Lämmöistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nasuli

Vieras
Heippa!
Miten ne lämmöt menevät? Itselläni normaali lämpö siinä 36, mutta nyt viimesen viikon aikana aina iltaisin 36,5-36,6, mutta aamuisin ollut 36,2. Voiko olla merkki raskaudesta vai olisiko normaalia iltalämpöä? Menkkojen pitäisi alkaa su, kohta pari viikkoa ollut epämääräisiä vatsakipuja, nippailua alavatsassa ja nivusessa...Vauva olisi mukava yllätys, vaikka ei ihan suunniteltu.

Lämmöt nousevat 37 asteeseen ovulaation jälkeen, johtuu keltarauhasen toiminnasta. Tietysti tämäkin on yksilöllistä, mutta tuo on normi. Luotettavin lämpö on aamulämpö, ennen sängystä nousua, koska kaikki tekeminen(syöminen,liikunta ym) voivat vaikuttaa lämpöön. Ennen kuukautisia lämpö laskee jälleen eli keltarauhanen surkastuu pois. Jos lämmöt eivät nouse missään vaiheessa kiertoa, voi se viitata ovuloimattomuuteen.
Lämmön mittaaminen on toisinaan vaikeaa, siksipä sitä kannattaa mitata suusta tavallisella elohopeamittarilla. Näin saat varmimman ja luotettavimman tuloksen.
Plussasäteitä sinulle Nasuli, mutta älä toivo kuitenkaan liikoja..

mä harrastin tuota lämpöjen mittailua myös edellisessä kierrossa.lämmöt oli kohollaan aina siihen päivään asti minä päivänä kuukautiset alkoivat,samana aamuna ne tipahti.

Juu, tosiaan, niinkuin mainitsitkin, on yksilöllistä.Luin jostain hedelmällisyys-sivutolta, oisko ollut perhesuunnittelun sivuilta, että ovulaation jälkeen lämpö nouseen vähintään 0,2 astetta...eli ei kovin paljon.itselläni ainakin normaalilämpö pyörii 36 paikkeilla, joten aika hurjalta kuulostaisi asteen lämmönnousu.Tikuttaessani ovista olen oviksen bongattuani saanut 0,4 asteen nousun, joka ilmeisesti melko normaali..

Mulla myös toi n.36 normaali lämpö, joskus lähellä menkkoja ILTAlämpö jopa 37,2 mutta AAMUisin vaan 36,3-5.
Nyt taas muutamana päivänä mittaillut kun oviksesta viikko, niin aamulla 36,2 ja illalla 36,8. En tiedä mitä kertoo??

Yhteistyössä