Lakanoiden, pussilakanoiden, tyynyliinojen ja pyyhkeiden vaihtaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotitalousihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotitalousihminen

Vieras
Minä vaihdan meillä pyyhkeet pari kertaa viikossa, käsipyyhkeet n. joka toinen tai kolmas päivä ja lakanat, tyynyliinat ja pussilakanat vaihdetaan ainakinkerran viikossa. Helteillä jos mies kovin hikoaa tai minä itse niin petivaatteet vaihdetaan tarvittaessa vaikka joka päivä.

Haluaisin kysyä miten usein teillä vaihdetaan:
- käsipyyhkeet
-pyyhkeet
-petivaatteet

....ja miksi?

Pöyristyttää ajatella miten jotkut ihmiset kuulemani mukaan vaihtavat petivaatteet kahden viikon, kuukauden tai monen kuukauden välein. Hyi olkoon.
EN OLE PÖPÖKAMMOINEN sitten vähääkään mutta puhdasta olla pitää.. Ne ihmiset varmaan siivoavatkin kerran kuussa :O

Petivaatteethan menee sellaisiksi pehmeän kuluneen tuntuisiksi jos niitä viikon yli pitää.. Hyi. Kertokaahan siis omia tottumuksianne =)

Minä vaihdan meillä pyyhkeet pari kertaa viikossa, käsipyyhkeet n. joka toinen tai kolmas päivä ja lakanat, tyynyliinat ja pussilakanat vaihdetaan ainakinkerran viikossa. Helteillä jos mies kovin hikoaa tai minä itse niin petivaatteet vaihdetaan tarvittaessa vaikka joka päivä.

- käsipyyhkeet
-pyyhkeet
-petivaatteet

....ja miksi?

Pöyristyttää ajatella miten jotkut ihmiset kuulemani mukaan vaihtavat petivaatteet kahden viikon, kuukauden tai monen kuukauden välein. Hyi olkoon.
EN OLE PÖPÖKAMMOINEN sitten vähääkään mutta puhdasta olla pitää.. Ne ihmiset varmaan siivoavatkin kerran kuussa :O

Petivaatteethan menee sellaisiksi pehmeän kuluneen tuntuisiksi jos niitä viikon yli pitää.. Hyi. Kertokaahan siis omia tottumuksianne =)

Hyvällä tsägällä joo :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
- käsipyyhkeet; tarpeen mukaan ehkä n. 6krt/kk
-pyyhkeet; tarpeen mukaan useamman kerran viikossa erityisesti käsipyyhkeet joitakin pyyhkeitä
ehkä kk välein
-petivaatteet; tarpeen mukaan ehkä keskimäärin 2 krt/kk, kesällä useammin.

Töissä hoitolaitoksessa säännöllisesti vaihdetaan kylpypyyhkeet ja petivaatteet 3 viikon välein, toki myös tarvittaessa. Asukkaat viettää sängyssä suhteellisen paljon aikaa (yö unet monesti 9-11 tuntia) ja käyvät suihkussa kerran viikossa tai tarpeen mukaan.

Minä vaihdan silloin kun siltä tuntuu, petivaatteet on yleensä useamman viikon käytössä, ellei joku sitten oksenna tai pissaa sänkyyn. Pyyhkeitä pesen kun siltä tuntuu. Mä olen kaikkea muuta kuin pöpökammoinen ja en tule koskaan ymmärtämään sitä älytöntä tekstiilien jatkuvaa pesemistä, ei ihme että suomalaiset on niin allergisia.

Kaikk: kun huvittaa. En ole katellu kalenterista että kuin kauan on. Lakanoissa saattaa talvella kun ei hikia mennä se kuukausi, parikin.

Juu ja pillu paljaana vielä nukun niin eiks ne oo sillon täynnä jotain pillulimaa, palstan mielestä :xmas:

[QUOTE="vieras";28652110]Pakko kommentoida: Vaihdetaanpa teillä hoitokodissa harvoin lakanat :O Meillä potilaiden lakanat vaihdetaan vähintään kerran viikossa![/QUOTE]

Itse olen ollut kehitysvammaistenlaitoksella töissä, ja kyllä siellä lakanat vaihdettiin sitten kun kerettiin, eli kyllä se välillä venähti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähäri;28652168:
Itse olen ollut kehitysvammaistenlaitoksella töissä, ja kyllä siellä lakanat vaihdettiin sitten kun kerettiin, eli kyllä se välillä venähti.

Meillä vanhainkodissa 2 viikon välein, jolleivat likaannu.

Kotona taas, käsipyyhkeet silloin kun tuntuvat likaisilta 1-7 päivän välein, kylpypyyhkeet harvoin (silloin kun alkavat haistaa viimeistään) ja lakanat noin 1 kk kuussa.

- käsipyyhkeet
-pyyhkeet
-petivaatteet

....ja miksi?

:P
-käsipyyhkeet tarvittaessa. Joskus pari kertaa viikossa joskus kerran viikossa. Mutta aina kun tulee vieraita, laitan puhtaan ihan vieraita varten vaikka olisi vasta edellispäivänä juuri vaihdettu.
-pyyhkeet .n2 viikon välein.
-lakanat 2-3 viikon välein. Jos kovasti hikoaa tai muuten likaantuu niin useammin.
Siivoan kerran viikossa.

Yhteistyössä