tulppaaneita ja krookuksia aika tavalla.
Krookuksista nousi vaan lehdet ja tulppaaneista sit tuli metrisiä melkein ja "joku" söi niistä kaikki kukat |O

Just käytiin lasten kanssa ostamassa monta pussillista sipuleita.

Edellisen asunnon etupihalle kanssa istutettiin (4v sitten) pojan kanssa ja seuraavana keväänä niitä kovasti odoteltiin eikä yhtään noussut. No nyt tänä keväänä oli sitten aika upea kukka loito siinä ja kysyinkin ex naaapurilta olikos siihen istuteltu uudet sipulit viime syksynä niin ei ole kukaan istuttanut olivat itsekin ihmetellyt mistä ne siihen olivat ilmestyneet.

Todennäköisesti, suosin kyllä enemmän perennoita mutta ainahan tuota tulee jokunen pussi sipulikukkia joka syksy istutettua. Jos tahtoo että joka kevät jotain kukkii niin ainakin tulppaanit taantuvat niin että joka syksy pitää uudet istuttaa -poikkeuksena tietenkin kivikko- ja metsärulppaanit.

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Onko muuten noi kukat sellaisia, että joka vuosi pitää laittaa uudet vai onko ne monivuotisia?
Sipulikukista osa taantuu (esim. tulppaanit) joten kukinta on istutussyksyä seuraavana keväänä komea ja sitä seuraavana ei välttämättä kukkia ollenkaan. Osa sipulikukista leviää kovastikin ja lähes kaikki ovat myyrien herkkua.. Eli ei se pahaa tee istuttaa vaikka joka syksy jokunen pussi uusia.

Yhteistyössä