Lantion löystyminen, selkäkivut ja jalkovälin vihlonta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonnakar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonnakar

Jäsen
09.10.2006
763
0
16
Niin... Eli mulla ilmennyt kaikkia noita ihania otsikossa mainitsemiani vaivoja... :ashamed:

Eli lähinnä tuo lantion alue, alaselkä ja nivuset vihloo niin, ettei pääse kävelemään kunnolla, saati kääntämään kylkeä ilman tuhannen hikipisaraa otsalla.. Ja koko talo on melkein yöt hereillä tämän huhkimiseni jäljiltä, ainakin mieheni.. :ashamed:

Vaikka tämä onkin kolmas raskauteni, mulla ei ole ollut vastaavia särkyjä.. Toissapäivänä itkin pari tuntia, kun särki niin järkyttävästi tuota lantion aluetta.. Neuvolasta kysyin ohjeita tähän, ja sanoivat, että synnytys sitten auttaa, ei oikeastaan kuulemma mitkään tukivyöt tms..

Onko teillä mitään vinkkejä tai poppakonsteja, jotta jaksaisin raskauteni kunnialla loppuun...? :/

Ja toinen asia on tuo jalkovälin vihlonta.. Vihloo aina kun vauva kääntelee päätään, tietenkin.. Nyt en tosin ole varma, mistä vihlonta johtuu, koska se tuntuu olevan tuolla emättimessä ja heijastaa sisäreisiin.. Onkohan muilla ollut samaa tunnetta ja liittyisikö se jo kiinnittymiseen vai mihin...? Ja supistusherkkänähän olen tänään jo supistellutkin koko päivän enemmän ja vähemmän luultavasti tuon vihlomisen takia...

Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata! :wave:

T.Jo kolmattaan odottava, tietämätön Jonnakar ja Pikkuinen 35+0 :xmas:

Mie oon kyllä hirvittävän pahoillani, mutta eipä noihin lantiokipuihin kyllä mitään apua ole. Ainakaan kunnollista. Mulla autto välillä oikein matalalle aseteltu tukivyö, tuntu että vähän piti perää kasassa :xmas:

Ja nuo vihlonnat.. Muistan kyllä viime kerrasta, mut en muista yhtään missä vaiheessa (paitsi lopussa tietty) niitä oli.

Kuulostaapa tutulta nuo sinun vaivasi. Itse odotan toista lastani rv 36+ ja vastaavat kivut vaivaavat:(

Ensimmäisen lapsen kohdalla kuulemma harvoin vastaavia onkaan. Mutta seuraavien raskauksien vaiva, koska luut löysemmät. Tässä toiveita jo elätellään, josko lapsi tulisi pian "valmiiksi" syntymään. Ensimmäinen kun meni kahdella viikolla yli ja olo oli koko ajan niin terve ja jaksava. Nyt taas tuntuu, että on ihan raihnainen :)

Tutulta kuullostaa. Nivus-, alaselkä ja alavatsakipuja minullakin oli talvella liukkaiden kelien aikana, helpottivat heti kun tiet sulivat. Mutta nyt parin viimeisen päivän aikana on tullut tosi kovia kipukohtauksia lähinnä oikean jalan nivuseen, joka säteilee koko jalkaan (rv 39+3 menossa). Mulla vauva on perätilassa, joten olisikohan se sitten pylly joka painaa iskiashermoa...? Panadol auttaa vähäsen, mutta eipä oikein muu. Pakko vaan kestää vielä vähän aikaan.

:hug: yritähän sinnitellä, kuuluu varmaan asiaan

Voi niin tuttua mulle jo monen monetta viikkoa..

Mulla on aivan järkyttävää tuo alapään vihlonta..Sen olen laittanut nyt merkille, että heti jos kävelen pidempään esim. pitkä lenkki koiran kans tai shoppailemassa tai joku muu juttu niin illalla saa huudon kans kävellä. Eli kyljelleen mulla ei kestä mennä mihinkään sohvalle makaan tai sänkyyn ja kaikista pahinta on kuulemma lääkärin mukaan jos menee kyljelleen ja laittaa tyynyn jalkojen väliin, silloin se liitos sieltä kuulemma aukeaa ja tuska on kauhee..
Eli mulla paras asento on selällään ja jalat auki ku sammakolla.. heh.. mulla on se hyvä puoli että mulla ei paina mihinkään isoihin valtimoihin ja voin maata selällään..

Mutta siis juuri tuommonen vihlova se kipu on ja välillä sitten painaa selkäänkin, oli tuossa hetken niin hirvee iskiaskin siellä että piti jalkaa raahata perässä, mutta se meni ku salama kirkkaalta taivaalta ohi. .onneksi!

No koitetaan kestää.. ja kuulemma seuraavassa raskaudessa aina pahempaa tuo kipu.. nooh mulle tämä on ensimmäinen!

Moonlight ja vauva jotain rv.39

Hui kauhee...mulla jo nyt tuollasia samanlaisia kipuja lähes päivittäin. Varsinkin juuri jos pidemmän matkaa kävelee. Meinaakohan tää nyt sitä et nää vaan pahenee loppua kohden :(
Kuinka aikasessa teillä nämä kivut alkanut?

yksäiti+ hippu rv 18+5

mulla oli samoja vaivoja...ekaks tuli kipeeksi jalkoväli kun kävin puolen tunnin kävelyllä niin illalla en meinannu sohvalta käveleen päästä kun sattu niin vietävästi...,no lenkkeily jäi sen takia kun tuo meiän poika halus siihen aikaan sellasia reilu tunnin mittasia lenkkejä niin sai sitten isänsä kanssa mennä!!

sitten tuli se aika jollon ei voinu nukkua kuin kyljellään kun keuhkot painu kasaan jos meni selälleen ja tuli huono olo...joka jatkui sillä että tarvi tyynyn jalkojen väliin että pysty nukkumaan alamahan vihlonnalta.

sitten alkoi vihloa liikkuessa jalkoihin nivusista...vähän niin kuin ap kerroit...luulen etä on samaa kuin mullakin...vauva painaa jalkojen hermoihin...sitä kesti mulla tosin vaan ehkä pari viikkoa.

nyt ei enää vihlo mutta on ihan kuin olis selkäänsä saanu...siis olo.
iltasin selkää särkee ja pylly ja värkki on kuin pesäpallo mailalla hakattu :whistle:
kaiken lisäksi tämä tulokas sai viimisen neuvolan jälkeen jonku hyppykuurin kun juurikin pääsin siellä sanomasta että liikkuu aikas vähän mutta kuitenki sen verran etten ole huolissani ja nyt vetää maratoonia vähän väliä niin että sattuu..tulee kohta nahasta läpitte siltä tuntuu ainakin :/

no tässä ollaan odoteltu myös tän jatkuvan närästyksen ja muutama päivä sitten lakanneiden suppareiden jälkeen niitä aitoja supistuksia jotak päästäs mut tästä vaivasta...

niin ja muistinko mainita etten ainakaan minä ole halunnu minkäänlaista kontaktia mieheen tässä viimiseen puoleentoista kuukauteen kun ajatus siitä että toinen koskee vaikka pelkällä kädellä inhottaa...niin kipee oon siis ollu...

nytkin mah on ihan kivikova...saapi nähdä joko huomenna tulis äitienpäivälahja hiukka etukäteen...

nyt rv 39+1

tsemppiä vaan muillekin kärvistelijöille ;)

Yhteistyössä