Laitoin sitten tuon 1½-vuotiaan ulos nukkumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

essi

Vieras
...ja asteita -17. Meillä ei sisällä nukkumisesta tule mitään! Koko viikko sitä koitettu ja nyt meni hermot. Iltapäivästä jo klo 17-18 aikaan niin väsynyt, että kauheaksi kiukutteluksi menee.

Toivotta vasti laitoin tarpeeksi päälle. Latoin lampaantaljan emmaljungan pehmeän kantokopan sisälle, sitten muksu makuupussissa sinne. Päälle vielä yksi makuupussi peitoksi ja jalkapeite. lisäksi heitin päälle sadesuojan kun tuiskuttaa vähän lunta.

muksulla päällä: Body, sukkikset, villatakki, fleecepuku, töppöset ja tumput, kypärämyssy+pipo ja toppahaalari.... Eli tarkenee?

Jos seurvaavan lapsen kanssa tekis niin, että opettais sen myös tarpeen vaatiessa nukkumaan unet sisällä... Nyt ei tule kuuloonkaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
sopiiko sun 1,5v makuupussissa taljan kanssa pehmeeseen koppan????? Tää on mulle se suurin mysteeri tässä asiassa:D

Nii, eihän oo liikaa kerroksia? Niitä ilmakerroksia pitää jäädä että pysyy lämpö.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
sopiiko sun 1,5v makuupussissa taljan kanssa pehmeeseen koppan????? Tää on mulle se suurin mysteeri tässä asiassa:D

siis ei siinä enääole sitä päätyosaa paikallaan, on vaan enää sellasena jalkapussina siinä... Näköjään tuli kirjotettua tuo kantokoppana tuonne :)

Minäkin ihmettelen miten se napero mahtuu koppaan taljan JA makuupussin kanssa?! :O Ja sitten vielä kaikki nuo toppavaatteet. Ei kyllä varmasti tuu kylmä! Tai sitten on niin tiukkaan topattu että ei veri kierrä.

Kuomun eteen kun laittaa harson, niin se kyllä suojaa kaikista parhaiten! Kasvothan ne ekana jäätyy, jos on ulkona kylmässä pitkään. Laita se harso, ettei kasvot palellu!

Kyllä mä oon surutta nukuttanut 1v3kk ulkona koko talven, myös -20 asteen pakkaspäivinä! Ei tulis päivistä mitään, jos nukuttais vaan miniunet sisällä. Ja luulisi tolla teidän vällymäärällä tarkenevan! Mä oon vaan ihan kaikkein kovimmilla pakkasilla laittanut villavaatetta. Nyt esimerkiksi on päällä keskipaksu collegepaita, sukkahousut+trikoohousut, toppapuku, villasukat, tumput, ohut kypärämyssy+keskipaksu kypärämyssy - ja tässä varustuksessa lämpöpussiin, jonka päälle olen vielä laittanut tuulensuojaksi jalkapeiton. Tuulelta olen yrittänyt suojata myös harsolla, jonka oon puoliksi laittanut kuomun eteen. Joskus on nenänpää ollut kylmä, mutta muuten on aina ihan lämmin. Eipä silti, monet kerrat olen talven aikana miettinyt, onkohan päällä nyt liikaa vai liian vähän vai sittenkin sopivasti :D

voihan sitä käydä kokeilemassa vähän ajan kuluttua onko vaunuissa kuinka lämmin. Mut luulisin et tarkenee. tosin on kyllä aika lapsi kohtaista tuo kuinka paljon päälle tarvitsee laittaa. Mie sain pitkän aikaa vääntää hoitajan kanssa aikanaan et ei laittaisi liikaa päälle. Tykkäsi et pitää olla vähintään villapuku, toppapuku ja makuupussi sekä pehmeä kantokassi. Sitten ihmetteli et miks poitsu ei nuku vaan kitisee vähän väliä. No tottakai kitisee kun oli kuuma. Noilla varusteilla laitoin poitsun ulos nukkumaan just noissa -15 asteen pakkasissa ja hyvin nukutti. Vähemmällä pakkasella riitti villapuku päivävaatteiden päälle. Niin ja vaunut suojaisaan paikkaan ja sadesuoja päälle.
Meilläkään poitsu aikanaan ei nukkunu ku ulkona päikkäreitä. Joskus oikein kovilla pakkasilla sain huijattua rattaisiin sisällä nukkumaan mut sänkyyn oli ihan turha laittaa...

Tultiin just sisään, kun 1,5-vee nukkui rattaissa tunnin unet ja makoisasti. Pakkasta on -13 ja kova tuuli. Mä otin käyttöön oman Haltin talvimakuupussini, niin johan tarkenee! Meillä tyttö on vielä melkoinen vilukissa, palelee tosi helposti. Mutta nukutan mieluusti ulkona juuri samasta syystä kuin ap, eli ei tarvi kuunnella kirkumista ja karjumista sängyssä ja miettiä, koska neiti suvaitsee nukahtaa.

Yhteistyössä