Hae Anna.fi-sivustolta

Lakanoiden viikkaus

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Etsinyt, 30.01.2006.

1. Etsinyt Vierailija

Asuin ennen kerrostalossa ja siellä oli pyykinkuivaushuoneessa sellainen lakanoiden viikkaukseen tarkoitettu laite. Siinä oli kaksi puukapulaa jotka oli kiinni metallihärvelissä ja se oli ruuvattu seinään kiinni. Lakana viikattiin ensin toisesta päästä ja laitettiin kapuloiden väliin. Kapulat kiristyi ja sitten viikattiin lakanan toinen pää ja lakana vedettiin. Kätevää, homma onnistui ilman sohvaperunan apua. Mutta missä tällaisia myydään ??? Tietääkö kukaan???

2. Pistä se... Vierailija

3. Etsinyt Vierailija

No, ehkä tuo sohvaperuna oli väärä ilmaisu. Mutta kun tuo mies sattuu olemaan matkatöissä (lähtee joka sunnuntai-ilta ja palaa perjantai-iltana myöhään) ja kotona ollessaan se sitten hommaa puulämmitteiseen hirsitaloon talven puut ja mökille saunapuut, huoltaa autot, traktorin, veneet ja perämoottorit, tekee lumityöt yms. yms. Vietetään sitten viikonloppuisin mahdollisimman paljon laatuaikaa lasten kanssa. Mielelläni viikkaisin itse lakanat kun kerran minulle on suotu mahdollisuus olla seitseman päivää viikossa lasten kanssa kotona.

4. gf Vierailija

www.Oskari-tuote.fi tekee Oskarin Pihti -lakananavetolaitetta ja nettisivuilla sanotaan, että myyntipaikkoina ovat hyvin varustetut rautakaupat. Siis sinne.
    Muitakin merkkejä on.

5. Laura Vierailija

Opeta lapset viikkaamaan lakanoita..

6. Etsinyt Vierailija

KIITTI TUHANNESTI. JUURI TUOLLAISTA ETSIN. HETI HUOMENA KAUPPOJA KIESTÄMÄÄN.

7. mamma Vierailija

isäni osti muutama vuosi sitten äidilleni sellaisen vantaan k-rauta 75:stä. muistan, että oli aika hintava tuote nuukalle isälleni..

8. ILMAINEN VAIHTOEHTO Vierailija

saman asian ajaa vanhanajan puinen housuhenkari. missä on kaksi puukapulaa ja ne litistetään toisiaan vasten.
    Olen käyttänyt sellaista ja hyvin toimii.
    Jos ei ole varastossa, niin tekstiilikaupan varastoissa varmaan saa muutamalla centillä jos ei ilmaiseksi.

9. ! Vierailija

Tarkoitatko näitä housuhenkareita?
    http://www.ikea.com/PIAimages/42332_PE137009_S3.jpg

...ei hassumpi idea!

10. Etsinyt Vierailija

Kiitti ILMAINEN VAIHTOEHTO ilmaisesta vaihtoehdosta. Tämä patentti ei vain taida kestää juurikaan vetämistä. Mutta pidän kuitenkin mielessä kunhan ensin löydän sen oikean ja kauhistun hintaa.

11. rea Vierailija

Kannattaa myös muistaa, ettei vetolaitetta voi välttämättä kiinnittää ihan mihin seinään tahansa. paras lienee kiviseinä, mutta kipsilevy- tai vastaavaankin voi laittaa, jos kiinnitys tulee koolausten kohdalle. Tai sitten pitää purkaa seinää ja laittaa tukevammat koolaukset tms. (Sama juttu on muuten näiden taulutelevisioiden kanssa)

12. Etsinyt Vierailija

Kiitti muistutuksesta. Seinä on 22 cm hirsiseinä. Vedän vaikka läpipultit niin eiköhän kestä.

13. Etsinyt Vierailija

Kiitos vihjeistä. Löysin sellaisen paikkakuntani K-raudasta. Hintaa oli rapiat 43 euroa. Taidan tyytyä housuhenkariin.

14. gf Vierailija

No ei ole minusta liian kallis. Kiitos hintatiedosta. Arvelisin laitteen kestävän kymmeniä vuosia. Housuhenkarit kun ei tahdo kestää edes housujen ripustamista tai sitten minä olen vaan liian raju lakananvetäjä.

15. Etsinyt Vierailija

Olet oikeassa gf. On se varmasti hintansa väärtti. Se siitä housuhenkarista. Menen huomena ostamaan ja niin, saahan siitä plussaa plop plop plop.

16. Rae Vierailija

nimim. ""!""
    just tuossa linkissä olevaa housuhenkaria tarkoitin.

Kyllä se kestää vetämisenkin kun ensin taittaa normaalisti (Z) lakanan pään, ketoo sen kerran ympäri ennen kun ""litistää"".
    Sitten kun on vetänyt , voi oikaista ja laittaa kertaalleen sen puiden väliin. taittaa toisen pään normaalisti.
    Koukusta henkari vaikka ovenkahvaan ja eikun viikkaamaan.

Ja en ole aina edes vetänyt lakanoita. kun ne kunnolla ravistaa kosteana, niin ei tarvi mitään vetämisiä.
    Narulle kuivumaan, jos mahdollista pituus suunnassa reunoista, ei tule edes taitoksia. tilaa tosin vie enemmän narulta.
    Kannattaa kokeilla!

17. kyllä kestää Vierailija

nimim. ""gf"" joka epäilit ettei housuhenkarit kestä, mulla on ainakin tähän asti kestänyt. enkä ole muuta käyttänytkään.

18. ILMAINEN VAIHTOEHTO Vierailija

ei olisi tullut maksamaan mitään kokeilu, mutta ihan se ja sama mulle minnekä toiset rahat pistää.
    Minä olen pärjännyt tällä systeemillä (yhdellä housuhenkarilla) 20 vuotta.

19. Satu Vierailija

Ihan huippuidea, mietin juuri että millä ilveellä saisin viikattua lakanat helposti yksinkin eikä kyllä käynyt mielessäkään tuo housuhengari.
    Älyttömän hyvä idea, kiitos siitä.

20. vierailija Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri