Laittaisitteko pojalle tämänvärisen haalarin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pop"

Vieras
Ja jos, niin minkä väriset asusteet? Itse laittaisin mustat kinttaat, mustat kengät ja musta,vihree tms pipo. Ainut polarn o pyretin haalari väreistä, joka sopis minusta sekä tytölle että pojalle... Siis niistä, jotka nyt on myynnissä.

Kyl mä suunnitteli hankkivani 2-v pojalle juuri tuon haalarin. Varmaan asusteissa mustaa tai ruskeaa. Odotin popin talvihaalareita ja on vähän pettymys et on niiiiin perusvärit.. Olis se sininenki ollu ees laivastonsininen. Punainen oli kyllä paras, mut saas nähä mihi sitä päätyy..

raikkonenG2110_468x849.jpg

Voisin laittaa kyllä, mutta just jollekin kaksi - kolmevuotiaalle. Meillä vain tyttöjä ja tätä vanhempana ovat saaneet/halunneet jo osallistua omien vaatteiden valintaan.

Nyt on ihan pakko kysyä, että miksi EI voisi laittaa :confused:

Nimimerkillä värejä ei ole koodattu sukupuolen mukaan.

Siksi, että se voi joistakin olla liian "tyttömäinen" tai juurikin jotkut pojat ei oo tottunu punaiseen väriin, eivätkä näin ollen suostuisi pukeutumaan tuollaiseen.

Itse saattaisin laittaa. Ehkä saattaisi ärsyttää, jos kaupassa joku tulis kyselemään meidän tytöstä. Siksi itse mietin, laittaisinko vai en. Onko se kiusallista pojalle, jos sitä luullaan tytöksi...

Juuri samaa haalaria suunnittelen! Haluan, että lapsi näkyy pimeässä ja loskassa. Meinasin viime vuonna jo ostaa sen ja kävin hypistelemässä sitä. Silloin myyjä nauraen totesi, että oli lapsi tyttö tai poika, he yleensä tuon punaisen valitsivat, mikäli saivat itse valita. :)

[QUOTE="joo";24533414]Kyl mä suunnitteli hankkivani 2-v pojalle juuri tuon haalarin. Varmaan asusteissa mustaa tai ruskeaa. Odotin popin talvihaalareita ja on vähän pettymys et on niiiiin perusvärit.. Olis se sininenki ollu ees laivastonsininen. Punainen oli kyllä paras, mut saas nähä mihi sitä päätyy..[/QUOTE]

Sama homma! Odotin niin jotain mustaa, harmaata, vihreää.... Edes vaikka tumman oranssia. Mut ei. Tosi tollaset tyttö/poika värit. Mut tää musta olis paras vaihtoehto, varsinki jos aikoo kierrättää tytöltä pojalle jne...

[QUOTE="pop";24533427]Siksi, että se voi joistakin olla liian "tyttömäinen" tai juurikin jotkut pojat ei oo tottunu punaiseen väriin, eivätkä näin ollen suostuisi pukeutumaan tuollaiseen.

Itse saattaisin laittaa. Ehkä saattaisi ärsyttää, jos kaupassa joku tulis kyselemään meidän tytöstä. Siksi itse mietin, laittaisinko vai en. Onko se kiusallista pojalle, jos sitä luullaan tytöksi...[/QUOTE]

Jos poika ei ole tottunut punaiseen, tai joku pitää sitä tyttöjen värinä, voi asiasta syyttää juuri meitä aikuisia ja ahtaita sukupuolirooleja.

Mun pojalla on ollut ulkoiluvaatteina kirkkaanpunaista, oranssia, vihreää, lilaa ja miltei kaikkea muuta paitsi sinistä. Ikää jo 5,5 vuotta. Ikinä ei ole kukaan luullut häntä tytöksi vaatteiden värin takia.

[QUOTE="minä";24533438]Juuri samaa haalaria suunnittelen! Haluan, että lapsi näkyy pimeässä ja loskassa. Meinasin viime vuonna jo ostaa sen ja kävin hypistelemässä sitä. Silloin myyjä nauraen totesi, että oli lapsi tyttö tai poika, he yleensä tuon punaisen valitsivat, mikäli saivat itse valita. :)[/QUOTE]

Mulla siis 2 tyttöä ja kolmas (ei tietoa sukupuolesta) tulossa. Ja mustaa hypistelin viime vuonna tytöilleni, mutten raaskinu ostaa. :) Tytöille oisin ostanu mustan, harmaan tai vihreen. Mut eiköhän se tääki mee. :) Ja musta tää kyllä menis noista parhaiten molemmille, sekä tytölle että pojalle. Ja jotenki semmonen raikkain. :)

[QUOTE="pop";24533427]Siksi, että se voi joistakin olla liian "tyttömäinen" tai juurikin jotkut pojat ei oo tottunu punaiseen väriin, eivätkä näin ollen suostuisi pukeutumaan tuollaiseen.

