LAKKOILUA RINNALLA- KOKEMUKSIA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Lakkoilua rinnalla???
Niin elikkäs meillä on ilmeisesti alettu laakoileen rinnalla taas ja on muistaakseni :snotty: lakkoiltu alkuaikoinakin, mut miten ne tuppaa aina unohtamaan :D Ja sitten vaan huolehtii kauheasti siittä saako vauva tarpeeksi maitoa...?

Niin siis imetystukilistan sivuilta kävin tuossa jo eilen lukasemassa tietoa ja vinkkejä ja lakkoilu ilmeisesti tavallista tässä 6kk tienoilla..
mutta nyt sitten rupesinkin miettimään että kun meillä menee normisti 3 kiinteää päivässä, eli aamupuuro, välipala, ja iltasella kasvissose sekä rintaa hieman joka välissä normisti ihan kunnon satsi maitoa n.4-5 kertaa päivässä ja sit ruuan päälle huikat n. 3 kertaa päivässä..
ja tällä viikolla neuvolassa meinasi terkkari että ei tarvi kiinteän määrää lisätä ennenkuin vauva itse kaipaa lisää kiinteää evästä, mut siis nyt ajatteli et kun 3 päivää on tätä lakkoilua kestänyt ja välillä on kauhee huuto rinnalla joka saattaa muuttua ihan hysteeriseksi paniikin omaiseksi itkuksi, et josko vauva tahtois itse vähentää maitoa ja lisätä kiinteää???
Kiinteä siis uppoaa hyvin nytkin, muita maito kelpaa vaan justa aamuyöllä ja aamulla unisena sekä päikkäreiden jälkeen. Olen yrittänyt tarjota pullosta ja nokkamukistakin sekä lusikalla mutta ei huoli niistäkään maitoa! Niin siis kannattaako nyt nostaa kiinteän maärää, vaiko seurata vielä josko se ois sit vaan hetkellistä lakkoilua..
Maitoa tuntuis kuiten tulevan, mutta tosin pelkään tämän lakkoilun vähentävän maidon tuotantoakin.
Onko kokemuksia et lisääntyykö maidon tuotanto ennalleen kun vauva lopettaa lakkoilun ja rupeaa syömään normaalisti, kun en haluaisi luopua imetyksestä..? Kokemuksia..KIITTI
=)

Siis mulla ihan oikeasti lähtee pian järki ja hermot menee :ashamed: Meillä edelleen lakkoillaan ja raivotaan rinnalla, ja tiedän kyllä ettei mun hermoilu auta ainakaan asiaa ollenkaan..vaan kun tuntuu olevan niin vaikeaa, muutama imaisi ja irti ja sama toistuu ainakin sata kertaa..no ei aivan , mut usein yleensä siihen asti että minä yritän puoli väkisin tyrkyttää rintaa ja poika itkee hysteersenä :ashamed: tiedän et ei saa pakolla ainakaan yrittää ja aikas monesti se onnistuu, mut sitten kun ollaan jo tyyliin 2h yritelty vähän väliä rinnalle, niin kieltämättä tulee semmoinen hiukan paniikki itsellekkin et poika ei todellankaan saa tarpeeksi maitoa ja sit yritän hieman liikaa tarjota..Tuntuu vaan niin pahalta ja huolestuttaa tää touhu ja tosiaan on pikkuinen nyt sitten alkanut heräämään öisinkin ja taas viime yönä syötiin 3 aikaan, kun ei olla kohta varmaan kuukauteen yöllä syöty.. |O Aamulla kanssa rinta kyllä kelpaa ja eilen oli myös hiukan parempi päivä mutta tänään taas sit mentiin paljon huonompaan suuntaan :'( siis mulla ihan oikeasti tulee itku kohta ittelläkin.
Ja niin ovela on pikkukaveri et yritin sunnuntaina pumppaamaani maitoa antaa välipalan lomassa lusikalla niin eipäs aukassut enää sen jälkeen ollenkaan suutaan, siihen jäi sit välipalan syöntikin..auttakaa.. Kun ilmeiseti pulloa ei kannattais tarjota kun sit kyllä vissiin imetys loppuu siihen ja eipä kyllä ottaiskaan siitä pulloa ainakaan ennen ei oikein oo kelevannut., ja yks päivä yritin tarjotakin eikä huolinut siittäkään.
Sit on myös alkanut puremaan mua niillä ikenillänsä..sitäkin tässä miettiin et oiskos ensimmäinen hammas tulossa, ja siks ku ikenet kipeet niin ei halua imeä..
Välillä kieltämättä oon miettinyt että kohta tuntuu paremmalta alkaa tarjoamaan pulloa ja siirtyä siihen, mutta kun sit kuitennii haluaisin imettää mahdollisimman pitkään..

