Laparoskopiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on 5 kertaa tehty se eikä siinä ole mitään pelättävää :) Se on hyvin helppo toimenpide. Jokunen pieni reikä tulee alavatsalle ja mä oon jopa samana päivänä päässyt kotiin.

Ainut mikä siinä on ilkeetä on se hartiapistos. Ne kun pumppaa hiilidioksidia vatsaonteloon jotta näkyvyys paranis. Kaikkee sitä ei saa sit pois ja leikkauksen jälkeen kun nousee ylös niin se särkee hartioita. Mulla se on kestäny ehkä vuorokauden, vähän toista. Ja siihenkin on helpottavia asentoja jne. ne kannattaa osastolta kysyä.

Kovasti tsemppejä, hyvin se menee! :)

Mä joudui olemaan sairaalassa yön kun dreeni jätettiin vatsaan. Kipeä oli jälkeenpäin,5vkoa olin saikulla. Hartiapistos oli kamala mutta kun ottaa iisisti niin pärjää:) tsemppiä!

Jos autokyydillä kotiudut niin ota tyyny mukaan. Itellä helpotti tosi paljon kun olin kumarassa tyyny sylissä ja nojasin siihen. Sain osastolla hoitajalta tämän vinkin ja tuli tarpeeseen :) Ja vaikka varmasti jännittää tosi paljon edellisenä iltana niin koita nukkua mahd hyvin. Mulla meni edellinen yö ihan persiilleen ja parin tunnin unilla sitten sairaalaan aamulla, oli tosi vaikea herätä nukutuksen jälkeen kun oli valmiiksi niin järjettömän väsynyt. Koko loppupäivän pilkin ihan puolinukuksissa. Mutta ei se ole paha homma, kyllä siitä selviää :)

Ei sitä tarvii jännittää, vatsa on turvoksissa jälkeenpäin mut äkkiä siitä toipuu. Samana päivänä olis päässy pois mut mä jouduin olee yön koska tulin nukutuksesta tosi pahoinvoivaks, oon tosi herkkä kaikille. 4pv tuli saikkua mut mulla oli niin rankka työ et jouduin pyytää enemmän.

Mulla otettiin umppari laparoskooppisesti vai miten se nyt sanotaan, yöllä leikattiin ja aamulla pääsin kotiin, vaikka tosi hankalaa oli liikkuminen ekana päivänä, kyl ne pienetkin reiät on kipeitä ja tosiaan se ilma mahassa kosti välillä tosi pahasti... Mut nopsaan siitä sit parani, muutamassa päivässä oli jo suht normaali olo.

Yhteistyössä