Laittaisitteko pojalle tämänvärisen haalarin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pop";24533513] Hermostuuko muiden 5-vuotiaat, jos naapurin täti tulee lässyttää "tytölle"..!? En voi tietää, koska minulla ei ole poikia. Kunhan kyselen huvikseni ja pohdin.[/QUOTE]

Poikani serkku ei ainakaan hermostu, vaan kertoo asiallisesti olevansa poika. Ja saattaa myöhemmin huomauttaa, että kummallisia aikuisia maailmassa, kun eivät ymmärrä poikienkin voivan pukeutua punaiseen.

Aivan ihana haalari, todellakin laittasin pojalleni:)

Jos siit lapsest on pakko erottaa pakkasel et onks kysees poika vai tyttö, ni voiko asusteilla vaik tehdä sen.Tai valita sellasen nimen lapselleen et ei tytöksi luulla

Mun poika käyttää kaikkia värejä, siis aivan kaikkia ja hänen nimensä on sukupuolineutraali eli nimeä on annettu sekä tytöille että pojille, 2000-luvulla tosin ainoastaan pojille.

En osoittanut kirjoitustani mitenkään suoraan sinulle tai kenellekään muullekaan. Ihmettelen ääneeni miksei punaista voisi käyttää ja pidän "perusteluita" siitä miksei voisi huvittavina :)

Ainakin minun "perustelut" olivat pohdintoja. Ilman mihinkään faktaan liittymättömiä. Oletuksia lähinnä, mitä jotkut saattavat ajatella. Pyrin itse ajattelemaan myös sitä, miten muut asiat näkevät ja ymmärtämään heitä ja heidän ajatusmaailmaansa.

Minusta on myös huvittavaa, ettei poika voisi pukeutua esimerkiksi punaiseen. Meillä tytöt on aina puettu "poikien väreihin" paitsi ei siniseen, koska en yksinkertaisesti itse pidä niistä, eikä siksi tule ostettua. Mutta nyt on vanhempi tyttö alkanut itse vaatimaan, esimerkiksi pinkkiä väriä. (josta en itse tykkää, enkä muutoin ikinä ostaisi). Siksi siis mietin, että ehkä jotkut pojat saattavat saada jostain muualtakin vaikutteita kuin vain vanhemmiltaan ja haluavat kenties pukeutua ns. "poikamaisiin" väreihin... Tai toisinpäin. "tyttömäisiin" väreihin. Sitaatit siksi, että noin värit näin yleensä ottaen luokitellaan. Ei siis minun mielessäni vaan yleisesti.

Meidän 4 -vuotias poika on koko ikänsä pukeutunut, punaiseen, keltaiseen, oranssiin, vihreään, siniseen, jne. Edes punaisessa haalarissa ei kukaan ole tullut "tytöttelemän", vaan joskus on kuullut kommentteja, että kyllä huomaa että on poika. :D

[QUOTE="vieras";24533559]Mun poika käyttää kaikkia värejä, siis aivan kaikkia ja hänen nimensä on sukupuolineutraali eli nimeä on annettu sekä tytöille että pojille, 2000-luvulla tosin ainoastaan pojille.[/QUOTE]

Tietääkö poikasi olevansa poika?

En pukisi, koska mun mies saisi siitä riidanaikaiseksi ja mussuttaisi koko talven uloslähtiessä tyttöjen vaatteista. Ei todellakaan ole kivannäköisen haalarin arvoista!

[QUOTE="minä";24533584]Meidän 4 -vuotias poika on koko ikänsä pukeutunut, punaiseen, keltaiseen, oranssiin, vihreään, siniseen, jne. Edes punaisessa haalarissa ei kukaan ole tullut "tytöttelemän", vaan joskus on kuullut kommentteja, että kyllä huomaa että on poika. :D[/QUOTE]

Meidän poikamme oli 3 kk vanha, kun hän löhnötteli vaunuissaan kesähelteellä isäntämalliin luu ulkona, päällään punainen lyhythihainen body, oranssi kestovaippa ja pinkki tutti. Ruokatavarakaupan myyjä vilkaisi vaunuihin ja totesi: "siellä on kesämies".

Totesin, että tälle tyypille voisi pukea vaikka hellokittyä, eikä kellään olisi epäilystä sukupuolesta. Ja samanlainen äijä on kyllä ollut isompanakin.

voisin ostaakin jos poika haluaisi. meillä yleensä on haalarit ostettu niin että saa valita kahdesta mieluisimman.

pojalla on paljon oransseja ja punaisia paitoja ja tykkää niistä ihan tasapuolisesti sinisten ja vihreiden kanssa joten en näe ongelmaa. aikuiset tekee ongelman sillä pukevat tyttönsä pinkkiin ja pojat siniseen.

[QUOTE="pop";24533561]Ainakin minun "perustelut" olivat pohdintoja. Ilman mihinkään faktaan liittymättömiä. Oletuksia lähinnä, mitä jotkut saattavat ajatella. Pyrin itse ajattelemaan myös sitä, miten muut asiat näkevät ja ymmärtämään heitä ja heidän ajatusmaailmaansa.

Minusta on myös huvittavaa, ettei poika voisi pukeutua esimerkiksi punaiseen. Meillä tytöt on aina puettu "poikien väreihin" paitsi ei siniseen, koska en yksinkertaisesti itse pidä niistä, eikä siksi tule ostettua. Mutta nyt on vanhempi tyttö alkanut itse vaatimaan, esimerkiksi pinkkiä väriä. (josta en itse tykkää, enkä muutoin ikinä ostaisi). Siksi siis mietin, että ehkä jotkut pojat saattavat saada jostain muualtakin vaikutteita kuin vain vanhemmiltaan ja haluavat kenties pukeutua ns. "poikamaisiin" väreihin... Tai toisinpäin. "tyttömäisiin" väreihin. Sitaatit siksi, että noin värit näin yleensä ottaen luokitellaan. Ei siis minun mielessäni vaan yleisesti.[/QUOTE]

Laita TV päälle tai vilkaise vaatemainosta niin ei tarvitse enää miettiä saavatko lapset vaatteiden suhteen vaikutteita muualta kuin vanhemmiltaan. Pikkutytöt on yleensä pinkissä ja pojat sinisessä.

[QUOTE="vieras";24533715]Laita TV päälle tai vilkaise vaatemainosta niin ei tarvitse enää miettiä saavatko lapset vaatteiden suhteen vaikutteita muualta kuin vanhemmiltaan. Pikkutytöt on yleensä pinkissä ja pojat sinisessä.[/QUOTE]

Se on ihan totta. Tämä yksi tyyppi vain meinasi, että vanhemmat sen opettavat lapselle, että mikä väri on ns. tyttöjen ja mikä poikien. Vai käyttiköhän sanaa "aikuiset" ton vanhemman sijaan. Mut kuitenki. No, aikuisethan ne mainoksetki kai yleensä tekee...

Yhteistyössä