Terve kohtalotoveri!
Ihan samoja mietteitä olen itsekin käynyt läpi. Noita lakkoiluja meillä oli useampaan otteeseen ja pahimmillaan oli rinnalla kerran vuorokauden aikana (tuolloin ei edes paljoa vielä kiinteitä mennyt). Meillä lakkoilu loppui aina jotenkin omalla painollaan. Välillä tarjosin myös epätoivoisena pullosta mutta ei kelvannut (ehkäpä onneksi niin). Tiedän, että on vaikea pysyä kylmäpäisenä, kun huolestuttaa vauvan riittävä maidon saanti. En osaa sanoa muuta neuvoa kuin että yritä malttaa äläkä tarjoa rintaa ihan joka välissä, koska lapsen kieltäytyminen aiheuttaa niin paljon tuskaa. Jos vauva kuitenkin yöllä/paikkyjen jälkeen ottaa maitoa niin ei se kuivumaan pääse eikä ne muutenkaan ihan helpolla kuivu. Ja anna vaan kiinteitä sen verran mitä muutenkin olis tarjolla. Harvemmin kai nämä lakkoilut johtaa lopulliseen rinnalta kieltäytymiseen.

Joo, täällä kanssa ajoittain lakkoillaan. Ikää 5.5kk. Vähentänyt reippaasti tissin syöntiä koska syö 3-4kertaa pv:ssä kiinteitä. Mutta minun mielestä vauvan silti pitäisi enempi tissiä saada, ihan nesteytyksenkin takia. Pullosta juo vettä mielellään, ja olenkin antanut välillä vettä koska tiedän että tytöllä jano(joo imettäessä saa tarpeeksi nesteitä, tiedän), mutta kun ei huoli rintaa kun ei ole nälkä. Uskotko, että kyllä täälläkin välillä meinannut itku tulla kun tuntuu että tissiä pitäsi antaa mutta tyttö vaan kääntää pään pois ja rimpuilee. Pakolla ei tietty yritetä. Nyt herään jopa oikein mielellään syöttämään yöllä niin monta kertaa kun vaan neiti haluaa, syöpähän ees yöllä, ajattelen. Tuohon maidon riittävyyteen sanon, että voin olla hölmö, mutta olen joka päivä lypsänyt maitoa parikin kertaa pv:ssä molemmista rinnoista koska näillä meidän neitin syömisillä rintamaitoa olisi varmaan jo huvennut olemattomiin.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Nyt herään jopa oikein mielellään syöttämään yöllä niin monta kertaa kun vaan neiti haluaa, syöpähän ees yöllä, ajattelen. Tuohon maidon riittävyyteen sanon, että voin olla hölmö, mutta olen joka päivä lypsänyt maitoa parikin kertaa pv:ssä molemmista rinnoista koska näillä meidän neitin syömisillä rintamaitoa olisi varmaan jo huvennut olemattomiin.

Juu se oli sitä aikaa kun oikein toivoi saavansa yöllä imettää.. :)
Eikä tuo lypsäminen hölmöä ole, itekin sitä harrastin jonkin verran. Vaikka ei se maito kyllä ihan helpolla lopu vaikka välillä lakkoiluakin olis

Alkuperäinen kirjoittaja nbd:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Nyt herään jopa oikein mielellään syöttämään yöllä niin monta kertaa kun vaan neiti haluaa, syöpähän ees yöllä, ajattelen. Tuohon maidon riittävyyteen sanon, että voin olla hölmö, mutta olen joka päivä lypsänyt maitoa parikin kertaa pv:ssä molemmista rinnoista koska näillä meidän neitin syömisillä rintamaitoa olisi varmaan jo huvennut olemattomiin.

Juu se oli sitä aikaa kun oikein toivoi saavansa yöllä imettää.. :)
Eikä tuo lypsäminen hölmöä ole, itekin sitä harrastin jonkin verran. Vaikka ei se maito kyllä ihan helpolla lopu vaikka välillä lakkoiluakin olis

Juu mie oon myös sit aina yöllä ajatellut et hyvä kuiten et edes joskus syö..ja eikös se oo sit sen merkki että ei kai sit varmaan oo lopullista kun yöllä syö rinnastakin..ja mitä tuohon pumppailuun tulee..niin ei varmaan oo haittaa ainakaan siittä. Mulla kun heruu niin huonosti pumpulle ja tuntuu aivan mahdottomalta se pumppaaminenkin...

Niin ja kiitti kun laitoitte kokemuksianne, ihana tietää että on kohtalotovereita..niin ei täällä ihan sit vaivu epätoivoon :hug:

Nyt oli ihana kun poitsu heräs päikkäreiltä niin menin heti ja otin vällyn alle sänkyyn, niin imi ja tyhjensi kyllä rinnan kunnolla, ja tarjosin toista silleen et kumarruin hiukan enemmän vatsalleni , niin ei enää toista huolinut kun muutaman imaisun..Yleensä syö vaan yhden rinnan kerrallaan.. Sen jälkeen meillä oli ihana leikki hetki sängyllä yhdessä ja molemmat nauroimme ääneen ja hassuttelimme :heart: äitee kyllä nauroi onnen kyynelsilmässä..näiden hetkien vuoksi jaksaa aina eteenpäin :heart:

Minäkään en saa pumpulla lypsettyä mitään, vaan ihan käsin oon rintoja tyhjennellyt päivittäin. Nuo hyvien imujen hetket todella palkitsee ja auttaa jaksamaan. Tuollaisten hetkien jlk siirtyy taas ajatus siitä että"ei tuu mitään, siirrytään sitten juomaan pullosta"hamaan tulevaisuuteen. :heart:

Yhteistyössä