Laivalle?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä olisi paras laiva lapselle (5v) ? Onko jossain järjestetty jotain ohjelmaa...voiko lapsi jäädä sinne hetkeksi ilman vanhempaa...millainen leikkipaikka...mihin aikaan lähtisi...siis tommoinen joku yhden yön reissu joko Tukholmaan tai Tallinnaan...

[QUOTE="vieras";23198258]Mikä olisi paras laiva lapselle (5v) ? Onko jossain järjestetty jotain ohjelmaa...voiko lapsi jäädä sinne hetkeksi ilman vanhempaa...millainen leikkipaikka...mihin aikaan lähtisi...siis tommoinen joku yhden yön reissu joko Tukholmaan tai Tallinnaan...[/QUOTE]

Eiköhän noissa laivoissa ole nyt ohjelmaa hiihtolomilla enemmän ;)
Lapset on leikkipaikassa AINA vanhempien-huoltajan vastuulla, mikään lapsiparkki se ei todellakaan ole ;)
Ja eiköhän kaikki laivat ole hyviä molemmilla ollaan itse menty 2 lapsen kera niin tallinnan kuin tukholman suuntiin :)

[QUOTE="vieras";23198302]Kaipailisin neuvoja kokeneilta ;) kiitos[/QUOTE]

Kuinka kokenut täytyy olla... mietin vaan kun käymme kerran kuussa laivalomilla :)
Lapset tykkää ja mikäs sen helpompaa lomaa kun ei mitään tarvi ennakkoon järjestellä ;)

Joskus lapsen sai jättää valvottuun leikkipaikkaan joksikin aikaa. En tiedä onko tätä käytäntöä nykyään. Leikkitädille jätettiin vanhempien yhteystiedot ja leikkiaika oli jonkun tunnin.

Me kuljetaan paljon turku-tukholma väliä. Silja Europalla on parhaat leikkipaikat ja saunaosasto. Nyt hiihtolomalla taitaa muillakin laivoilla olla enemmän leikkitiloiksi tehtyjä tiloja. Europalla ainakin kokoustilat on muutettu "lasten alueeksi". Viikingillä ei olla montaa kertaa lasten kanssa oltu, mutta siellä ainakin leikkihuone on pienempi. Ohjelmaa taitaa molemmilla ollla ihan mukavasti. Silja Galaxy on kyllä enemmän bilelaiva, normaalisti lapsille ei paljon mitään ole.

Me tykätään enemmän iltalähdöstä, koska ollaan aamu-unisia.

[QUOTE="vieras";23198711]näkeekö mistään mitä ohjelmaa noilla laivoilla olisi....ja mahtaakohan saada enää edes paikkoja...ei tullut toi hiihtoloma mieleen...[/QUOTE]

Molemmilla "firmoilla" on ihan hyvät nettisivut. Sieltä pystyy myös tarkistamaan varaustilanteen..

Yleensä laivoilla on ainakin piirrustus- ja tietokilpailuja, aarteenmetsästystä, lastendiskoa, kasvomaalausta ja jotain musiikki-lauluhetkiä. Nämä siis ihan normaaliaikana. Hiihtolomalla vielä usein paljon extraa..

Itse en laivalle lastani veisi. Siellä liikkuu todella hämärää jengiä. Huumeiden salakuljettajia, kännisiä sekoja, mustalaisia, junttia roskaväkeä ja sitten ihan muuten vaan sairasta. Jopa kaiken maailman pedofiilit oikein erityisesti suosii laivoja.

Missään tapauksessa en jättäisi lapsea sekunniksikaan yksin. En sekunniksikaan. Jos tarttee matkustaa laivalla, niin hytti hyvältä kannelta ja sitten koko ajan yhdessä ja yrittää karttaa sitä että näkee niitä kaikkein pahimpia asioita.

Taitaa olla hiihtolomien matkat mennyt. Ite kattelin pari-kolme viikkoa sitten hiihtolomaviikolle matkaa, meillä oli 3 päivävaihtoehtoa, mut kaikki oli täynnä, niin ruotsin puolelle, kuin viron puolelle. Voihan niitä peruutuspaikkoja saada, kannattaa suoraa soittaa tonne laivayhtiöihin, niin saa ainakin täysin reaaliaikaisen tiedon onko vapaata.

Hiihtolomaviikoilla on ainakin ohjelmaa järjestetty paljon. Nekin näkyy nettisivuilla.

