laktoositon herkkuruoka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummo

Vieras
mulle tulee äkkiä mieleen vain keitot. mitä perus mössöö vois tarjota, lapsille maistuvaa ilman laktoosia/laktoosittomia tuotteita (täällä käy kauppa-auto ja ne on harvinaista herkkua-laktoosittomat maitotuotteet siis.. )

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
no mutta eihän todellakaan kaikkiin ruokiin maitoa tarvitse tunkea... vaikka lihapullia ja kaveriks prunamuussin sijasta itse tehtyjä lohkoperunoita, nam.

Perunamuussinkin voi tehdä kaitinveteen,on jopa parempaa.

lasagnen voi tehdä pelkkään tomaattisoosiin, kastikkeisiin ei tarvitse maitotuotteita, laatikot voi tehdä lihaliemeen, muusin keitinveteen..periaatteessahan ihan mitä vaan voi tehdä laktoosittomana.

pah ittelenne. kysyin nyt vinkkiä, kun moni ruokahan on sitä jo itsessään. täällä varmaan on paljon sellaisia jotka päivittäin tekee laktoositonta ruokaa.. laktoositonta leivontamargariiniä ja levitettä ostin kaupungista jo valmiiksi.
onneksi mulla on herneitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mummo:
pah ittelenne. kysyin nyt vinkkiä, kun moni ruokahan on sitä jo itsessään. täällä varmaan on paljon sellaisia jotka päivittäin tekee laktoositonta ruokaa.. laktoositonta leivontamargariiniä ja levitettä ostin kaupungista jo valmiiksi.
onneksi mulla on herneitäkin.

no kerro mitä haluat tehdä, siis ihan mitä ruokaa tahansa, niin kerrotaan miten voit tehdä sen laktoosittomana.

äh. siis kun tänne en saa laktoosittomia tuotteita, niin kyselin sellaisia valmiiks laktoosittomia vaihtoehtoja. joista mulle itselle heti jo tuli mieleen keitot.. no tuskin me nälkään kuollaan viikossa siltikään.

äh. siis kun tänne en saa laktoosittomia tuotteita, niin kyselin sellaisia valmiiks laktoosittomia vaihtoehtoja. joista mulle itselle heti jo tuli mieleen keitot.. no tuskin me nälkään kuollaan viikossa siltikään.

mutta kun sä voit tehdä ihan mitä vaan ruokaa..jätät vaan maitotuotteet laittamatta.
mihin sä yleensä laitat maitotuotteita? mä itse käytän todella vähän maitotuotteita ruoanlaitossa, niin siks mun on tosi vaikeaa kertoa mitä voit tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

mutta kun sä voit tehdä ihan mitä vaan ruokaa..jätät vaan maitotuotteet laittamatta.
mihin sä yleensä laitat maitotuotteita? mä itse käytän todella vähän maitotuotteita ruoanlaitossa, niin siks mun on tosi vaikeaa kertoa mitä voit tehdä.

Tätä samaa mäkin ihmettelen...

Enh ymmärrä mikä tässä oli se ongelma...

Et sie niitä tuotteita tarvii ku ruokaa teet.
Tee normi kastikkeita,keittoja,laatikoita,perunaa,pastaa ym ym..ihan mitä vaan.
Toki jos jonku kermakastikkeen väsäät niin siihen tarvitset sitä laktoositonta kermaa.
Leivonnassa mä noita tuotteita lähinnä käytän.

niin osta valmiiksi laktoositonta vaniljajätelöä pakkaseen. Ja laktoosintonta maitoa, jos juovat maitoa.

Muuten ihan normiruoka käy. Esim. jos tykkäävät niin uudet perunat ja vaikka kanankoivet. Tai lihapullat joissa ei oo maitoa. Tai uunikala ja peruna. Tai spagetti ja jauhelihakastike.

mummon ongelma on että kun papan kansa kokataa, vaikka matikkasoppa, niin siihen kuuluu laittaa purkki kermaa ja nyrkillinen voita. ja mä voin pahoin ku haistelin tuota laktoositonta margariiniä, aivan kamala löyhkä.

mutta ehkä me papan kans selvitään viikko ilman voita ja kermaa.. tai lorautetaan muille sitte! :)

huomenna ainakin on spagettia ja margariini-kastiketta! apua..

Uusimmat

Yhteistyössä