laiva risteiliät kysymyksiä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harvoin missään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harvoin missään

Vieras
tarkoitus olis heinäkuussa lähteä laiva risteilylle turku - tukholma-turku lasten 10v ja 11v. kanssa. eivät ole koskaan olleet laivalla.

kumpi parempi silja line vai wigin line?

kumpi parempi aamu vai iltalähtö?

onko laivalla kuinka kallista?

meiltä turkuun noin 350km joten kannattaako yöpyä turussa, naantalissa?

ja miten netin kautta voi varata risteilyn? koska maksu? mistä liput?

Mä tykkään Vikingistä nykyään enemmän. Siljalla on mun mielestä laskenut taso sen fuusion jälkeen. Noin isojen kanssa lähtisin iltalähdöllä, pienempien kanssa aamulähdöllä. Laivalla ei ole hirvittävän kallista, mutta tyyriimpää kuin maissa. Itse tykätään käydä seisovassa pöydässä aina syömässä. Vikingin Cafesta saa lounasta, joka maksetaan painon mukaan (jos otat vähän, maksat vähän). Muistaakseni yksi lounas juomineen oli jotain 9 e. Seisova pöytä maksaa n. 25 e ja aamiainen seisovassa muistaakseni 8 e. Mä suosittelen yöpymistä, voitte käyttää sitten päivän Turussa touhuten. Esim. Centro on Turussa kiva ja edullinen hotelli. Netin kautta voi varata risteilyn osoitteessa www.vikingline.fi ja sitten saa sähköpostiin laskun jossa on maksu aikaa muistaakseni noin kuukausi tai sitten voi maksaa myös nettipankin tunnuksilla heti. Ja lippuja ei tarvita, vaan riittää että on terminaalissa mukana se varausnumero, ne näkee koneelta että se on maksettu.

Hauskaa matkaa!

Minä lähtisin lasten kanssa aamulähdölle. Katsoisin etukäteen vielä, että on jotain hyvää ohjelmaa. Risteily kannattaa ostaa joko Matkapojilta/Matkavekalta. Paljon halvempia kuin suoraan ostettuna.

Minä menisin Viikkarille, mutta samat asiathan niissä molemmissa. Viikkari on halvempi. Ja en menisi "sikaosastolle" eli vähän ylimääräistä rahaa ja vähintäänkin b-luokan hytti!

Laivayhtiö makuasia, me on menty lasten kans iltalähdöillä, ja rahaa palaa, se on varma, kaikki maksaa.
Turussa enempi yöpymisvaihtoehtoja.
Meet vaan laivayhtiön sivuille niin sieltä selvii toi loppukysymys

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihan tunnetustihan Viking on enemmän sellanen nuorison biletyslaiva ja Silja enemmän perheitä varten, toki sieltäki löytyy niitä örveltäjiä..

Tää itseasiassa on nykyään enemmänkin toisinpäin... Siljalla on taso laskenut tosi paljon mm. siisteydessä, palvelussa ja ruoassa. Viking taas on panostanut nimenomaan perheisiin ja se näkyy. Siljalla tuntuu käyvän rymyämässä näitä parempien porukoiden teinejä.

Mä tykkään enempi Silja Linestä,se on kylläkin täysin makuasia. Ja myöskin iltalähdöistä, ettei tarvitse olla lasta herättelemässä mennen tullen. Laivalla on aika kallista, varsinkin syöminen ja juominen. Omia eväitä kannattaa jonkin verran varata matkaan, jos mahdollista. Meiltä matkaa myös n 300 km turkuun ja ollaan aina yövytty Turussa, helpompi lähteä kun on lähempänä. Matkan oon varannut joko Siljan nettisivuilta tai ihan matkatoimistosta. Maksaa on pitänyt muistaakseni, joko viikon tai kahden päästä. tai joku tietty aika ennen lähtöä, tätä en varmaksi muista... Liput on saatu matkatoimistosta tai sitten tulostettu sähköpostista. Kannattaa myös tarkkailla onko yhteishyvä-lehden tai pirkan välissä tarjouksia, jos sinulle jompikumpi tulee. tai katsoa esim. s-matkat.fi

Toivottavasti näistä sait jotain irti... Hauskaa matkaa!

Minä lähtisin lasten kanssa aamulähdölle. Katsoisin etukäteen vielä, että on jotain hyvää ohjelmaa. Risteily kannattaa ostaa joko Matkapojilta/Matkavekalta. Paljon halvempia kuin suoraan ostettuna.

Minä menisin Viikkarille, mutta samat asiathan niissä molemmissa. Viikkari on halvempi. Ja en menisi "sikaosastolle" eli vähän ylimääräistä rahaa ja vähintäänkin b-luokan hytti!

Mitä eroa on sikaosastolla ja b-luokan hytillä? Nyt meni ohi. Lasten kanssa ei olla oltu edes a-luokan hytissä, viikonloppuisin sen verran villiä menoa sielläkin.

Aamu- vai iltalähtö riippuu tietty siitä miten itse haluatte.
Voisitte tehdä esim niin että ajaisitte Turkuun päivän aikana, iltalähtö laivalle ja seur. iltana takaisin ja siitä esim Caribiaan yöksi. On suht lähellä laivasatamaa ja pääsisitte sinnekin pulikoimaan.
Tai vastaavasti aamulähdöllä voisitte mennä yöpymään edellisenä päivänä ja sitten taas aamulla laivan saavuttua satamaan ajella rauhassa kotiin.
Molemmille yhtiöillä lienee kaikkea kivaa kesätekemistä lapsille. Kannattaa käydä tutustumassa laivoihin nettisivuilla. Vaihtoehtojahan teillä on sitten neljä eri laivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:

Mitä eroa on sikaosastolla ja b-luokan hytillä? Nyt meni ohi. Lasten kanssa ei olla oltu edes a-luokan hytissä, viikonloppuisin sen verran villiä menoa sielläkin.

"Sikaosasto" on se autokannen alapuolella? Oletko käynytkään? :D Kyllä siellä ylempänä on jo paljon rauhallisempaa. Ainakin me aina tarkoituksella mennään "sikaosastolle" jos lähdetään ryyppyreissulle.

Turussa on hyviä Sokos hotelleja, joissa tilavat perhehuoneet. Siljalla kannattaa mennä ja aamulähtö on parempi, lapset jaksavat uida ja mellestää. Nukkuvat sitten paremmin, kun laiva on tullut tutuksi :) Hyvää matkaa!

Yhteistyössä