Itse en laivalle lastani veisi. Siellä liikkuu todella hämärää jengiä. Huumeiden salakuljettajia, kännisiä sekoja, mustalaisia, junttia roskaväkeä ja sitten ihan muuten vaan sairasta. Jopa kaiken maailman pedofiilit oikein erityisesti suosii laivoja.

Missään tapauksessa en jättäisi lapsea sekunniksikaan yksin. En sekunniksikaan. Jos tarttee matkustaa laivalla, niin hytti hyvältä kannelta ja sitten koko ajan yhdessä ja yrittää karttaa sitä että näkee niitä kaikkein pahimpia asioita.

Sä et oo tosissas? :D
Millon oot viimeks käyny laivalla? 80-luvulla? ;)
Sä et taida käydä lastesi kanssa kyl sit kaupassakaan...

sinä taidat olla varsinainen hysteerikko. ei siellä laivalla nyt tollaista meno ole. tosin en niitä lapsia yksinkään jättäisi

Siljalla suosin itse commendore hyttiä ja viikkarilla sviittiä :) En suostuisi ikinä matkustamaan jossakin kopissa missä ei ikkunaa ja lapsilla ei tilaa.
Molemmissa kuuluu hytin hintaan kaikki hytissä olevat virvokkeet ja aamupala :)

Lukekaapas lehtiä. Mitäs kaikkea siellä laivoilla tapahtuu. Puukotuksia, raiskauksia, katoamisia, huumaamisia jne... Ei tommosia pahemmin kaupoissa tapahdu.

Ja tottakai päiväsaikaan menee asiat ihan hyvin pääosin kunhan on tarkkana. Mut ihmettelen vaan, miksi on ees laillista päästää häröjengiä laivoille pilvin pimein. Ja olen ollut laivalla monta kertaa 2000-luvullakin. Viimeksi kun olin niin joudutiin oottelee, että kaikki tulee laivasta. Sitten tuli sellainen roskasakki (5-6 miestä 25-35v) joista yksi heti kärkeen yrjös kun siitä tuubistä pääsi ulos. Kyllä meni maku heti. Samoja örkkejä oli laiva sitten täynnä. Tosin nää juntit ryyppääjät on pääosin suht. harmittomia. Huumejengi ja pedofiilit yms. on se mistä oikeesti olisin huolissani, siis lasten suhteen.

No höpö höpö! :) Et ole sitten ikinä ollut laivalla? Mistähän tuo käsitys on sulle tullut?
Me oltiin Silja Symphonyllä pari viikkoa sitten. Sielä oli Pikku Myy ja Muumipeikko ja lapset tykkäs tosi paljon. Mitään kännäysporukoita ei edes illalla näkynyt, oikein ihmeteltiin sitä. Matkalla oltiin la-ma. En tiedä olisko pe-su lähdöllä enemmän juhlijoita.
Muumit on Siljalla käsittääkseni hiihtolomalla ja viikonloppuisin.

Lukekaapas lehtiä. Mitäs kaikkea siellä laivoilla tapahtuu. Puukotuksia, raiskauksia, katoamisia, huumaamisia jne... Ei tommosia pahemmin kaupoissa tapahdu.

Ja tottakai päiväsaikaan menee asiat ihan hyvin pääosin kunhan on tarkkana. Mut ihmettelen vaan, miksi on ees laillista päästää häröjengiä laivoille pilvin pimein. Ja olen ollut laivalla monta kertaa 2000-luvullakin. Viimeksi kun olin niin joudutiin oottelee, että kaikki tulee laivasta. Sitten tuli sellainen roskasakki (5-6 miestä 25-35v) joista yksi heti kärkeen yrjös kun siitä tuubistä pääsi ulos. Kyllä meni maku heti. Samoja örkkejä oli laiva sitten täynnä. Tosin nää juntit ryyppääjät on pääosin suht. harmittomia. Huumejengi ja pedofiilit yms. on se mistä oikeesti olisin huolissani, siis lasten suhteen.

Joo eihän kaupoissa mitään tapahdu: Siellähän ei ole räjäytetty pommia, siellähän ei ole ammuttu 5 ihmistä, siellähän ei ole puukotteu täysin tuntemattomia. :(
Sä taidat elää jossain lasikopissa ja olla todellinen hysteerikko! :D

Kääk onpas siellä hurjaa!!

Yhteistyössä