Itse saattaisin laittaa. Ehkä saattaisi ärsyttää, jos kaupassa joku tulis kyselemään meidän tytöstä. Siksi itse mietin, laittaisinko vai en. Onko se kiusallista pojalle, jos sitä luullaan tytöksi...[/QUOTE]

Miksihän se olis kiusallista, jos poikaa luultaisiin tytöksi? Voi kiesus näitä sukupuolen korostajia, joille sukupuoli syntyy vaatteista, väreistä ja autonkuvista. Mun poika on sen verran poika niin kuin kaikki meidän suvun pojat ja miehet, että meillä voi tytöt sekä pojat käyttää pinkkiä, koska tiedetään ihan omasta takaa mitä sukupuolta kukakin on, ja jos se naapurintäti kaupassa luulee tytöksi niin voivoi ja margariinia lisäksi. Mua niin ällöttää tämmöset, jotka kasvattaa omista lapsistaan niin sukupuolisesti hauraita, että niiden täytyy sitten koko loppuelämä julistaa julistamalla omaa sukupuoltaan, kun eivät muuten luota itseensä. Tiedä vaikka muuttuisi tytöksi, jos laittaisi vaaleanpunaisen hatun päähän. Voi kösses sentään.

Jos poika ei ole tottunut punaiseen, tai joku pitää sitä tyttöjen värinä, voi asiasta syyttää juuri meitä aikuisia ja ahtaita sukupuolirooleja.

Mun pojalla on ollut ulkoiluvaatteina kirkkaanpunaista, oranssia, vihreää, lilaa ja miltei kaikkea muuta paitsi sinistä. Ikää jo 5,5 vuotta. Ikinä ei ole kukaan luullut häntä tytöksi vaatteiden värin takia.

Nyt olet tainnut ymmärtää MINUT väärin. Siis nimenomaan siksi kysyinkin. Että laittaisivatko muut? Minä kyllä laittaisin. Ja tytöilleni siis puen mustaa, harmaata, vihreää... Melkein kaikkea muuta kuin punaista. Ja se juuri minua ärsyttääkin, kun JOILLAKIN on niin ahtautunut mieli, että pitää meidän tyttöä poikana, jos sillä on vihreä takki ja ruskea lakki. Tms. Ärsyttää se, ettei lapsella muka saisi olla mitä vain värejä päällä. Eikä esimerkiksi tyttölapsella saisi olla farkkuja jalassa, koska muuten sitä luullaan pojaksi. Huoh.

Eli valita heille, jotka EIVÄT tätä väriä laittaisi. Minä kyllä laittaisin.

Miksihän se olis kiusallista, jos poikaa luultaisiin tytöksi? Voi kiesus näitä sukupuolen korostajia, joille sukupuoli syntyy vaatteista, väreistä ja autonkuvista. Mun poika on sen verran poika niin kuin kaikki meidän suvun pojat ja miehet, että meillä voi tytöt sekä pojat käyttää pinkkiä, koska tiedetään ihan omasta takaa mitä sukupuolta kukakin on, ja jos se naapurintäti kaupassa luulee tytöksi niin voivoi ja margariinia lisäksi. Mua niin ällöttää tämmöset, jotka kasvattaa omista lapsistaan niin sukupuolisesti hauraita, että niiden täytyy sitten koko loppuelämä julistaa julistamalla omaa sukupuoltaan, kun eivät muuten luota itseensä. Tiedä vaikka muuttuisi tytöksi, jos laittaisi vaaleanpunaisen hatun päähän. Voi kösses sentään.

jep. Satun omistamaan todella ahdasmielisen sukulais- ym verkoston. Meillä siis ei ole muuta kuin tyttölapsia, mutta kyselen huvikseni, pukisivatko muut poikiaan tällaiseen. Minä voisin pukea. Yleensä naurahdan, jos joku luulee vihreä-ruskeaan pukeutunutta tyttöäni pojaksi. Ihan sama. Mietin vain, miten muilla? Hermostuuko muiden 5-vuotiaat, jos naapurin täti tulee lässyttää "tytölle"..!? En voi tietää, koska minulla ei ole poikia. Kunhan kyselen huvikseni ja pohdin.

[QUOTE="pop";24533495]Nyt olet tainnut ymmärtää MINUT väärin.

Eli valita heille, jotka EIVÄT tätä väriä laittaisi. Minä kyllä laittaisin.[/QUOTE]

En osoittanut kirjoitustani mitenkään suoraan sinulle tai kenellekään muullekaan. Ihmettelen ääneeni miksei punaista voisi käyttää ja pidän "perusteluita" siitä miksei voisi huvittavina :)

Niin kauan kuin poikani ei osaa vielä itse mitään toivoa, hän perii vaatteet serkultaan. Serkku on todella poikamainen, tekniikasta ja liikunnasta kiinnostunut poika, ja hänen lempivärinsä on punainen.

Yhteistyössä